Advertenties


Klets maar raak DEEL 151

Gestart door matthew, 22 mei 2011, 18:12:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

@don, ze kunnen je misschien niet klokken, maar dan kijken ze na hun eingen snelheid en dan kunnen ze je nog pakken :P ze hebben dan al de smoes klaar staan van wij werden opgeroepen en mogen dan harder rijden ;)

Robin

De politie mag volgens mij alleen maar de wet overtreden (door rood/te hard rijden etc) als je gebruik maken van licht-, en accoustische signalen.

Verder haalde ik pas een agent in met 220 (hij reed 120 denk ik) en die deed ook niets, zolang ze niet exact kunnen meten hoeveel te hard je reed kunnen ze je niets maken. Immers, hoe hoog moet die boete dan zijn?
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rick Santbergen

Citaat van: Robin op 23 mei 2011, 10:04:51
De politie mag volgens mij alleen maar de wet overtreden (door rood/te hard rijden etc) als je gebruik maken van licht-, en accoustische signalen.

Verder haalde ik pas een agent in met 220 (hij reed 120 denk ik) en die deed ook niets, zolang ze niet exact kunnen meten hoeveel te hard je reed kunnen ze je niets maken. Immers, hoe hoog moet die boete dan zijn?

Onjuist politie overtreed de wet namelijk niet als ze door rood rijden, want ze hebben die bevoegdheid.
Ook zonder gebruik te maken van licht- en accoustische signalen.

Onjuist als de politie bijvoorbeeld 170 rijdt en je loopt op hun uit. Dan bekeuren ze jou voor 170 en vernoemen ze de uitloop in het proces verbaal.

DONRozeboom (Mike)

En ze mogen je ook niet klokken door te kijken op hun tellertje.
Tellers wijken af, de 1 wat meer dan de ander :P
Ze kunnen je wel aan de kant zetten, maar ze mogen alleen maar zeggen: Foei!! :police:
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Rick Santbergen

#19
Citaat van: DONRozeboom op 23 mei 2011, 10:07:56
En ze mogen je ook niet klokken door te kijken op hun tellertje.
Tellers wijken af, de 1 wat meer dan de ander :P
Ze kunnen je wel aan de kant zetten, maar ze mogen alleen maar zeggen: Foei!! :police:

Nogmaals onjuist, als ze gebruik maken van hun teller om jou te klokken. Dan zijn ze verplicht een extra correctie eraf te halen of de auto zo snel mogelijk te laten ijken. In sommige gevallen rijden ze zelfs met geijkte tellers.

Wie probeert het volgende fabeltje te vertellen?

Colin

Ze kunnen inderdaad een zogenaamde 'JUMP' meting doen voor de wat snellere gevallen. Zie je bij wegmisbruikers weleens
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rogier

Rick lijkt wel of je bij de politie zit :D

Rodney

Of ze geven je een beukeuring voor gevaar of hinder veroorzaken ! Die heb ik 3 weken terug mogen ontvangen ik vloog ook met 3 maten met 180 over een 80 km weg ! 250 euro boeten en een puntje er af ! Hij had geen exzakte snelheid gelukkig anders was het nog veeeeeel duurder geweest !

Benjamin Renon

Vind het meer algemene ontwikkeling. Als je je in dit soort zaken iets meer verdiept, weet je precies de ins en outs.
Ben het dus verder met Rick eens.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Den

Goede punten rick.

Is een nieuwe aanpassing zelfs, als ze een vermoeden hebben van overschrijding mogen ze je zelfs daar op bekeuren.
Enkel omdat ze erop getraind zijn en het dus dienen te herkennen.

Wordt niet vaak gebruikt maar toch ;)

Zelfde als telefoon vast hebben, eerst keken ze je bellijsten na of je gebeld had of sms,
Nu bekeuren ze al op vermoeden en dat ze het gezien hebben
Je hebt enkel geen poot om op te staan bij een verweer, tel mag je gewoon niet vast houden
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

DONRozeboom (Mike)

En toen kwam je oom agent uit je buurt tegen die je niet mag, en bam, zo wordt je genaaid.
De vrijheid die agenten krijgen vind ik af en toe te ver gaan. Maja we moeten het er maar mee doen, anders loopt het helemaal uit de klauwen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Nicole

@Rodney: Dan heb jij ook mazzel gehad met je rijbewijs. :P
Die jongen waar we de gele meg van terug gekocht hadden is op de A7 gepakt met 190 (nog zonder correctie), en is het rijbewijs ingevorderd. Y
Al had hij hem vrij snel terug.
Op vrijdag ingevorderd, op woensdag weer terug.

Maar ik heb me gister netjes aan de snelheid proberen te houden toen ze achter me reden. :P

Dat was altijd erg raar, die groene 16v kon ik rustig mee rijden, maar als ik in m'n 1.6 rijd, rijd ik meestal wel wat te hard haha.
Alleen wel zo dat er zeker weten geen punt word ingevorderd, en ik niemand tot last ben. :P
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DONRozeboom (Mike)

Ik vraag me af op welke momenten ze eigenlijk een punt intrekken.
36km te hard. 270 boete, geen punt kwijt.
vluchtstrook. 240 boete, geen punt kwijt.
inhalen over doorgetrokken streep. 160 boete, geen punt kwijt.

Dat waren me duurste boetes denk wel zon beetje in de 2,5 jaar dat ik mn rijbewijs heb :P

470 euro.
Dan ook nog zo'n 800 euro aan kleine snelheidsbekeuringen :P (tussen de 5 en 21km te hard)
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Rogier

wanneer je in de bebouwdekom 30 km te hard rijd, als je 40 km te hard rijd buiten de bebouwdekom. en als je een ernstig ongeluk veroorzaakt of gevaarlijk rijgedrag vertoont.

ik hoef nog maar een jaartje en dan ben ik er vanaf !-!

Nicole

Ik moet nog 3,5 jaar o-)
Had m'n meg gister alweer 3 jaar, maar m'n rijbewijs nog maar 1,5 jaar. :q
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev