Advertenties


ideale bandenspanning megane 3 coupe

Gestart door sunshine, 10 juni 2011, 23:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunshine

Heren,

Ik vraag me af wat de ideale bandenspanning is voor de megane 3 coupe
ik heb er 18inch velgen onder zitten 225/40 R18
op de sticker in de deur staan namelijk geen 18inch velgen vermeld

opmerking is dat ik een lpg installatie achterin heb liggen, gaat netto 55 liter in. ook ligt er een subwoofer in de kofferbak ongeveer 25kilo
ik rijd meestal alleen
ik weet dat de spanning voor normaal gesproken hoger moet zijn als het motorblok voorin ligt?

gr

matthew

Ik zou voor en achter op 2,4 bar zetten

sunshine

ok, dus gewoon gelijk houden voor en achter?
heb nu voor 2.6 en achter 2.4, heb soms het idee dat voor te hard is en weg slipt/stuitert in lange bochten op hoge snelheid

Benjamin Renon

Voor mijn Evo werd geadviseerd tussen de 2.0 en 2.5 bar. Ik heb ze toen op 2.2 bar laten zetten rondom en dit rijdt voor mij prima. Bandendruk is persoonlijk. Gewoon een beetje experimenteren met verschillende druk.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Citaat van: schrik op 16 juni 2011, 22:59:36
ok, dus gewoon gelijk houden voor en achter?
heb nu voor 2.6 en achter 2.4, heb soms het idee dat voor te hard is en weg slipt/stuitert in lange bochten op hoge snelheid

Dat kan ook wel,want als je banden warmer worden zet het uit en krijg je minder raakvlak met de weg(meer zweef gevoel).

Ik zet de bandenspanning voor en achter altijd gelijk.

Stefan

rond de 2,5 bar lijkt me goed.
Daar heb ik die van mij ook altijd op staan Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

sunshine

bleek 2.6 voor en achter op te staan
terug naar 2.4 voor en achter, wegligging behoorlijk verbeterd .. +1

nd-photo.nl

Tip: kijk op de site van de bandenfabrikant, daar moet het wel opstaan, al zal het in jouw geval wat afwijken ivm de gastank. Let ook op je profiel, simpel gezegd moet het evenredig afslijten, tenzij je van driften en veel bochtenwerk houdt ;)

paqbro

Citaat van: nd-photo.nl op 20 juni 2011, 09:19:37
Tip: kijk op de site van de bandenfabrikant, daar moet het wel opstaan, al zal het in jouw geval wat afwijken ivm de gastank. Let ook op je profiel, simpel gezegd moet het evenredig afslijten, tenzij je van driften en veel bochtenwerk houdt ;)

Driften in een Mégane gaat je niet lukken of je moet achteruit gaan rijden.
Renault Mégane 3 RS250, cup onderstel , Recaro stoelen, Xenon verlichting, 19 inch velgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev