Advertenties


Moeilijk starten megane 2001 bij koude motor

Gestart door jeewee85, 30 september 2012, 16:37:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeewee85

Hallo,

Mn megane begint steeds slechter te starten als de motor koud is. Als de motor warm is, dan is er niets aan de hand. Ik moet de startmotor lang laten draaien; hij begint een beetje te pruttelen en schokken en dan slaat hij ineens aan. Gas geven helpt niet.Als hij aan slaat doet hij het prima en gaat hij ook goed boven de 1000 toeren lopen zonder schokken of wat dan ook.

Ik heb de auto een half jaar geleden op gas laten zetten, kan het hier mee te maken hebben?

De BDP sensor is een paar jaar geleden al vervangen, kan deze weer kapot zijn? De bougies zijn vrij nieuw (15000 km) en gashuisklep heb ik deze zomer goed schoongemaakt.

Groeten,

Jan Willem

Stony (Robert)

heb je ook al na de staat van de accu gekeken? misschien dat deze niet zo fijn meer is?
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Jacques

Op LPG slijten je bougies veel sneller. 15000 is best al veel.

BadEend

Als je op LPG rijd is de voorgeschreven termijn 30000 km om je bougies te vervangen.
Maar als alles gewoon goed is gaan ze langer mee dan 30000 km.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Jacques op 30 september 2012, 18:35:58
Op LPG slijten je bougies veel sneller. 15000 is best al veel.

??? Mijn Meg krijgt elke 30K een beurt en tussendoor nooit geen nieuwe bougies hoor (1,4 16v op LPG)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

jeewee85

De accu is niet erg nieuw meer, maar hij gaat nog wel lekker vlot rond. Dit kan het (volgens mij) niet echt zijn.

Ik heb nog een setje bougies die ik bij de aankoop heb vervangen. Ik zal deze eens proberen.

Nog meer ideeen?

Groeten,

Jan Willem

Renegade (Mark)

Misschien een temperatuursensor die niet meer helemaal 100% is en daardoor de koudestart niet meer goed geregeld word ? Gas geven zou bij dit ook niet helpen omdat je dan alleen maar meer zuurstof toevoegt bij een al iets "armere" verbranding.

jeewee85

Hmm, temperatuursensor weet ik niet? is dat een vaker voorkomend probleem? Ik merk wel dat ik bijna geen gas kan geven als hij aangeslagen is. Als ik gas geeft dan lijkt het alsof hij veel te veel lucht krijgt: hij zakt dan in in toeren. Iemand bekend hiermee? Hij start nou wel heeeel moeilijk sochtends, wie weet waar dit aan ligt?

Groeten,

JW

BadEend

Motor verzuipt waarschijnlijk dan. Denk bdp sensor of temperatuursensor.
Ik zou zeggen laat de auto eens uitlezen, ook al staat er geen foutmelding in dan nog kunnen ze controleren of deze sensoren wel of niet goed werken.

jeewee85

Op autodata kan je kijken wat de weerstandswaarde van de sensoren zijn bij verschillende temperaturen: Koelwatersensor en luchttemperatuur zijn ok. Van de MAP sensor kan je voltage meten bij stationair en gas geven: klopt ook.  8)7

Het lijkt me niet dat de gashuisklep weer smerig is. Ik zal bougies nog een keer proberen. Of ik moet misschien mn accu pool er een keer afhalen om opnieuw in te laten leren?

jeewee85


BadEend

Heb je het ook als je start op benzine nadat je voorheen een tijdje op benzine gereden hebt?
Door dit uit te testen weet je of het aan het benzine en/of LPG gedeelte ligt.

jeewee85

Goede tip, ik zal eens kijken in de handleiding hoe ik op gas moet starten

matthew

Uhhh op gas starten?

Dat kan niet,je start altijd op benzine waarna de auto kan overschakelen op gas.

BadEend

#14
Met sommige LPG systemen kan dat wel degelijk, maar is eigenlijk alleen bedoeld voor noodgevallen i.v.m. kans op backfire.

@JeeWee
Ik bedoel eigenlijk voor dat je de auto uitzet een aantal km op benzine rijden zodat je zeker weet dat er geen LPG meer aanwezig is in de motor.
Start de auto dan wel goed dan ligt het niet aan het benzine gedeelte.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev