Advertenties


aansluiten versterker

Gestart door Meg-Cabrio, 3 april 2005, 17:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Erik van Rijn op  4 april 2005, 21:38:52
Citaat van: bas1984 op  4 april 2005, 21:26:48
IDEAAL hoor!!!!!
Verre van zou ik zeggen...

inderdaad, ideaal totdat je vergeet om hem uit te zetten en later niet meer wegkomt vanwege een lege accu.

nou, ik ga van het weekend verder knoeien en laat wel ff horen hoe het geindigd is,..
zit zelf te denken om een stukje van het remote kabeltje bloot te leggen en daar de remote draad van de versterker aan vast te hangen met een klemmetje en een stukkie krimpkous ofzo.

bennievandooren

#16
Ik heb een vraag over de versterkerkabel naar de accu! Hoe hebben jullie die gemonteerd want de polen zijn veels te dik om er een ring omheen te doen! Iemand een oplossing?!?!! Iemand voor half 5 een antwoord haha, wil t vanavond afmaken nl :):)

Bennie

bennievandooren

Misschien ben ik ongeduldig maar er kan me vast wel iemand wel vertellen hoe ze de kabel hebben bevestigd op de accu, wil het zo graag vanmiddag afmaken!!

Greetz Bennie

Timo Zuiderduin

Ik ben bang dat we niet precies weten wat je bedoeld!!
maak anders ff een foto'tje van wat je precies bedoeld.

maar misschien dat je hier al wat aan hebt:
voor de voedingskabel zijn er grotere stekkerts te krijgen ( bij de eerste de beste halfords te krijgen) die je eraan zet en volgens mij moeten die zonder al teveel problemen op de bout van je accuklem gezet kunnen worden.

bennievandooren

Deze info zocht ik! Wel raar dat DE audiowinkel bij ons in de buurt deze stekkers niet heeft! Ik ga vanmiddag meteen kijken! Bedankt iig!!

Ferdi

hoeveel mm2 is jou kabel dan wel niet?  ;)

Bennie

ik heb ook nog even een vraagje tussen door.

ik wil graag achter luidsprekers inbouwen

liefst op de originele plaats(onder de hoedenplank)
en liefst zonder versterker er tussen.

dus dat worden ronde 2-of 3 weg speakers van 17 cm
maar wat is een goede keus qua hoeveelheid watt? m'n radio is 4 x 50 watt.
of is de kwaliteit van de achter speakers zo minimaal dat er eigenlijk wel een versterker tussen moet wil je helder en mooi de muziek kunnen horen?

ben overigens heel tevreden met het geluid dat nu uit m'n voor speakers en tweeters komt (geen idee hoeveel watt die zijn) en subje alleen een setje goede achterspearker om het geheel wat voller te laten klinken zou mooi wezen.

iemand suggesties?

B.V.D.

Bennie

Stefan

je hebt het over speakers inbouwen achter...
Bij een coupe?
En dan van 17cm(16,5cm officieel)
Mis ik nu iets...
speakers achter zijn 13cm!.... ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

Inderdaad, achter is 13cm, voor in de deuren zijn wel 16,5.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

erik161

Ik wil toch nog ff inhaken.

De remote (antenne) kabel zou ik niet snel gebruiken als remote, dit is maar 200mA. Gaat je versterker dan wel aan?

Kijk niet teveel naar het max. vermogen van je radio. Hij levert max. 17W RMS.

Robert yellowDevil

remote is alleen maar een schakeldraad om hem aan en uit te zetten.

Het is niet zo dat je hele versterker hier stroom van trekt.

Bennie

 :-\ sorry, inderdaad was even mis, het is inderdaad 13 cm achterin en 17 cm voorin (elec. ramen) ik heb een coupe uit '96 gekocht, dus een phase 1?

hoeveel watt speakers kunnen jullie mij aanraden die zonder versterker optimaal klinken op mijn radio van 4 x 50 watt?
ik heb wel nog een versterkertje liggen van 4 x 100 watt uit mijn oude auto maar heb geen zin om weer nieuwe kabels te gaan leggen
van voor naar achter vandaar dat ik nu speakers wil die zonder versterker zo op de kabels kunnen die er al liggen(achterin).

of is dit niet slim en raden jullie toch mij aan om dat versterkertje aan te leggen?

bij mij vorige auto was dus het probleem dat m'n achterspeakers wel versterkt waren en voor speakers niet, met als resultaat dat de voor speakers in het niets vielen omdat de achter speakers zo overheersend waren.

nu wil ik graag niets versterken zodat voor en achter gelijk blijven.

mvg

Bennie

Stefan

je kan best gewoon alleen speakers zo op de radio aansluiten zonder gebruikt maken van een versterker.
Het geluid wordt gewoon wat minder krachtig.
de achterspeakers zullen toch wat minder zijn als de voorspeakers, aangezien deze van een groter formaat zijn.
Bovendien zit je ook nog eens voorin als je rijd...(over het algemeen ;))
Hoeveel watt de speakers dan moeten zijn...?
tsja, daar kan ik je niks wijs over zeggen. Hou het continu vermogen van je radio in de gaten (is geen 4x50W volgens mij) en zoek speakers die daar bij passen.
Meestal staan de specificaties er wel bij.
Dus: maximale input....Watt
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bas1984

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  5 april 2005, 13:14:52
Citaat van: Erik van Rijn op  4 april 2005, 21:38:52
Citaat van: bas1984 op  4 april 2005, 21:26:48
IDEAAL hoor!!!!!
Verre van zou ik zeggen...

inderdaad, ideaal totdat je vergeet om hem uit te zetten en later niet meer wegkomt vanwege een lege accu.

nou, ik ga van het weekend verder knoeien en laat wel ff horen hoe het geindigd is,..
zit zelf te denken om een stukje van het remote kabeltje bloot te leggen en daar de remote draad van de versterker aan vast te hangen met een klemmetje en een stukkie krimpkous ofzo.


als je je auto wil wassen, kan je je versterker laten uitstaan en trekt die nie je accu leeg als je motor nie aanstaat.

maar had ik me vorige auto geen remote kabeltje op me radio dus vandaar, schakelaartje gekocht met een lampje erin, ben hem nog  nooit vergeten uit te zetten toen, tis ook maar net wat je bent gewent,
nu zit die gewoon fijn op me radio.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev