Advertenties


Unlimited Tuning

Gestart door matthew, 9 januari 2013, 21:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Unlimited Tuning

Op lange termijn eigenlijk niet.

Heel soms vind een klant dat de auto te fel is of iets dergelijks.
De klant geeft dat dan aan, komt terug bij UT en wordt kosteloos geholpen. Bijvoorbeeld door de software iets minder fel te maken.

95% procent is in 1 keer 100% tevreden, 5% in 2 keer 100% tevreden bij wijze van spreken.

Nazorg vinden wij heel belangrijk indien nodig.
Met vriendelijke groet, With kind regards,

Johan van Essen
Public Relations

Unlimited Tuning
Uraniumweg 47
3812 RJ Amersfoort
The Netherlands

Phone: +31 (0) 33 7549111
E-mail: johan@unlimitedtuning.nl
Internet: www.unlimitedtuning.nl

Stefan

Nou, wie weet kom ik in de toekomst eens langs met de tce180  ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

Wat ik me trouwens afvroeg;
Wat is de winst die te behalen is m.b.t. het verbruik van mijn Megane Tce 180?

Iedereen heeft het natuurlijk altijd over pk's, maar ik ben ook wel geïnteresseerd in de besparing van benzine verbruik. Y
Is dit ook al meetbaar / aan te geven?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

PuckStar

Citaat van: Stefan op 31 oktober 2013, 11:08:56
Wat ik me trouwens afvroeg;
Wat is de winst die te behalen is m.b.t. het verbruik van mijn Megane Tce 180?

Iedereen heeft het natuurlijk altijd over pk's, maar ik ben ook wel geïnteresseerd in de besparing van benzine verbruik. Y
Is dit ook al meetbaar / aan te geven?

Mijn ervaring met mijn gechipte Tce 130 tot nu toe (nu 1 maand geleden gebeurt) is dat het verbruik gelijk blijft, en vanwege het feit dat ik nu iets meer doorrijd, zelfs iets stijgt.
Dus als je hetzelfde blijft rijden blijft je verbruik gelijk.
Winst behalen op verbruik is bij deze auto's eigenlijk niet te doen. Tenzij iemand het beter weet?

Overigens houd ik mijn verbruik bij,
hier: http://www.autoweek.nl/verbruik/10104/renault-megane-tce-130-celsium-2010
en hier: http://www.spritmonitor.de/en/detail/589028.html  (bij deze laatste kun je ook altijd de gegevens uit je boordcomputer invoeren zodat je kunt zien hoeveel dat verschilt van de werkelijkheid).

Bij mijn Leon diesel was dat wel het geval, ondanks vaker sneller optrekken was mijn algemene verbruik flink gedaald.

m0nk

Hoi,

Ik heb mijn auto Megane GT tce 180 vorige week ook laten chiptunen door Unlimited.
en tot mijn verbazing kwam er bij de eerste dynorun 186.2pk en 309.3nm op de wielen uit, meer dan de fabrieksopgaaf dus.

Vervolgens ging Jeroen met de uit gelezen data aan de gang en ging naar boven om de data aan te passen.
20 minuten later kwam hij weer naar beneden,vervolgens ging hij met de computer de nieuwe software inladen..spannend op wat er uit ging komen..
na de 2e meting kwam er dit uit
216.2pk en 403.3nm.
Wat een verschil! echt zoveel trekkracht erbij en volgens mij ook zuiniger, ik heb een lange rit gemaakt en het lijkt er op dat de auto met snelwegkilometers zuiniger rijdt.
De motor kan dit wel aan, maar ik ben bang voor de rest van de onderdelen van de aandrijflijn.
Morgen heb ik een nieuwe afspraak gemaakt om het koppel een beetje terug te brengen naar 360-370nm en wat er met de pk's gaat gebeuren weet ik nog niet..?

al met al super service en een zeer positieve ervaring!

Groeten,
m0nk

Roy (Coup a One)

Eerlijk gezegd mis ik wel wat power maar daar hebben we Danoontje toch voor :lmao:

Christian de Vriend

In dit geval heb je helaas pech Roy,de hele phase 1 kan niet aangepast worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

Citaat van: PuckStar op 31 oktober 2013, 11:26:34
Mijn ervaring met mijn gechipte Tce 130 tot nu toe (nu 1 maand geleden gebeurt) is dat het verbruik gelijk blijft, en vanwege het feit dat ik nu iets meer doorrijd, zelfs iets stijgt.
Dus als je hetzelfde blijft rijden blijft je verbruik gelijk.
Winst behalen op verbruik is bij deze auto's eigenlijk niet te doen. Tenzij iemand het beter weet?

Overigens houd ik mijn verbruik bij,
hier: http://www.autoweek.nl/verbruik/10104/renault-megane-tce-130-celsium-2010
en hier: http://www.spritmonitor.de/en/detail/589028.html  (bij deze laatste kun je ook altijd de gegevens uit je boordcomputer invoeren zodat je kunt zien hoeveel dat verschilt van de werkelijkheid).

Bij mijn Leon diesel was dat wel het geval, ondanks vaker sneller optrekken was mijn algemene verbruik flink gedaald.

Als ik het zo zie, is jouw verbruik inderdaad eerder gestegen dan gedaald ja... 8)7 ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Verbruik zal gelijk blijven of iets toenemen denk ik Stefan.

Bij mij is tot nu toe elke auto die getuned is het verbruik gelijk gebleven.

Unlimited Tuning

Normaal gesproken, zal na onze "normal" chiptuning op maat, de auto bij een rustig tot normale rijstijl minder gaan verbruiken. Bij een sportieve rijstijl hetzelfde en bij een extreme rijstijl wat meer.

Het kan zijn dat de auto ietwat feller staat, dat de auto tussen "normal" en "xtreme" afgesteld staat. En dan ga je inderdaad soms spreken van een zelfde verbruik tot wat meer verbruik zelfs.

Aan de klant om dit dan aan te geven en zullen wij hier kosteloos wat aan doen, door de auto ietwat minder fel af te stellen.

Stukje extra service vanuit onze kant !-!
Met vriendelijke groet, With kind regards,

Johan van Essen
Public Relations

Unlimited Tuning
Uraniumweg 47
3812 RJ Amersfoort
The Netherlands

Phone: +31 (0) 33 7549111
E-mail: johan@unlimitedtuning.nl
Internet: www.unlimitedtuning.nl

Stefan

Ok, bedankt voor je uitleg.
Hierin valt dus wel te sturen zie ik.
Mooi om te weten voor eventueel in de toekomst :)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

PuckStar

Citaat van: Stefan op  1 november 2013, 13:53:20
Ok, bedankt voor je uitleg.
Hierin valt dus wel te sturen zie ik.
Mooi om te weten voor eventueel in de toekomst :)
alsnog, verwacht niet teveel.

Edwin Postma

Vandaag met de clioclub geweest.
Boel goed voor elkaar daar !-!
Truckertje

Timmie

Vanmorgen mijn Megane 3 1.5dci laten chippen bij Unlimited Tuning.
Eerst even een bakje koffie gedronken en daarna uitleg gekregen over de testbank en de tuning.

Daarna ging de Megane op de testbank voor zijn eerste run waar de volgende waardes uitkwamen.
100pk met 224nm.

Vervolgens werd de nieuwe software geschreven en in de auto geladen.
tijd voor run nummer 2 waar de volgende waardes uit kwamen.
124pk met 305nm dit is in een woord geweldig.

Jeroen en zijn team hartelijk dank voor de tuning en de service.






Timmie

#119
Bij deze nog een afbeelding van de vermogens test.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev