Advertenties


stotteren 1.2 tce 130pk bij constant rijden

Gestart door Edwin, 7 december 2016, 15:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Uitspraken van de geschillencommissie worden volgens mij niet openbaar gemaakt via rechtspraak.nl, dus dat is wat lastig. Dan zou Lisette hier de uitspraak moeten delen en kun je daarmee wellcht richting dealer / importeur. Maar dan het verhaal (qua looptijd, aanschafperiode tot nu, etc.) aardig overeenkomen denk ik.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

densoft

Ook wij hebben een procedure gestart. Inmiddels wel met de dealer in gesprek voor het wisselen van auto. Dan wel voor de 1.3 TCE motor (met eventueel kleine bijbetaling). mocht het niet gaan lukken, dan gaat het ook naar de geschillencommissie.

densoft

De uitspraken worden wel openbaar gemaakt. Op de website van de geschillencommissie kun je ze lezen. Mocht het er niet staan kun je via een contactformulier deze aanvragen. Alle uitspraken in Nederland zijn openbaar.

SL1987

Hier een bericht van een aanstaande Megane (lease)rijder. Mijn Megane (1.2 TCE 130 EDC) is begin/midden november besteld.
Eerste indicatie was levering midden februari, al snel bijgesteld naar midden maart. Onlangs bijgesteld naar begin april.
Vandaag nogmaals berichtgeving gekregen over uitgestelde levering naar begin mei.
Nu met bevestiging dat de vertraging komt door wisseling van de productie van de motoren.

Edwin

Volgens mij is de nieuwe motor in Nederland al te bestelling in de  Scenic wanneer ik op de Renault site snuffel.

Jeroen2016

@ Edwin

Deze staat zelfs al een aantal weken in de showroom....

devries1981

Vorige week vrijdag op advies van mijn dealer mijn klacht over het stotteren bij Renault NL gemeld. Ook omdat zij in principe niets mogen doen omdat Renault aangeeft dat het stotteren een producteigenschap is. Ik heb de klacht telefonisch doorgegeven en per email bericht ontvangen dat de case in behandeling is genomen. Ik zal binnen 10 werkdagen een antwoord moeten ontvangen. Aan de telefoon werd gezegd dat Renault dan met een "oplossing" komt.
Mocht dit niet zo zijn dan zou ik bij de dealer terugkomen en gaan we samen kijken naar een mogelijk andere oplossing. Al verwacht ik daar nog niet zoveel uit.

Daarnaast heb ik de uitspraak van de geschillencommissie omtrent de zaak van Lisette opgevraagd en vandaag ontvangen. Het probleem zoals het hier wordt omschreven komt exact overeen met die van mij. In het geval van Lisette is de koop ruim een jaar na aankoop ongedaan gemaakt, iets wat onze positie sterker maakt denk ik.

Tenslotte heb ik enkele reviews gelezen op een site van een (hier eerder genoemde) tuner waarbij duidelijk word aangegeven dat het stotteren na het tunen vrijwel of geheel is verdwenen. Alhoewel tunen binnen de fabrieksgarantie niet een optie lijkt zegt dit wel duidelijk iets over de te krappe afstelling van de motor en blijkt deze met de juiste instellingen wel normaal te kunnen lopen.

Wordt vervolgt.

hemi24

Als stekker van de nokkenassensor een auto zou opleveren die niet meer stottert, zou ik (in elk geval gedurende de garantieperiode) de stekker eraf gooien...


Jeroen2016

Ook ik had een aanvraag gedaan bij de geschillencommissie en vandaag het rapport ontvangen. M.i. niet interessant. Het bedrag welke je terug ontvangt is nagenoeg hetzelfde als de normale afschrijving bij inruil (vergelijk de bedragen van de uitspraak maar eens met de koerslijst van de ANWB). Wellicht kun je momenteel (t/m komend weekend) met de actie "salon de promotion" nog betere zaken doen dan een procedure opstarten... Van Renault NL hoeft ook niemand iets te verwachten. Er zijn volgens mij 2 opties; of inruilen en je verlies nemen of je gaat naar een tuner voor nieuwe software (kosten max € 500,-- ??) .

Jeroen2016

Zojuist enkele reviews gelezen van Ventura in Beilen en dit klinkt veelbelovend. Heeft iemand nog meer reviews gelezen (andere bedrijven ? (Ventura is wel lekker in de buurt , 20 km) Ga er steeds meer voor voelen namelijk..... De auto blijft prachtig alleen die motor !

devries1981

De auto van Lisette was van december 2016.
Die van mij is nog geen 3 maand oud en dus kan de waarde bij ontbinding van de overeenkomst nooit zoveel lager zijn.
Ik heb enkele weken geleden (voor de reviews) al informatie bij Ventura ingewonnen en dit lijkt idd niet verkeerd. Is voor mij ook slechts 50km van huis. Alleen vervalt met tunen de fabrieksgarantie. Zij schijnen daar dan wel weer een verzekering voor aan te kunnen bieden. In mijn geval dus een twijfel.

Blijf er echter bij dat ik niet zelf geld moet spenderen om het probleem van Renault op te lossen.

densoft

#416
Ook wij hebben het probleem wat betreft het hikken. Na een ingebrekestelling is de dealer met ons in gesprek gegaan en gekeken wat we konden doen. Van Renault NL hebben ze ons een 1 malig een compensatie gegeven voor aanschaf van een nieuwe auto. Ook de dealer heeft ons een aardige korting gegeven wat geleid heeft dat we onze auto hebben ingeruild voor de Megane TCE Estate 1.3 TCE 140 (nieuw motor).  Deze zijn al via de dealer te bestellen. Uiteraard heeft het ons wel een beetje geld gekost, maar als je dit via de geschillencommissie zou doen kost het net zo veel. Dus ga met de dealer in gesprek zou ik adviseren.... !-!   

haelewyn

#417
Een andere piste die te overwegen is :

Mijn Renault dealer (in Belgie) heeft het kunnen grotendeels oplossen en de auto is nog altijd in garantie. Ik heb eens geinformeerd hoe ze dat gedaan hebben. 
Ze hebben me verteld dat het gedaan werd door middel van een patch (software) op de UCA, de centrale rekeneenheid.
Zij willen die service eveneens geven aan een Nederlandse klant wiens auto nog onder garantie is.  De kosten zijn dan voor Renault.
De nokkenassensor is bij mijn auto nog altijd bevestigd. Dus .. die truc hebben ze, zo te zien, niet gebruikt als definitieve herstelling  :)

Voor wie geen garantie meer zou hebben, vermoed ik dat ze ook tegen betaling het probleem wel zullen aanpakken.

Voor mij was een en ander na één bezoek verholpen. Mijn auto heeft toen wel een dag binnen gestaan en ik heb een vervangwagen gekregen.
Misschien kunnen ze voor iemand die uit NL komt een en ander wel wat meer stroomlijnen en er een 'klaar terwijl u 3 uur wacht' van maken.
De garage zegt ook nog dat ze (uiteraard) niet garanderen dat het probleem en de oplossing hetzelfde zal zijn bij elke auto, vergeleken met mijn auto.

Wie daar eens wil proberen om het probleem te laten oplossen... het kan. Mijn nummerplaat mag doorgegeven worden zodat de dealer even kan nakijken welke oplossing er bij mij werd geboden (versie software etc). Ik kan me moeilijk indenken dat een wakkere dealer in NL niet dezelfde oplossing zou kunnen bieden..  maar het kan altijd op deze manier ook.

Jeroen2016

#418
devries1981; Uiteraard blijft het altijd in verhouding.

densoft; Wil / kun je iets meer vertellen over de bedragen waar we aan moeten denken ?

Edwin; Ventura is bezig om software te schrijven ? Ik begrijp dat dit iets anders is dan wat ze nu aanbieden (het "kastje met 10 stekkers") ?

Het is idd storend om zelf te moeten investeren in een product die niet goed is. Maar dit is mijns insziens nog steeds stukken voordeliger dan inruilen hoe frustrerend dan ook.


densoft

Citaat van: Jeroen2016 op 30 maart 2018, 11:22:01
devries1981; Uiteraard blijft het altijd in verhouding.

densoft; Wil / kun je iets meer vertellen over de bedragen waar we aan moeten denken ?

Edwin; Ventura is bezig om software te schrijven ? Ik begrijp dat dit iets anders is dan wat ze nu aanbieden (het "kastje met 10 stekkers") ?

Het is idd storend om zelf te moeten investeren in een product die niet goed is. Maar dit is mijns insziens nog steeds stukken voordeliger dan inruilen hoe frustrerend dan ook.

@jeroen2016

De bijdrage bedroeg uiteindelijk rond de €2500,- Mede ook doordat de nieuwe motor (TCE140) ongeveer €700,- duurder is. Dus ik denk een mooie deal, aangezien mijn huidige auto bijna een jaar oud is. Als ik mijn gelijk ging halen bij de geschillencommissie , dan had ik ook zeker ook wel €2500 euro moeten afschrijven op mijn auto (verbruiksvergoeding).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev