Advertenties


Aankooptips Megane Break 1.6 16V Expression LPG G3

Gestart door kjiratsiekoedel, 28 oktober 2013, 23:11:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kjiratsiekoedel

Ik ben op zoek naar een station op LPG naast mijn Nissan Micra op LPG. De Megane lijkt wel een aardige kandidaat. Deze auto staat niet ver weg en kan ik voor een redelijke prijs krijgen met nieuwe koppeling+APK. http://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/10411515

-Ik moet nog een proefrit maken, maar zou graag nog wat info krijgen over dit type auto. Waarop te letten? En waarop letten met de LPG installatie?
-Ik weet niet wanneer de distributieriem voor 't laatst is gedaan, dit is wel een prijzig ding bij deze auto. Maar stel dat hij knapt, hij heeft toch hydraulische klepstoters waardoor er eigenlijk niet teveel kapot gaat als hij knapt?
-Welk motortype zit er eigenlijk in deze auto?

BadEend

#1
Maak een proefrit en test dan uitgebreid of hij zowel op benzine als op LPG goed rijd.
Als bij deze motor de distributieriem knapt worden gegarandeerd de kleppen beschadigd, hoeveel dat er zijn is vantevoren niet te zeggen.
Laat deze dus vervangen en neem dan gelijk de waterpomp mee.
Controleer ook de staat van de V-Snaar en of deze nog genoeg gespannen is.

Bij het remmen mag de auto niet trillen in het stuur of in het rempedaal en controleer ook of het ABS nog werkt.
Let er bij het contact aanzetten ook op of alle lampjes aan gaan en vervolgens ook weer uit. (ABS, airbags enz)


hansenn

persoonlijk zijn mijn ervaringen met auto's onder de €1000,- niet al te best. De laatste 2 jaar heb ik er 3 gehad, waarvan 2 op lpg.

aandachtspunten:
- werking airco
- electrische ramen
- remmen, abs, remschijven
- roest op vitale punten
- olie-lekkage

probeer iig altijd een koude start te maken. Maak dan een lange proefrit. Kijk wanneer ie overschakeld op gas, hoe ie loopt op gas, ook stationair. Heeft ie voldoende trekkracht.

Probeer eens laag in de toeren het gas diep in te trappen (op lpg). Geeft ie geen backfire dan?

En last but not least: een nieuwe apk zegt niet alles. Vraag hem of je de auto op zijn kosten apk mag keuren bij een renault dealer.

succes

vincent

en wat heeft een apk bij een renault daeler dan voor meerwaarde ?

hansenn

hiermee bedoel ik dat je iig weet dat je auto bij een erkende garage wordt gekeurd. Hoeft natuurlijk niet perse een renault dealer te zijn.

Ik heb eens een auto gekocht van een particulier met een splinternieuwe apk. Een week later moest die auto op de brug voor een simpele reparatie. De monteur riep mij bij zich en liet mij direct al enkele mankementen zien waarop de auto 100% op afgekeurd had moeten worden.

Blijkbaar was deze auto bij een of ander malafide apk-station gekeurd.

Bij mij in de buurt zit er ook een. Doet zo'n 20.000 apk's per jaar. gegarandeerd goedkeur.

BadEend

#5
Met zulke goedkope auto's moet je ook geluk hebben of veel verstand van techniek.
Motortype is K4M.
Deze is uitermate geschikt voor het rijden op LPG.
Aandachtspunten bij deze motor zijn de onderste motorsteun, bobines en de distributieriem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev