Advertenties


Afleesbaarheid snelheidsmeter.

Gestart door Gerard2010, 31 augustus 2011, 11:42:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard2010

Begin dit jaar een Coupe GT gekocht. Prima auto.
Echter, de snelheidsmeter heeft een zwarte achtergrond, hierop een zwarte wijzer met op de wijzer een smalle donkerrood streepje.
Je begrijpt al wel, de afleesbaarheid is zeer matig.

Hierover contact gehad met garagehouder en leverancier Renault Ned. Reactie: de auto is product conform oftwel, er zit een snelheidsmeter in en die wijst de snelheid aan. Case closed.

En daar sta je dan met een goede auto met een zeer matig afleesbare snelheidsmeter.

Vragen;
Zijn er mensen met het zelfde probleem? Kunnen we wellicht krachten bundelen !
Zijn er type 3 Coupe GT's met een andere snelheidsmeter?
Zijn er suggesties wat te doen om probleem technisch op te lossen? Vb wijzer van een andere kleur voorzien, echter hoe ?.

Alvast bedankt voor reacties.

Gerard.

therion

Dat is bij de RS ook, als je zonder licht rijdt in elk geval...  Met licht aan is de naald rood verlicht en duidelijk zichtbaar.
Ik geloof dat ze op een gegeven moment overgestapt zijn op een witte naald, maar zeker weten doe ik dat niet.
Renault Megane RS 265 cup

Gerard2010

Hallo Therion,

Klopt, met licht aan gaat 't goed. Maar, de auto heeft niet voor niets automatiek voor 't licht. Met de instelling "dagverlichting aan" en verlichting automatiek werkt prima. Geen overbodige verlichting = brandstofgebruik en gebruik maken van de faciliteiten die mee geleverd zijn. Lijkt me geen onterecht hoge vraag aan Renault.

Ik heb wel eea nageplozen vwb toelating. Volgens RDW moet een auto uit de EU voldoen aan de APK regels en daarin staat dat de afleesbaarheid VISUEEL met verlichting aan gekeurd moet worden. De auto voldoet dus aan de regels ! Zie bovenstaande nadelen !

therion

Op het RTC is hierover ook een discussie geweest: klik

Volgens mij heeft iemand zijn naald gratis laten vervangen door een witte bij de dealer. Als je er veel last van hebt dan kan je misschien eens navraag doen bij jouw dealer.
Renault Megane RS 265 cup

Ard Klok

Blijkbaar hebben ze bij Renault intussen al zoveel klachten gehad dat ze er nu standaard de wijzer met witte streep voor gebruiken. De mijne is nl af fabriek zo afgeleverd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev