Advertenties


Update Carminat

Gestart door Tjico, 13 maart 2016, 14:19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjico

Na het updaten van mijn SD kaart uit mijn navigatie zag ik via tomtom home dat bij "beheer mijn  Carminat Tomtom" tabblad "Items van de computer installeren" een melding stond dat er applicaties geinstalleerd kunnen worden.( tomtom application for car and motor navigation)
Iemand enig idee wat ik dan installeer of wat dit is ?

MarcN

Ik denk een nieuwe versie van de software (ik heb alleen ervaring met de losse TomTom apparaten maar dat werkt hetzelfde).

Als je twijfelt altijd even de huidige inhoud van je SD kaart naar een mapje op je bureaublad kopiëren als back-up. Dan kun je nog altijd terug mocht het nodig zijn.

Jemb

Voor ik mijn vraag stel zal ik mij even voorstellen (als nieuweling op deze forum)

Ik ben Jem,  34 jaar oud (3 dagen geleden alweer helaas) en sindskort ik het bezit van een Renault Megane TCe 130, 2012. Na jarenlang met plezier de bekende Duitste auto's gereden te hebben, vond ik het tijd om iets anders te proeven. Dat werd dus de Megane TCe 130. Ik heb er nog niet lang in kunnen rijden, omdat ik op het kenteken wacht (importauto), maar de ruime tijd dat ik er in heb gereden heb ik met plezier gedaan. Deze Fransman doet niet onder aan zijn Duitse buurman. Ik ben dus meer dan tevreden! Uiteraard heb ik, als leek, vragen over deze auto. Hopelijk kunnen wij elkaar, middels deze forum, helpen.

Mijn CARMINAT NAVIGATIESYSTEEM (LIVE VERSION)  heeft alleen Duitsland en Oostenrijk in het geheugen. Uiteraard wil ik ook Nederland in het systeem willen hebben. Ik heb namelijk niets met die twee enge landen waarvan in het verleden is gebleken dat het enge toestanden oplevert als het je eigendommen overnemen. Ik heb van een bevriende autodealer begrepen dat het niet nodig is om deze update/upgrade via de officiële weg te doen (via TomTom). Het zou veel goedkoper en even betrouwbaar zijn als het gewoon via marktplaats wordt gedaan. Ik betwijfel dat, omdat het de Live versie betreft.

Is he dus mogelijk om de Carminat TomTom Live te updaten via de niet-reguliere weg, zodat ik (op zijn minst) Nederland in het systeem krijg? Alvast bedankt!

gjcvro

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar na een halve dag prutsen zonder succes, vond ik dat het me best 60 euro waard was om het op de legale manier te doen. Met wat geluk tref je een aanbieding waardoor je nog goedkoper uit bent.

Jemb

Citaat van: gjcvro op  2 januari 2017, 08:38:19
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar na een halve dag prutsen zonder succes, vond ik dat het me best 60 euro waard was om het op de legale manier te doen.
Jammer, dan staat er inderdaad niets anders op dan het op de legale wijze te kopen. Alhoewel het ook gewoon onder "legaal" valt als ik een kaartje op marktplaats koop.

Of is dat ook niet mogelijk?

gjcvro

Als je de goede kaart vind zou het kunnen, ik zou alleen graag het kaartje willen ophalen en testen.. en dan komt weer het tijd en km verhaal. :-*

E.tenBrinke

Ik heb zelf sinds een aantal weken een 2011 megane 3 2.0 DCI 160 uit belgië, bij het ophalen van de auto bleek de kaart wel te werken alleen de live service niet. hiervoor dien je een abonement te hebben bij tomtom. ( de live navigatie's schijnen uitgerust te zijn met een simkaart ) nadat ik het abonnement van het tomtom live had gekocht en deze geactiveerd werd door tomtom kreeg ik op de navigatie de melding dat de live service geactiveerd was ( overigens heb ik deze voor een jaar ) tot nu toe heb ik er al 2 keer profijt van gehad dat ik naar mijn schoonfamilie in nijkerk ging en dat de live aangaf dat er file stond op de a28 en gaf dan ook gelijk een snellere route aan. Kortom voor mij is het het geld wel waard.

overigens had ik eerst wel een probleem dat de tomtom bleef hangen in het opstart scherm maar naar zelf op internet te hebben gekeken bleek je het te kunnen oplossen door eerst de geschiedenis van de sd kaart te halen waardoor de tomtom weer een verse install had.
Megane 3 2.0 DCI 160
Tuned @ Van Beek Autoracing:
196,0Pk@3650rpm / 428,0Nm@2750rpm

Jemb

Citaat van: E.tenBrinke op  2 januari 2017, 19:51:44
(..)  kreeg ik op de navigatie de melding dat de live service geactiveerd was ( overigens heb ik deze voor een jaar ) tot nu toe heb ik er al 2 keer profijt van gehad dat ik naar mijn schoonfamilie in nijkerk ging en dat de live aangaf dat er file stond op de a28 en gaf dan ook gelijk een snellere route aan. Kortom voor mij is het het geld wel waard.

Dat is dan echt een vieze streek van Tomtom. Op het navigatiesysteem van mijn Audi kreeg ik via een signaal van de radio door welke routes gehinderd waren. En dat helemaal gratis. Lekkere deal heeft TomTom gesloten met Renault :)

gjcvro

Renault ook, alleen de live service is nauwkeuriger. Ik zie nog vaak files via tms(radio) die er helemaal niet staan.

duckie1098

wat is de laatste update versie voor een carminate bluethoot cd navigatie?

groetsels,

Ben

MarcN

Carminat bluetooth-CD werkt met Navteq kaarten en dat is weer verkocht aan HERE (eerst eigendom van Nokia en nu van Audi, BMW en Daimler Benz). Ondanks de huidige eigenaren vind je deze kaarten nog in vele andere merken auto's (zie navigation.com).

Zover ik op dit moment kan vinden gaat de bluetooth-CD versie tot v32 en dat is 2013. Nieuwere versies zijn er helaas niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev