Advertenties


Mistlampen voor

Gestart door Babak, 1 december 2016, 00:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste Leden,

Sinds kort heb ik een megane Scenic 1.6 benzine van 1999. Wij zijn er gek op, maar het heeft wat mankementen hier en daar en ik wil daar alles aan doen.
De mistlampen voor deden het niet dus ik heb de lampen vervangen(ze waren kapot), nog steed niet, indicatielamp gaat aan, zekering is goed.
Ik heb de kabels aan een werklampje(dat je aansluit op de aansteker) aangesloten en het ging aan. Zodra ik de juiste lampjes in doe gaan ze niet aan!!!!!!!!!!!.
Ik heb de kabels gemeten en gek genoeg ging de meter van o tot 12 volt en terug en heen en weer.
Vraag: Kan het aan de RELAIS zitten? ik kan nergens een doc. met foto's en plaats vinden zoals een blueprint.

Zou iemand mij hier aan kunne helpen?

Alvast bedankt.

Babak

Opgelost.

Dankzij Mark29 en Mastertje. _o_ _o_ _o_

Marc-o

Fijn dat het is opgelost, maar hoe is het opgelost??

alpenkreuzer

bij mijn megane het zelfde probleem wat kan het probleem zijn

mark29

Hij had meerdere topics met deze klacht, met zoekfunctie zo gevonden of klik op zijn bijdragen, dan zie je zijn posts en kom je zo in zijn topics.
Met onder andere schemas, maar hij had de bedrading vervangen, deze was geoxideerd.

Nikk

Ff meten of je spanning krijgt bij de lampjes alpenkreuzer. Ja dan andere lampjes proberen, nee dan oorzaak geen spanning zoeken.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

MeganeScenic1.9dCi

Ik heb ook een probleem met mijn mistlamp rechtsvoor.

Lampje al 2x vervangen (normale H1 55w) maar na 1 of 2 dagen is hij al weer stuk. Rondom de stekker waar de lamp inzit zit wat witte aanslag.
Het deel wat je eruit draait zegmaar om de lamp te wisselen. Dus niet alleen op de connector maar ook op het plastic.

Als ik het terug steek heb ik ook het idee dat hij niet helemaal vast zit.  Het draadje in de lamp is dan nog heel maar de lamp doet het niet meer...

Heeft iemand dit al eens gehad? en enig idee dat op te lossen?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Andere niet geoxideerde stekker monteren.

MeganeScenic1.9dCi

#8
https://imageshack.us/i/pnhypPDwj

Krijg de foto er niet fatsoenlijk in op Mn telefoon, vandaar de link
Dit is m. Is dat door t oxideren?
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Ging meer om de stekker aansluiting, de andere kant dus.
Door een slechte verbinding kunnen componenten defect raken, te heet worden, verbranden enz.
Als de stekker geoxideerd is, is de verbinding slecht, er kan hier door dus extra warmte ontstaan in de fitting en dus van die witte uitslag veroorzaken.

Voorbeeld, kwamen we pas in de werkplaats tegen, bij een megane 3 heb je naast de accu een zwart kastje hangen waar een plus draad aan vast zit he, die moer zat niet goed vast, dus die maakte slechte verbinding, heel dat kastje weg gesmolten, is geen goedkope reparatie, maar wel een kleine oorzaak eigenlijk.

MeganeScenic1.9dCi

bedankt voor de uitleg, ik zal dus bij voorkeur een nieuwe kabel en stekker moeten monteren?
Enig idee waar ik deze stekkers kan kopen, buitenom de dealer?

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Stekkers zou ik bij een automaterialenzaak langs gaan. Neem voorbeeld mee
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev