Advertenties


lpg3 schakelaar probleempje

Gestart door meganeclassic, 27 oktober 2013, 12:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganeclassic

Hoivan het weekend een miskoop gedaan.andere megane gehaald aan de andere kant van het land.woude zuinig rijden, dus hebbe een megane 1.4 van bj 98 gehaald met een lpg3 installatie. Alleen kwam er later achter toen we thuis waren dat die helemaal niet op gas rijd.en heb de draaden een beetje gevolgt en lijkt errop dat de schakelaar niet is aan gesloten.zit ook een stekkertje los voor bij de gasinstallatie maar zie nergens waar die op moet.heeft iemand enige idee hoe ik de schakrlaar kan aansluiten?

RobScénic

En dat check je niet als je de auto koopt? Dat is namelijk het belangrijkste: hoe rijdt de auto op LPG?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend

Niet slim om niet te checken hoe de auto rijd op benzine en LPG.
Grijs stekkertje onder de motorkap is bedoeld voor het uitlezen van de LPG installatie.
Bij de Eurogas LPG installaties gaat nog weleens de computer kapot.

meganeclassic

Heb zelf weinig vestand van lpg en was ervan overtuigt dat die overschakelden van benzine naar gas.totdat ik de benzine steeds verder zag zakken helaas. Maar lijkt errop dat de schakelaar ook niet is aangesloten.want als ik daarvan de vier draadjes volg naar buiten toe.zit het nergens aan vast.is dat zelf aan te sluiten? Zie ook niks waar het zo op kan

BadEend

Is het een Eurogas EAS installatie?
Werkt het lampje van de schakelaar ook niet?

J to the H (Jeroen)

Hoe vervelend ik het ook voor je vind...
Breng die auto terug of kies eieren voor je geld en breng hem naar de garage.
Ik denk niet dat je hier zelf mee moet gaan lopen klooien als je geen ervaring ermee hebt.
Zouden die draadjes zelf losgeraakt zijn  :neen:. Die zijn vast los met een reden.

Laat hem checken door een garage die ervaring heeft met LPG, of kijk of je de koop ongedaan kan maken.

Meer advies dan dit kan ik je hier niet over geven en is denk ik ook zinloos.

(voor de grap kan je nog wel een footootje posten van die stekker als je wilt. Hier kan je zien hoe je foto's moet plaatsen.)

BadEend

Als je de auto bij een bedrijf hebt gekocht heb je een kleine kans dat ze je tegemoet willen komen maar bij particulier is die kans vrijwel nihil.
Garantie op zo'n oude auto word eigenlijk niet gegeven en met proef rijden had je erachter kunnen komen.


meganeclassic

Er brand verder geen lampje ofzo.doet verder helemaal niks.maar als ik de 4 draadjes volg die achterop de knop zitten.lopen die naar buiten en stop bij de witte stekkertje op de 2de foto.is te zien tussen die groene velle ronde stikker en die rode dop.dus lijk dat die nergens op aan is gesloten

BadEend

#9
Het schema van de Eurogas EAS kan je vinden op de volgende link.

http://www.luccio.nl/lpg-onderdelen/index.php?item=ruil-rekeneenheid-eas-eurogas-gascomputer&action=article&group_id=16&aid=60&lang=NL
(onder de foto van de computer zie je het schema!)

Ziet eruit alsof ze de installatie onklaar hebben willen maken of dat er allerlei problemen mee waren.
Schakelaar moet aangesloten worden met groen en bruine draad.
Lampje met geel en wit.

RobScénic

Mocht je daarna nog problemen hebben: In het 'How to' sectie hier op het forum staan veel tips over de LPG installatie. Maar een tip voor de volgende keer: Als je een auto op LPG gaat kopen, zorg dan dat je jezelf wat wijzer bent over de werking van de installatie, of neem iemand mee die er verstand van heeft. Er kan namelijk veel fout gaan met een LPG installatie.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

BadEend


Lennart

#12
Ehm, branden de lampjes op de schakelaar?

het zakken van je benzine meter is namelijk heel normaal bij een franse auto. (wordt na x aantal km weer gereset en staat de meter opeens weer op een "vollere" stand)
Dat je benzine meter terugloopt hoeft dus niet te betekenen dat deze niet op gas rijdt ;)

**edit**
Laat maar,, was te snel met lezen.. Lees net dat de lampjes ook niet branden...
Excuus

assumption is the mother of all f*ck ups

meganeclassic

Ga morgen even proberen uit te zoeken of de schakelaar echt niet is aangesloten.weet het bijna wel zeker eigenlijk.maar het lijkt er op dat er een stukje draad weg is met een stekker erraan. Zag ook een relais zitten vlak bij de verdamper.hoe kan ik er achter komen of die nog goed is?normaal klikke die ofzo toch als je hem op contact zet?

BadEend

De schakelaar zit zoals je op het schema kan zien niet goed aangesloten.
Is de LPG computer nog wel aanwezig?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev