Advertenties


AUX ingang??

Gestart door RonWil, 16 november 2016, 16:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonWil

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb jullie hulp nodig. Ik heb al het forum afgezocht op dit onderwerp maar kon geen bevredigend antwoord vinden.
Op het audiosysteem wil ik graag een Ipod aansluiten maar ik kan AUX niet activeren.
Nu zitten er aansluitingen achterop de radio en ik vroeg me dus af daar een stekker in kon voor de Ipod aansluiting. Dus een passende kabel besteld, ingeplugd en Ipod aangesloten maar jullie raden het al, helemaal niets. De Ipod wordt niet herkend en ik kan nog steeds nergens de aux activeren.
Nu is de vraag, als ik er een wisselaar op zou aansluiten wordt deze wel door het systeem herkend of is het in zijn geheel niet mogelijk om er iets aan te hangen?
het gaat om een Megane 2 uit 2008 met navigatie (die uit dashboard omhoog komt)

jutoma


RonWil

Oké het enige wat ik uit het hele verhaal haal is dat er iemand zegt dat:
"een aux-kabel aansluiten met de blauwe stekker is niet mogelijk, aangezien de blauwe aansluiting digitaal is en de aux-kabel analoog".

Dat zou de reden zijn dat het rechtstreeks aansluiten van een Ipod niet werkt.
Weet iemand hier dan wel als ik een wisselaar óf een ACB aansluit, of de AUX functie wel zichtbaar wordt? 

Marcel2.1

Bij mijn grand tour zit een audio connection box. Hier zit usb op. Als ik er een stick in doe, dan wordt deze herkent door de radio. Maximaal 6 cd's
Ik weet niet of dit ook op jou radio zou passen.

Gr marcel

RonWil

Ik zie in het expert menu al helemaal geen AUX vermeld staan.
De vraag is nu als ik iets aansluit (hetzij een wisselaar, hetzij een ACB) op de Carminat of deze optie dan wél tevoorschijn komt of dat via "mode" te benaderen is....

Nikk

Bleutooth receiver geen uitkomst? Koop je vandaag de dag voor een paar euro. Pair je draadloos een de muziek kan beginnen!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Of een FM transmitter. Ben je sowieso niet afhankelijk van een AUX ingang. zelfde verhaal, pair bleutooth en spelen maar. Laatst ff met tablet geprobeerd met AC/DC concert. Leuk hoor  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Marcel2.1

@nikk,

Dat zijn goeie opties.
Met de fm transmitter weet je zeker dat het werkt op je radio.  !-!


Nikk

Yup, kan niet misgaan. Dingen kosten ook niks meer. Ik heb een hele dappere met extra USB aansluiting en afstands bediening + display. Was iets van 15 euro geloof ik bij ome alibaba  !-!
Ga em misschien nog een keer inbouwen in een van de auto's. 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev