Advertenties


1.9 DCI inhouden warme motor

Gestart door rened, 6 juli 2016, 22:02:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rened

Ik heb sinds enige tijd last van het inhouden/schokken tijden het rijden.
Het maakt niet uit of de motor koud of warm is (veel topics op internet gaan alleen over de koude start).

Naar de garage brengen hielp niet echt, die hebben brandstoffilter vervangen en olie ververst....

Toen eenst laten uitlezen door een vriend, en er kwamen de volgende foutcodes naar boven:
DF007 - Circuit sensordruk
DF053 - funcite drukregelaar

Ook heb ik ondertussen Torque geinstalleerd, en de brandstofdrukrail en turbodruk laten plotten om het een beetje te snappen:




Excuus voor de slechte foto's, het is op de snelweg nogal lastig.

Het lijkt dus of de regeling van de brandstofdruk erg fluctueert; op foto 1 zie je de druk erg fluctueren, bij gelijke gasstand,
en zie je de turbodruk ook wegvallen.
op foto 2 zie brandstofdruk fluctueren in mindere mate, maar ook zonder meer/minder gas te geven.

Degene die hem heeft uitgelezen adviseerde me de brandstofregelklep te vervangen, of m'n injectoren te laten testen (intern lek).

Nu is de stekker van de brandstofregelklep ook half afgebroken, dus zou zomaar gerelateerd kunnen zijn:


Nu mijn vraag, is deze zomaar te vervangen?
Ik heb mijn oude 1.9DCI nog staan, dus eigenlijk een complete doos met spare parts.
Of hoort hier een afstelling/inregeling bij? Is dit wellicht een gematchte set met de brandstofpomp?

Iemand nog andere tips?
Op internet zwerven er erg veel meningen rond, over defecte brandstofpompen tot schoonmaken injectorrail/inlaatspruistuk.

rened

hmm, ik zie de fotos van google cloud zelf niet, dus hier nog eens via dropbox:





A110

Ik zou om te beginnen eens een brandstof retour test uit voeren bij de verstuivers.

Ik vermoed dat er een verstuiver kapot is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev