Advertenties


Mijn geld (chip?)

Gestart door xCoupex, 25 mei 2012, 12:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xCoupex

Beste mensen,

Tot op heden nooit geweten dat ik mijn megane 1 phase 2 kon laten tunen.

Kosten zijn 299,- en bekijk even de printscreen hoe ze hem harder kunnen laten lopen.

Ik vind het wel vet opzich alleen weet niet of dit mijn geld waard is.


Rogier

De vraag is altijd heb je het ervoor over ;) wat is je KM stand ?

Rick Santbergen


xCoupex


Christian de Vriend

Wat Rick zegt,niet doen.

Kan het zelfde verhaaltje ophangen,maar lees dat topic even door,ik heb dat zelf ook ondervonden
350 euro neer leggen,en niks geen winst.

Is je blok standaard?zo nee,wat heb je aangepast?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Robin

Powerbox sowieso NOOIT doen, troep.

En chippen bij een auto zonder turbo schiet vaak niet op..
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Christian de Vriend

Kan wel bij een non turbo motoren,alleen wordt het pas rendabel als je veel aanpassingen doet,nokkenstokken en hogere
compressie als voorbeeld
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

13 pk en 15 NM  voor 299 euro!!!!

FACK!  (sorry)

Dat is duuuuuur!

NIET DOEN!




koop dan een grotere luchtfilter, betere uitlaat lijn, misschien nokas(sen) etc....
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roeland75

turbo, prima idee
geen turbo, alleen doen als je de helemotor aanpakt (en dat is veel duurder)

Christian de Vriend

enige wat je met een atmosferische motor bereikt met chippen en kleine aanpassingen,is een motor is anders reargeert
vloeiender optrekt,en iets langer kan optrekken,de waardes liggen niet zo spectaculair hoog als bij een turbo blok.

Dat heb ik met dat gebakje bij mij wel gemerkt,in de glory tijd leverde die 93pk en 140Nm op de wieltjes,ipv 90pk en 140Nm op de krukas,
kwa pks niet echt veel gehaalt,maar (zeker door het spruitstuk) een hele andere motor gekregen,vergeleken met de motor die ik had
toen ik hem niet kocht.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Xanquezer (Frank) op 25 mei 2012, 15:56:43
13 pk en 15 NM  voor 299 euro!!!!

FACK!  (sorry)

Dat is duuuuuur!

NIET DOEN!




koop dan een grotere luchtfilter, betere uitlaat lijn, misschien nokas(sen) etc....

Hey Frank geef jij mij ff een adres waar ik 2 scherpere nokkenassen,betere uitlaat lijn,en ander luchtfilter kan halen voor 299..... :(

@xcoupex: Wat er al gezegd word,met chiptuning op een voor de rest standaard auto (non turbo,zal je niks tot weinig opschieten,en de waardes die zij beweren zijn gewoon veel.... Dus zou het persoonlijk ook niet doen,maar als je het wel doet dan ben ik heel benieuwd naar jou ervaring (ik zou graag een hoger koppel hebben in mijn auto)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Robin

Even ter voorbeeld, ik heb bijna 700,- betaald voor 66PK en 150nm meer. Kwaliteit kost geld.

Zo zie je maar, uit een non-turbo motor is (mits je, zoals Christian aangeeft) niets motorisch veranderd hebt, niet veel te halen en eigenlijk zonde van je geld.

Voor die 299,00 moet je een prima luchtfilter kunnen kopen, en een (gedeeltelijke) uitlaat :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Jacques

Gewoon verkopen je auto en een F7R megane ophalen. Ze zijn nu zeer betaalbaar. Dat loopt echt veel harder als een 1.6 16V
Met een beetje mazzel speel je kiet. Ik heb toen met de auto van Roy en Nicole gereden. Gewoon super.

Christian de Vriend

Erwin gaat zn 1.6 16v ook chippen,of plaatsing van een Piggyback (deze is op de testbank af te stellen met een laptop)

Die is zich ook al bewust van het feit dat de waardes niet skyhigh zijn,maar doet het puur om de reactie aan te passen van de motor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Dat is ook het probleem van veel mensen dat ze alleen naar waardes kijken.

Want bij een non turbo motor kun je wel chippen,de motor zal vooral vloeiender trekken en dan krijgt die niet spicifiek een hoger eind koppel,maar wel een beter koppel over het hele toeren gebied waardoor je dus vlotter bent.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev