Advertenties


motorpijl schommelt en airco wordt helemaal niet warm

Gestart door billybox, 27 december 2012, 21:00:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

billybox

Beste leden,

Ik heb een renault megane dci 1.9 privlege luxe bouwjaar 2002

Ik heb de auto pas net gekocht en tot mijn stomme verbazing zie ik dat de temperatuur meter vaak schommelt. Dit was tijdens de testrit nog niet het geval, maar dit is niet alles. De arico wordt namelijk met geen enkele mogelijkheid warm. Zowel niet handbediend als op Auto airco blaast ie alleen maar koude lucht, terwijl ik de airco zelfs op 27 graden had staan.

Dacht ik eindelijk de auto te hebben waar ik zo hard voor heb gespaard, krijg ik dit, en laat mij toevallig nou ook nog eens 0 verstand hebben van auto's.

Kan iemand mij aub vertellen hoe erngstig dit is en met welke kosten ik rekening moet houden?

Alvast bedankt!

vincent

zou om te beginnen eenrst eens kijken of je koelvloeistof wel op peil staat os dat niet zo dan op peil brengen en warm laten lopen weet je ook of je kachel weer warm word maar er zal dan waarschijnlijk ergens een lek zijn denk ik

Roadkill (Michiel)

Ik zou ff lekker helemaal niks doen en terug gaan naar de verkopende partij.... (Mag aannemen dat er garantie op zit aan gezien je er volgens je zelf 0 verstand van hebt?)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Birt

Er is duidelijk iets mis. Dat mag als eerste de verkopende partij een poging doen dit voor je op te lossen, want het is een gebrek wat aan de auto aanwezig was, toen die aan jou verkocht is. Tenzij het gemald heeft.

Ik vermoed dat de thermostaat niet goed functioneert. Controleer sowieso de koelvloeistof peil. Die moet minimaal op minimum staan in het resorvoir. Kan zijn dat die met het koude weer er net onder staat, dat is ook goed. Ook moet de vloeistof helder zijn en een kleur hebben. Is het donker en troebel, dan is er meer aan de hand.
Zoals je het omschrijft lijkt de thermostaat volledig open te staan en moet het gehele koelcircuit opgewarmd worden. Dit duurd met de wat koudere temperaturen erg lang, maar als je een stuk gereden hebt en daarna de motor nog een poos stationair laat draaien, zou het interieur wel warm moeten worden. Als dat niet het geval is, dan vermoed ik dat het koelcircuit vervuild is. En waarschijnlijk de koelvloeistof niet helder is.

Maar eerst maar eens terug naar verkopende partij.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

billybox

Allereerst erg bedankt voor  jullie reacties. Ik ga de garage waar ik de auto heb gekocht zeker bellen, maar kan hem maandag pas weer bereiken. Gister werd trouwens de kachel toch ff warm en de auto is ook niet heel koud van binnen als ik rij, dus hij blaast meestal lauwe lucht en gister ook heel ff wel echt warm dus. Vandaag starte ik de motor en dan maakt ie erg veel geluid. Het duurd ook heel erg lang voordat de temperatuur meter op normaal niveau komt. Daarna gaat de herrie van de motor ook wel weer weg.

Hebben jullie nog wat aan deze informatie? Zodat ik iniedergeval duidelijk aan hem kan vertellen wat er loos is!

Alvast bedankt weer mannen

billybox

Ik weet btw niet of me koelvloeistof op peil staat:$ moet eerst 1 of ander kapje los maken met een muntje staat in het instructieboekje voordat ik bij de dop kan. Ik kijk morgen wel bij daglicht of rijd anders gelijk even langs garage of tie het ff snel wil checken

BadEend

#6
Klinkt als lucht in je koelsysteem omdat je kachel niet goed werkt en de temperatuurmeter schommelt.
In het ergste geval is je koppakking lek.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev