Advertenties


onderhoudsboekje

Gestart door vanden eynde, 22 mei 2012, 17:36:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanden eynde

hallo,weet er iemand van jullie of er bij de nieuwe megane 3 een onderhoudsboekje hoort die telkens ingevuld word,bij mijn wagen is er geen,

Roy (Coup a One)

#1
Standaard wordt elke auto afgeleverd met een bij behorende onderhoudsboekje Y maar waar heb je de auto vandaan, v/d erkende dealer met 0 Km of als 2e hands :?
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat de vorige eigenaar het perongeluk nog thuis heeft liggen, mocht dat niet het geval zijn dan vraag ik me af hoe je de auto gekocht hebt want technisch valt alles terug te halen via het onderhoudsboekje (de dealer waar die in onderhoud is geweest, wanneer ie welke beurten heeft gehad of wanneer de distrubutieriem is vervangen) _o_ En let er vooral op of je chasienummer overeenkomt met het boekje anders kunnen ze je nog behoorlijk bedonderen, gezien de status van onderhoud Y en dat is niet fijn 8)7 Bij oudere auto's willen ze de papieren zoals de boekjes nog wel eens achterwege laten omdat ze dan vaak technisch minder goed zijn onderhouden of juist niet garage zijn onderhouden, juist dan moet je goed opletten met wat je koopt! Sucses !-! en hopelijk heb je iets aan deze informatie en begrijp je met wat ik bedoel ;)

matthew

Vanaf 2010 levert Renault GEEN onderhoudsboekjes meer bij de nieuwe auto's.

Er van uitgaande dat elke auto dealer wordt onderhouden,is het namelijk bij elke dealer de hele historie op te vragen.
(dit kon bv bij vw/audi al lang,maar heeft Renault nu ook).

matthew

Zoals eerder gemeld zit er geen apart onderhoudsboekje meer in,
echter is deze nu verwerkt in het instructieboekje.

Dus is je onderhoud wel bij te houden.

Hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

BadEend

Is de onderhoudshistorie tegenwoordig niet ook online in te zien? (indien dealeronderhouden)

matthew

Ja dat klopt, dat wordt ook zo vermeld door Renault.

Echter zeiden ze er niet bij dat het nu in het instructieboekje achterin staat, voor het toch bijhouden en de mensen die niet naar de dealer gaan.

matthew

Maar is er dus wel in het instructie boekje

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev