Advertenties


Help ! krijg Motorkap Megane 2 niet open .

Gestart door Tilburg-Zuid, 21 februari 2017, 19:31:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tilburg-Zuid

Internet afgezocht en van alles geprobeerd maar kom er niet uit  l-
De 2 grills eruit gehaald en gezocht naar de vergrendeling en kan het niet vinden !
Windhaak zie ik wel die zit iets links en lipje kan ook op en neer .
In het midden zit de claxon en daarachter de condensator en daarboven liggen weer stroomdraden.
Dus wat is slim claxon losmaken en verder zoeken of de bedrading lostrekken boven de condensator en dan hopen dat ik de vergrendeling zie ?

Graag jullie tips  !-!


zapp

Je kunt gewoon met je vinger tussen de kier de vergrendeling wegduwen, net als bij andere (gewone) auto's. Y
Dat deed ik ook voordat ik dat handige lipje ontdekte dat uit de gril steekt als je de ontgrendelingshendel binnen hebt opengetrokken.

Tilburg-Zuid

De hendel binnen zit geen weerstand in alleen van het veertje wat er in zit ,
Dus kabel gebroken of los geschoten en de enigste manier om daar achter te komen is dus de motorkap te openen,
En tussen de motorkap en bumper heb ik al een schroevendraaier gehad en geen beweging in te krijgen .

mark29

Richting de lv koplampunit zit een verbindings stukje.
Kijk of je daar ergens die kabel ziet. Slotmechanisme kan met een een schroevendraaier ook openen via de grill hoor.

Benjamin Renon

Als je grille aan de bestuurderskan eruit hebt dan moet je een stukje omhoog en daar in de buurt moeten de kabel zitten waarmee de kap open kan.
Andere optie is van onderen uit.

Google anders op megane 2 bonnet won't open.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

martijndelaat

Komt soms ook voor dat de veer die aan de motorkap zit gewoon stroef wordt door roest op het asje. Dan komt de motorkap ook niet goed omhoog bij het ontgrendelen.
Zorgen dus dat het mechanisme aan de motorkap soepel blijft.

RenéCC

Probeer eens met je hand de motorkap in het midden helemaal in te drukken bij het slotmechanisme , mogelijk dat ie dan openschiet.

Tilburg-Zuid

Het is gelukt  !-!
Moest nog 2 kapjes weg halen boven de Condensator .
1 voor de luchtinlaat , en 1 kabelgootje .
Toen viel de kabel er al uit en toen was het een fluitje van een cent  :)
Alles goed ingespoten met kruipolie, kabel weer terug gezet en vastgezet met kabelbinders.
Viel wel op dat er speling op de kabel zit dus als ik binnen in de auto aan het hendeltje trek dan gaat de kap pas open als het hendeltje halverwege is , weet niet of dit normaal is ?
Paar keer geprobeerd en de motorkap gaat nog steeds open dus laat het maar zo .
In ieder geval bedankt voor de tips.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev