Advertenties


Automatische handrem blokkeert op de helling

Gestart door Antony, 2 december 2015, 20:36:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antony

Ik heb vandaag mijn megane3 1.5 DCI bij de garage opgehaald, de Koppelingsplaat is vervangen om dit werk te kunnen uitvoeren moest de stroom uit de accu gehaald volgens de monteur. Vanmorgen wilde ik weg rijden blokkeert de elektronische handrem, zo wel naar voren en naar achteren. De monteur ging nog verder kijken dus heb ik de auto daar gelaten.

Tegen eind van de dag werd ik gebeld dat de auto klaar was, elektrische handrem ging weer zoals normaal zelf deblokkeren. Op het stoplicht en helling heb ik zoals gewoonlijk handmatig elektrische handrem getrokken toen ik weg wou rijden blokkeerde de rem, in paniek heb ik geprobeerd beetje achteruit gereden vervolgen is de elektronische rem weer vrij.

Ik heb artikel van Matthew gelezen, dat ik de rem en knop van elektrische rem naar beneden drukken dan maak de elektrische rem inderdaad vrij. Ik ben gewend dat elektrische rem zelf deblokkeren als ik een beetje gas trap zonder de knop handmatig te drukken.

Graag jullie respons A.U.B? Alvorens bedankt

Robke72

Je moet wel de koppeling HELEMAAL ingetrapt hebben om de rem te laten deblokkeren.
Er zit namelijk een schakelaartje op het koppelingspedaal.
Dus helemaal intrappen, beetje loslaten en beetje gas. Dan moet de rem vanzelf loslaten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev