Advertenties


Hoe reset ik de boordcomp. na onderhoudsbeurt

Gestart door Danillio, 15 mei 2011, 10:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danillio

Ik wil vd week mijn olie e.d. gaan verversen, en hoe krijg ik daarna op de boordcomp. het aantal km's voor de volgende beurt gereset?

Bedankt.

sijm138 (jesse)

Dan moet je naar de onderhouds interval gaan in de boord computer.
en dan moet je je rem ingetrapt houden en dan ook de knop voor de boordcomputer ingedrukt houden en dan gaat hij knipperen en dan nog vast blijven houden tot hij niet meer knippert en hij is dan gereset.
maar als het niet via de boordcomp knopje gaat en je heb een zwart pennetje bij je tellerklok zitten moet je het met dat pennetje doen op precies de zelfde manier.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio


Rens

Zet de auto dan zelf weer een nieuwe target qua KM's in je beeld of moet je dat dan zelf aangeven..?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Danillio

Volgens mij is 30.000 een standaard voor onderhoud als ik me niet vergis..

sijm138 (jesse)

@ rens dan zet hij hem gewoon weer terug naar de km's tot aan de volgende beurt.
dus als jouw auto om de 20K een beurt moet hebben reset je de interval en telt hij weer terug naar 0.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Rens

Aha, de auto ''weet'' dat dus zelf.. ;-)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

delmoral

Dit probleem is reeds behandeld.
Kijk eens naar,olie ververst, hoe reset je de computer.05 april chris slager.
grjes delmoral

Danillio

Zo dan, de filters zijn onderweg nu de olie nog. Ik zag een 5 ltr vaatje uit duitsland voor 25,- (ex. 12,50 verzend), lijkt mij een redelijke prijs? :D

Het gaat om de volgende olie; http://www.elf.nl/lub/content/NT000FC56A.pdf prima toch? voor mijn megane II 1.6 16v, beetje jammer dat ze geen Renault noemen in de specs aangezien Elf best wel gelinkt is aan Renault?

sijm138 (jesse)

in de 1.6 16V van renault gaat 10W40.
en idd renault is volgens mij een best wel groot olie afnemer van elf.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio

10W40 echt? Mijn instructieboekje beveelt 5W40 aan of 5W30 geloof ik..

sijm138 (jesse)

ja in de benzine motor zonder turbo gaat 10W40.
in de benzine motoren met een turbo gaat 5W40.
in de meeste diesels gaat 5W40.
en in de diesels met roetfilter gaat 5W30.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio

Gooide in mijn Clio RXE 1.6 ook altijd 5W40 Kroon, volgens mij maakt dat niet uit of je een turbo hebt of niet.

sijm138 (jesse)

dit zijn de voorschriften van renault.
ik werk zelf als monteur bij de renault en op deze manier geeft renault het aan.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Danillio

oh oke, kging voorheen altijd af op de onderhoudshistorie van de Clio, bij die renault dealer deden er daar toen ook altijd 5W40 in kwil je verder niet tegenspreken hoor :P 5w of 10w maakt in princiepe niet zoveel verschil denk ik?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev