Advertenties


Klets maar raak DEEL 151

Gestart door matthew, 22 mei 2011, 18:12:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DONRozeboom (Mike)

de vocht kan er altijd uit als je wil dat het eruit gaat :P je heb altijd de gaten nog waar je je lampen heb zitten... beetje moeite doen en t is eruit :P Maar bekijk t zo... wat er niet uit kan, kan er ook niet in (A).
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Dravious (Dennis)

het is toch altijd slecht voor de lichten (led) als er vocht in komt? beter dat het dan af gekit is denk ik?
Renault Mégane coupé 1.6 16v sport (ph2 bouwjaar 2000)

DONRozeboom (Mike)

valt wel mee... ze kunnen er wel tegen... zolang er maar geen kortsluiting door ontstaat kan het weinig kwaad. Maar het is inderdaad wel beter om te voorkomen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

#213
Een goede koplamp is lek! bij veel koplampen zit een slurf achter de unit, die zorgt er voor dat het vocht weg kan trekken/lekken.

CiteerAls je alle randen afkit, dan kan het vocht dat erin zit ook niet ontsnappen

De truc die ik altijd geleerd heb, is niet alles afkitten maar zorgen dat er lucht circulatie kan zijn.
!-! ;)

Op naar 152? :)

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Colin

Die slurfjes zitten er bij de angel eyes ook in. Ik heb nooit iets afgekit en heb ook bijna nooit last van vocht.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rick Santbergen

Citaat van: DONRozeboom op 31 mei 2011, 12:51:38
de vocht kan er altijd uit als je wil dat het eruit gaat :P je heb altijd de gaten nog waar je je lampen heb zitten... beetje moeite doen en t is eruit :P Maar bekijk t zo... wat er niet uit kan, kan er ook niet in (A).

Nee je moet het anders bekijken, door de verschillen in luchtvochtigheid trekt het er toch wel in. Maar als het er niet makkelijk uit kan dan ....

DONRozeboom (Mike)

Daar heb je eigenlijk best wel een punt. Zo had ik t nog niet bedacht. :shocked:
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Dravious (Dennis)

duss.. kitten of niet kitten :D
Renault Mégane coupé 1.6 16v sport (ph2 bouwjaar 2000)

Rogier

ik zou ze gewoon kitten, en je groot licht eruit halen als je er vocht in hebt zitten ;)

Rick Santbergen

De randen wel dichtkitten maar zorgen dat er lucht circulatie in de lampen kan zijn. Dus het beste is een gaatje aan de linkerbinnenkant en rechterbinnenkant. Naar mijn mening dan.

Den

Vocht moet bij alles weg kunnen lopen als water

Bij een douchescherm mag je ook enkel de buitenkant afkitten, vocht krijg je er toch wel tussen maar als enkel de buitenkant gekit is kan het altijd weg en zo verdampen, dus ook geen schimmel in je kitrand.
Bij lampen net zo, vocht erin is niet echt erg maar als het niet weg kan krijg je andere problemen.
Dus zou enkel de bovenkanten afkitten en kijken wat het laagste punt is waar het vocht eruit kan.
Denk ook aan slagregen en regen onder het rijden
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

DONRozeboom (Mike)

dus simpelweg boortje erin?
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Rick Santbergen

Citaat van: DONRozeboom op 31 mei 2011, 14:50:13
dus simpelweg boortje erin?

Als het goed is, heeft de designer rekening ermee gehouden. Als er lekgaten of circulatiegaten inzitten moet je deze openhouden en kan je de rand afkitten.

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev