Advertenties


tune point

Gestart door Ad, 29 april 2012, 13:35:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Dag,

Ik heb een TCe130 met TomTom navigatie en een standaardradio. Is het mogelijk om een tunepoint in te bouwen in dit systeem?

Ard Klok

ga ervan uit dat dit gaat om een Megane III  en niet Megane I. TCe 130 motor is volgens mij pas leverbaar vanaf Megane III namelijk.

Mods: kan dit na bevestiging door Ad verplaatst worden?

Ad

Klopt. Is een Megane III van nov. 2010

Ard Klok

#3
Ik weet niet precies wat de standaardradio is, maar volgens deze site zou het op alle radio's behalve Cabasse + radio's met CD-wisselaar.

CiteerAccording to Renault, the TunePoint is not compatible with vehicles already equipped with CD changers or Cabasse radio CD players.

Kan je dealer verder geen uitsluitsel geven?

gebrouw

#4
Ard,

Klopt wat renault aangeeft, de ingang op de radio is namelijk de poort voor de cd wisselaar.
Ik heb bij mijn auto een Dension gateway lite ingebouwd en door de dealer de cd wisselaar functie laten activeren.

zie mijn post (usb interface igebouwd) in megane III audio.

Groet Gert

A110

Goedenavond,

Sinds vrijdag in het bezit van een mooie Megane III estate in de GT-Line uitvoering uit 2010 met de heerlijke 1.4 TCE motor.
Ik mis alleen een usb aansluiting, had gehoopt dat deze achter het klepje zou zitten bij de asbak maar helaas zit deze er niet. Er zit daar alleen de RCA (rood/wit) aansluiting.
Ik heb de simpele radio zonder blue-tooth maar wel met het tomtom systeem (carminat tomtom genaamd geloof ik).

Nu zag ik deze optie, tune-piont, op de Renault site staan maar er is zeer weinig info over te vinden. Bij de dealer zijn ze er ook nog niet uit, zit nog op antwoord te wachten.
Maar misschien zijn er hier al mensen die dit gemonteerd hebben of een andere oplossing hebben om een usb stick te monteren.

Gr. Jeroen (A110)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Benjamin Renon

Tune point = audio connection box. Ik zou dan een Dension Gateway pakken is wat goedkoper dan via Renault en doet hetzelfde. (Let op: het Multi-functional TunePoint werkt niet in auto's met een radio/cd-speler of cd-wisselaar van het merk Cabasse.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

#7
Citaat van: Benjamin Renon op  4 mei 2015, 20:16:36
Tune point = audio connection box. Ik zou dan een Dension Gateway pakken is wat goedkoper dan via Renault en doet hetzelfde. (Let op: het Multi-functional TunePoint werkt niet in auto's met een radio/cd-speler of cd-wisselaar van het merk Cabasse.)

Naar een Dension had ik ook al naar gekeken maar ik kan nergens vinden dat dit met het tomtom systeem werkt vandaar mijn vraag.

Hieronder een link naar dension compatibility. En de Megane III staat er niet tussen.

http://www.dension.com/sites/default/files/car-compatibility/renault_04_04_2014.pdf

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev