Advertenties


Focal audio upgrade

Gestart door LaTiNo156, 5 november 2016, 20:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LaTiNo156

Hallo,

In plaats van het Bose systeem kun je ook uit de accessoirelijst een Focal upgrade krijgen.
Heeft iemand die misschien gekozen hier?

Edwin

Nee, ik vind de standaard audio DAB+ niet slecht hoor

Robvh

Heb het Focal Premium set erin liggen.
Echter een vraag over de Bass box.
Deze ligt nu in de kofferbak;



Dit is vrij onpraktisch omdat ik vaak spullen achterin heb liggen voor mijn werk. Hierdoor beschadigd de box uiteraard vrij snel. Daarnaast is het nut van de box ook een stuk minder in de kofferbak omdat de achterbank/hoedenplank e.d. het geluid dempen. Heeft er iemand ervaring met een dergelijke box onder de passagiers-stoel? Hoe is dit qua geluid en trillingen voor de passagier?

Lucas Hermans

#3
Haha, mooie plaatsing :D

Ik zou de bekabeling omleggen (loshalen, ergens anders leggen en eventueel verlengen) en de subwoofer bijv. onder de stoel leggen. Probleem opgelost! !-!
Denk niet dat deze versterker zo heel veel trilt of dat mensen er last van krijgen, maar dat is eventjes proberen.

DaveV

Een sub onder je stoel is vreselijk irritant. De lage frequentie zorgt voor een naar gevoel en in het ergste geval buikpijn.

Lucas Hermans

Zal wel met het vermogen en de manier van vastzetten te maken hebben. Ik heb twee 10" woofers waar 3000w achter zit achter de achterbank staan en mijn passagiers klagen nooit dat het te hard trilt, buikpijn of andere dingen.

mark29

Kofferbak is juist een handige plek voor een woofer. En lage tonen zijn niet waar te nemen waar het vandaan komt, dus mag hij ook achterin.
Achter de achterbank bevestigen geen optie?

Lucas Hermans

Ochja, ik ken iemand die 'm bij de bijrijderskant onder het dashboard heeft gemaakt. Werkt ook prima, als het maar goed vast zit en goed afgesteld is.

Aan de achterbank bevestigen is inderdaad een goede optie !-!
Of ervoor kiezen zonder reservewiel te rijden en op die plek je versterker bouwen. Gaat hier nog altijd goed op die manier Y

noiseyMP7

Citaat van: Lucas Hermans op 28 juni 2017, 00:46:28
Of ervoor kiezen zonder reservewiel te rijden en op die plek je versterker bouwen. Gaat hier nog altijd goed op die manier Y

Heb ik ook gedaan. Het reservewiel is sinds 2001 nog nooit gebruikt, de auto is van 2002 en ik heb 'm sinds maart dit jaar. Nu kan de kinderwagen tenminste mee in de cabrio en heb ik toch de sub in de kofferbak liggen.

Wel even zo'n slime setje en een compressor in de auto leggen, just in case ;)

Bert O.

Bij de Bose zit de sub ook op de plek van het reservewiel. Hoeft zeker geen probleem te zijn.

marcelca

als je een bose subwoofer hebt past die ook in je reservewiel ( is overigens de GT estate )


pagi

Dus er past nog wel een reservewiel met een sub....Bij de Bose geen reservewiel aanwezig maar wel een lekker geluid
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

RensGti

@ Robvh, kun je zien waar de kabel van je subwoofer op aangesloten zit, is dit een stekker die ergens ligt? Zit er in de sub ook een versterker voor je andere speakers of is het alleen een sub?

Ik vraag dit omdat ik over enkele maanden ook een Megane estate krijg welke ik zelf audiotechnisch wil upgraden.

Rens.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev