Advertenties


Unlimited Tuning

Gestart door matthew, 9 januari 2013, 21:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul!

Ik zit op het moment in Spanje, maar chippen is nog wel iets wat ik wil laten doen. Afhankelijk wat de prijzen zijn uiteraard 8)7
Verleden: 1998 Renault Megane coupe, Phase 1, 2.0L 16v
Heden: 2003 Renault Megane II, Phase 1, 2.0L 16v Priv.Luxe

In een Volkswagen Passat, toch zal ik liever met een Renault Megane ;)

mvho.

Na mijn bezoek aan Unlimited Tuning is het vermogen van mijn 1.5 dci, van 115 naar 142 pk gegaan en het koppel van 270 naar 325 Nm.
Na 1200 km kan ik zeggen dat deze winst erg goed merkbaar is, auto rijd een stuk vlotter en plezieriger. Tevens is de EGR software matig uitgeschakeld. Over het verbruik kan ik nog niets melden, maar mijn ervaring tot nu toe, is dat het verbruik zo'n beetje hetzelfde blijkt na tuning.

Joske

#302
Hello ;)

Zat mee te lezen hier, ben zelf ook eerdaags van plan naar ze toe te gaan. Ondanks dat het met een 1.6 benzine niet enorme winsten zijn ben ik erg benieuwd naar het rijgedrag erna..dit blokje kan wel net iets meer gebruiken naar mijn mening

Gr

Joske

Om dit topic een beetje actueel te houden :)
Vrijdag gaat mijn MK3 benzine naar Unlimited voor het chippen. Voor een atmosferische motor maar een kleine vooruitgang, maar ik hoop dat het net dat extra beetje zal zijn.

Iemand overigens bekend met ron98 / euro98 en euro95 in relatie tot tunen van dit blok? Soms lees je dat de software specifiek op ron98 geschreven is..vroeg het me af.

Gr

Christian de Vriend

moet je alleen wel altijd 98 tanken na de aanpassing.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Joske

Is dat het beste of echt een 'must'?
Sprak een mede formumlid die gewoon euro95 is blijven tanken namelijk

Joske

#306
Zo, vanmorgen bij Unlimited Tuning geweest in Amersfoort!

Allereerst..erg hartelijk ontvangen, bakkie koffie, uitleg en wifi (fijn voor de kleine man en z'n Ipad : )
Daarna werd eea gereed gemaakt voor de 1e testronde, toen het zover was mocht ik meekijken.
Fijn om even te kijken hoe eea ging, leuk om direct uitleg te krijgen.
Dacht eerst geen oorbeschermer nodig te hebben, maar toen de auto ca 160+ ging 'rijden' met open klep toch maar wel : )
De uitkomst was positief; de 1,6 16v 110 pk leverde net iets meer dan 111 pk.

Na deze ronde werd de software ter plekke geschreven en ge-finetuned, ik weer even aan een bakkie.
Totaal ongeveer een uurtje later volgde de 2e ronde, met nieuwe software.
Een spannend moment.

Bij de 2e ronde werd 128,8 pk gehaald, ook een koppel van 168 (ipv 150).
Als leek kon ik niet veel met de 'curves', maar na een uitleg te plaatse snapte ik hem...dit is een net resultaat.
Vooral omdat de auto blijkbaar direct al meer koppel heeft is de verwachting dat hij direct al wat feller reageert.

Na een testronde kan ik bovenstaande verwachting bevestigen..
De auto rijdt net dat beetje feller, gewoon zoals een 1.6 station standaard naar mijn mening zou moeten rijden.
Over het verbuik zal ik naderhand nog een terugkoppeling geven...duimen maar : )

Resumerend; erg netjes geholpen, zonder ook maar één 'maar'!
En het resultaat is naar mijn mening erg netjes, bijna 130 pk!!

en o ja...gewoon netjes euro95 blijven tanken : )

Joske


A110

Erg mooi resultaat uit een atmosferische motor.
Veel plezier ermee.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Joske


matthew

Het meer koppel over een heel toerengebied maakt het tuner van ook een gewone amosferische motor toch zinvol. Want rijd daarna gewoon soepeler en daar wordt je toch blij van.

Van verbruik zou ik niet veel verwachten, zal hetzelfde blijven.

Maar een mooie model om te doen.

Nikk

Had niet verwacht dat er zo een mooi resultaat te behalen valt voor een atmosferische motor. Netjes!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Mooi resultaat!  _o_
Boven mijn verwachting. Toch ook maar eens een bezoekje plannen.

Nikk

Weet iemand welke versie van de K4M het hier betreft?  Neem aan die met variable nokkenas timing.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joske

Zelf geen idee...kan je wel ff pb met kenteken sturen? Of kan een ander het vertellen?


Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev