Advertenties


Bose

Gestart door Mick Jagger, 17 juni 2016, 11:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mick Jagger

Ik heb nu in mijn Clio (2013) een extra subwoofer in laten bouwen omdat het geluid van het arkamyssysteem mij nogal tegenviel. Ik heb een nieuwe Mégane Bose besteld en mijn vraag aan jullie is, hoe het bose-systeem bevalt.
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Manutan

Het geluid van het Bose systeem is zeker niet slecht. Al ben ik er van overtuigd dat het nog een stuk beter zou kunnen. Maar dat geldt naar mijn mening ook voor de Bose systemen voor thuis gebruik  ;) Maar de sub doet zijn werk prima. Is niet te overheersend en geen vervorming van de speakers bij hoger volume. Wat me wel een beetje tegenvalt is dat je de geluidsinstellingen nauwelijks kan tweaken. Alleen bass en treble + en - en de fader front en back.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

RvR

Eens, het is in het begin even wennen maar het klinkt zeker bij hogere volumes goed. Misschien moest ik juist wel wennen omdat het beter is dan standaardsystemen waardoor je alle elementen van de muziek veel duidelijker hoort. Ik ben in ieder geval tevreden :-)

Ander vraagje: weet iemand toevallig of en hoe het rooster van de centerspeaker in het dashboard veilig los te maken is? Er steekt bij mij namelijk een stukje sticker uit en ik wil deze graag verwijderen.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

Manutan

Als dat stukje sticker daar vanuit de fabriek uitsteekt dan zou ik geen risico nemen en er gewoon mee naar je dealer gaan. Het hoort daar niet te zitten dus moeten zij het oplossen. Mocht er dan bij het verwijderen schade ontstaan dan is het hun probleem.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

RvR

Je hebt eigenlijk gelijk, ik ga naar de dealer!
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

LaTiNo156

Ik heb vandaag een proefritje gemaakt en even naar het Bose systeem kunnen luisteren. Ik ben geen audiofiel, maar ik merkte wel dat het geluid vrij schel is. Dit was een eigenschap die ik ook zo ervaarde in mijn oude 156 met Bose speakers.

Bose is eigenlijk niet echt topspul. Ze hebben zichzelf een reputatie aangemeten die niet echt terecht is.
Meer branding dan quality dus.

Mick Jagger

Ik ben ook erg tevreden over de bose installatie, maar mijn DAB radio zenders vallen wel eens weg. Geen signaal krijg ik dan te zien, wie heeft daar ook ervaring mee?
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

Manutan

Dat euvel heb ik ook Mick Jagger! Vaak (maar niet elke keer) als ik de auto start is het signaal verdwenen. Meestal pikt ie het na een paar minuten rijden weer op maar soms moet ik weer even op het voorkeuzestation drukken. Ik heb het eens gevraagd aan de klantenservice en die had wel een notitie gevonden over iets met de massa van de antenne-aansluiting.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Jeroen2016

Ik heb ook last van slechte ontvangst . Maar niet zozeer DAB+ maar de "gewone" FM zenders. En ook niet 1 bepaalde zender maar het gehele aanbod. Dealer kon niets vinden. Sowieso is de R-Link niet erg gebruiksvriendelijk. Ik kan er maar niet aan wennen. Wel positief is dat ik bijna mijn gehele cd collectie op 2 usb-stiks heb kunnen zetten (2 x 64gb, 160 cd's, flac bestanden) en alles nu in de auto heb. Het geluid is  verder OK. Ook het inloggen voor de app store is nog steeds niet gelukt (foutcode bij het ingeven van chassisnummer). Hierover ontvang ik vandaag of morgen nog een mail van de dealer.

pagi

Ik vind de Bose geluidsinstallatie (tijdens de proefrit) meer gebalanceerd overkomen dan in mijn huidige Bose 3. Zeker de sub-woofer is beter opgesteld in de 4. Bij de Bose in de 3 zit de bijrijder continue mee te hobbelen op de uitslag van de sub  :D
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

Jeroen2016

Vraag: Ik heb 2 usb-sticks met ca 120 cd's in de auto en het werkte prima tot een dag voor de vakantie. 1 van de sticks geeft geen geluid meer. Alles geprobeerd tot ik zag dat het format geen Fat32 meer was en dus niet meer af te spelen . Weet iemand hoe dit te herstellen?

Hans 1982

De meest lompe optie die ik kan bedenken. De inhoud even naar je hardeschijf kopiëren. Daarna je USB stick formatteren en dan fat32 kiesen. Inhoud terug kopiëren en klaar. Dit alles natuurlijk wel op je computer.


Groeten

Hans

Jeroen2016

Helaas , fat32 kun je niet selecteren alleen exfat en NTFS.

Marcel2.1


Abdelitto

Citaat van: Manutan op 10 november 2016, 22:39:04
Dat euvel heb ik ook Mick Jagger! Vaak (maar niet elke keer) als ik de auto start is het signaal verdwenen. Meestal pikt ie het na een paar minuten rijden weer op maar soms moet ik weer even op het voorkeuzestation drukken. Ik heb het eens gevraagd aan de klantenservice en die had wel een notitie gevonden over iets met de massa van de antenne-aansluiting.

Ik heb dat ook bij soms achteruit rij parkeren en in drukke winkelstraten, precies op zelfde plek elke keer. Ik denk dat daar een signaal dat in de lucht hangt verstoort want het is precies elke keer op de zelfde plek als ik naar huis rij en op andere bekende plekken, meestal zijn het drukke winkelstraten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev