Advertenties


How-To: Autorollen

Gestart door Umpire (Robin), 9 juli 2013, 14:18:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Umpire (Robin)

Dit wordt even mijn zandbak zodat ik kan blijven aanvullen en er uiteindelijk een goede how to van kan maken. Gelieve niet te reageren op dit topic, maar op mijn andere auto-rol topic met eventuele aanvullingen en dergelijke.

Alvast bedankt! !-!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

#1
How-To: Je auto een nieuw kleurtje geven door middel van rollen.

Ik ga laten zien hoe ik het heb gedaan, mijn auto was rood, vervolgens door de vorige eigenaar (of die daarvoor) mat zwart gerolt.
Deze laag begint echter zijn rode sporen terug te krijgen omdat niet alles goed gedemonteerd is voordat begonnen werd aan het rollen, mijn idee was dus om de auto opnieuw mat zwart te maken, met uitzondering van het dak en de spoiler, die mat wit worden.

Deze how-to heb ik gemaakt terwijl ik het dak wit maakte.

Eigenlijk gelden voor het rollen van de auto dezelfde regels als het rollen van bijvoorbeeld een muur.
Een voorbeeld: een donkere muur een lichte kleur geven betekend schuren tot de onderste laag, een lichte muur een donkere kleur geven betekend alleen de bovenlaag opschuren.

Zorg er altijd voor dat het te rollen oppervlak een ietwat ruwe structuur heeft en het niet spiegelglad geschuurd is, anders gaat de verf niet willen hechten.

Zorg er ook voor dat je de verf verdund met de daarvoor bestemde verdunner (verdun bijvoorbeeld dure histor verf niet mer goedkope terpetine van de action). Op het moment dat de bubbels in je verf niet willen 'poppen', is je verf te dik.

Benodigdheden:

- genoeg verf voor een laag of 4, 5
- fijne rollers
- verfbakken
- een of twee kwasten
- verf verdunner van het juiste merk
- afplaktape, handig met een plastic afdekzeiltje eraan

Schuurpapieren:
- Schuurkurk is gewenst
- Schuurmachine voor een volledige laagschuur is zeer gewenst

- Schuurspons voor nat schuren...................................................korrel 320
- Schuurpapier voor nat schuren...................................................korrel 400 en 600
- Schuurpads voor schuurmachine voor lagen schuren.................korrel 80
- Schuurpads voor schuurmachine voor toplaag schuren..............korrel 180


Zoals hierboven al te lezen was is dit stukje how-to gebaseerd op een matzwart dak mat wit maken.
Dat betekend dat ik het hele dak tot op de onderste laag geschuurd moest worden. Dit heb ik gedaan met een schuurmachine met een pad op korrel 80.

Het moet er ongeveer op deze manier uit zien, het zwarte op de tweede foto is schuurstof dat op het dak is blijven liggen.






Aanvulling Roy

Robin tipje v.d. schilder  lichtgrijze grondverf over je rode dak dekte wit direct na twee lagen af, nu heb je er straks de 5e er op zitten en ben je nog niet tevreden (jammer)  En in principe na elke laag lichtjes opschuren, behalve de dek laag
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev