Advertenties


Motorstoringsymbool met starten

Gestart door Rozemarijn, 29 december 2016, 09:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rozemarijn

Bij het starten van de motor start de motor niet, maar is het symbool motorstoring zichtbaar. Hierna nog een keer de start/stop knop ingedrukt en toen starte de motor wel zonder probleem. Ik vraag mij af of meerdere personen hier last van hebben. De megane 4 is pas drie weken oud toen dit naar voren kwam. Hiervoor in een megane 3 gereden en die is oa door deze storing ook ingeruild. De auto is toen ook vele malen uitgelezen bij de dealer en elke keer kon er niks gevonden worden. Het is wel erg vervelend als op een gegeven moment de motor pas start als je de knop voor de 4de indrukt.

Ik hoor graag of meerdere dit probleem hebben met de megane 4 en of iemand weet wat de storing veroorzaakt.

Tedo

Misschien nog even het type motor erbij? Is het toevallig de 1.2 TCe?

Fluppie


mark29

Net nieuwe auto. Vanaf de megane praktisch geen bobine meer kapot. Niet een klacht over slecht lopen, en dan een bobine adviseren??
Advies geven is aardig, maar door onwetenheid op dwaalspoor zetten erg onhandig.

Ik zeg naar de dealer brengen en pas weer ophalen als het opgelost is. Is toch garantie.

Tedo


Rozemarijn

Het gaat inderdaad om een 1.2 TCe motor. Heeft het iets te maken met het motor type?
Wat al eerder in een ander topic stond over het eco schakelen dat je de auto iets voelt schudden, maar op advies in het topic niet aan de symbolen van schakelen houden maar zoals vanouds iets verder in toerental rijden. Hier nog niks van gemerkt verder aan de motor.
De megane 3 is toen ook een week meegenomen door een monteur en daar kwam ook niks uit. Dus bij de dealer langs gaan verwacht ik niet direct een antwoord en bij een nieuwe megane 4 zou ik het niet meer verwachten. Helaas is de storing nooit uit te lezen.
Vandaag even langs de dealer.
Maar als ik het goed begrijp heeft niemand anders hier last van?

Fluppie

#6
Citaat van: mark29 op 29 december 2016, 12:46:05
Net nieuwe auto. Vanaf de megane praktisch geen bobine meer kapot. Niet een klacht over slecht lopen, en dan een bobine adviseren??
Advies geven is aardig, maar door onwetenheid op dwaalspoor zetten erg onhandig.

Ik zeg naar de dealer brengen en pas weer ophalen als het opgelost is. Is toch garantie.

O neemt u mij niet kwalijk ik adviseer niks vandaar mijn vraagteken. Maar ik moet toegeven dat uw briljante idee om hem naar de dealer te brengen mogelijkerwijs tot een oplossing kan leiden prettige dag verder

gjcvro

Ik heb nooit opgelet welke lampjes er precies branden, maar ik heb wel eens de situatie dat ik de koppeling net te laat intrap voordat ik op de startknop druk. En dan start hij dus niet, maar moet ik nog een keer op de knop drukken.

Is dat soms bij jou ook het geval? Dat zou ook verklaren waarom een ander er geen last van heeft.

Rozemarijn

Er was geen storing te lezen bij de garage dus even in de gaten houden, nu pas 1 keer voorgekomen bij deze auto.
Bij de megane 4 starte de motor wel nadat ik de tweede keer de knop had ingedrukt. Bij de megane 3 was het pas bij de derde of vierde niet, toen was het op een gegeven moment van gaat hij nog wel starten. Misschien nu inderdaad de koppeling niet volledig ingetrapt, ik zal daar eens op letten.

Bedankt voor de reacties!

Paul

Heb de kaart niet bij je telefoon zitten?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

BadEend

Als het motorstoringslampje brand na het starten moet er een foutcode uit te lezen zijn.

wallieM

Start je misschien Keyles?
Misschien is er een stoorzender in de buurt? Gebeurt het misschien alleen thuis?

Probeer het eens met de sleutel in het contact/gleuf. (ik weet niet wat een Megane 4 heeft)

puccini

Neen de Mégane 4 heeft dat niet !
Megane IV HB TCe 130 Bose

Bert O.

Megane 4 heeft geen gleuf.
Je moet de sleutel tegen de startknop houden voor hetzelfde effect (whatever that might be, nog nooit nodig gehad)

marcelca

soortgelijke problemen wel is een keer gehad met megane 3 GT, ik had toen mijn sleutelkaart altijd bij mijn telefoon en zo een pasjeshouder die zorgt dat je pasjes niet gescant worden zitten....

iemand gaf me de tip, doe het is niet bij elkaar, sindsdien altijd mijn sleutelkaart gescheiden van telefoon en pasjeshouder en nooit meer het probleem gehad, dus waarschijnlijk was dit het bij mij

rijd inmiddels een megane 4 GT en heb het probleem nooit gehad bij deze auto

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev