Advertenties


2 weg speakers voor in deuren

Gestart door Miikee, 28 april 2011, 16:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miikee

Hoi Iedereen,

Een tijdje geleden heb ik het volgende in mijn auto gegooid:
Versterker: JBL GTO 1004  4x 100 watt rms 4ohm
Sub: JBL GT5-12 275 rms 1100 piek
sub staat gebridged aangesloten op de versterker. Heb op de andere poorten mijn oude speakerstje aangesloten.
Nu ben ik van mening dat mijn balans dus hoog en laag totaal niet mooi klinkt. Ben wel redelijk aan het afstellen geweest maar kan natuurlijk niet verwachten dat mijn oude speakers het bijbenen met mijn sub.

Nu was mijn vraag: wat voor speakers raden jullie mij aan die ik in mijn deuren kan monteren ? Heb al zitten zoeken begrijp dat er 13cm speakers in gemonteerd kan worden. Ik weet alleen gewoon niet welke speakers ik hier in moet plaatsen. Wil natuurlijk wel die 2 andere uitgangen van 100watt rms optimaal gebruiken. Het liefst had ik speakers gehad van JBL. Ben hier ook al naar op zoek geweest maar zoals ook eerder gezegd heb ik hier niet al te veel verstand van! Graag jullie hulp.

Alvast bedankt

Dropsleutel (Björn)

#1
Ik heb in mijn deuren een setje van MTX, onversterkt. bevalt me prima, en niet achterlijk duur :)
Daarbij heb ik een sub van JBL, 500w rms aangesloten op 720w 4-kanaals, gebrugd op 2 kanalen.
Ik ga nog een setje ovale speakers in mijn hoedenplank leggen, dit wordt waarschijnlijk een setje Soundstream, 150w rms en 300w max. Deze ga ik aansluiten op de 2 kanalen die mijn versterker over heeft, dus op 180w per box.

Nu ben ik al tevreden over mijn geluid (het is natuurlijk geen show-kwaliteit) maar dit zal met de nieuwe boxen nog een stuk harder gaan :)
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

nijntje

weet niet of je in je megane 16,5cm speakers kwijt kunt raken, als dit kan dan kan je hier beter voor gaan. Deze kunnen meestal makkelijker lage tonen weergeven dan 13cm speakers waardoor deze beter aansluiten bij je sub.

Stefan

Voorin de deuren kunnen 16,5cm speakers
Achterin 13cm speakers
Zonder dat je de boel moet slopen dan dus he....... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Miikee

Ok. dus deze speakers zouden dus wel volstaan in mijn deuren ?

http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9457&hoofdgroep=9&subgroep=128

http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9455&hoofdgroep=9&subgroep=128

de bovenste kom je uit op 55watt rms en de onderste 60 watt rms en piek vermogen van 180 watt. Sluit dit beetje goed aan op mijn versterker en sub ? Voor de duidelijkheid. wil voorin dus alleen 2weg speakers. mid/hoog tonen.. Ik neem aan dat bovenstaande producten dan toch twee speakers geleverd worden :P ?

Miikee

En wat raden jullie aan om om he trillen van mijn kenteken te verminderen, zag op de site van rondevries wel dempingsmateriaal staan maar dit lijkt mij alleen voor de binnen lijkt mij ?

Erwin Haanen

ik heb toendertijd van die tochtstrips achter mn kentekenplaathouder gemonteerd ,dat hielp al een heel stuk ,was toenmalig een goedkope oplossing.
megane 4 station 1200 gtline

niXon

Citaat van: Stefan van den Heuvel op 28 april 2011, 20:51:29
Voorin de deuren kunnen 16,5cm speakers
Achterin 13cm speakers
Zonder dat je de boel moet slopen dan dus he....... ;)

ligt er aan wat voor model je hebt. Bij mijn coupe ph 1 past er voor maar 13 cm... En achter heb ik grotere liggen, maar daarvoor moest ik in het metaal zagen (dus de boel verbouwd) ;)

sijm138 (jesse)

bij mijn phase 1 past 16.5 er gweoon in voor.
en wat je kan doen voor je kenteken plaat daar kan je dubbelzijdige tape achter doen en dan weer vast poppen met popnagels.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

jimbo

in de deur een compo 16.5 cm past ook gewoon in mijn phase 1 vind ik zelf goed klinken een compo set


en het tegen het trillen heb ik vulkanische tape achter mijn nummerplaat en dan gewoon terug schroefen of weer vast poppen

Miikee

Jongens, zijn deze speakers wat ?
http://www.pijlaudio.nl/Webwinkel-Product-3199579/Ground-zero-Hydrogen-GZHF-652X.html
staat een rms vermogen van 90 watt bij dus dit sluit mooi aan bij mijn versterker. Nu paar vragen hierover. Wat is de kwaliteit van deze speakers? Is het niet verstandig om het toch bij JBL speakers(wel lager rms) En krijg ik deze i.v.m. inbouwdiepte in mijn deuren weggewerkt?

RobScénic

Ground Zero = goed! (vind ik persoonlijk een behoorlijke slag beter dan JBL...)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

nijntje

probeer te kijken of je een compo kwijt kan, dus een losse mid/bas speaker en een losse tweeter. De tweeter wordt meestal op het dash of in de spiegeldriehoek geplaatst.
Dit brengt over het algemeen een beter geluid dan een coaxiaal speaker waarbij de tweeter op de mid zit gebouwd.

Kijk ook goed naar de vermogens die je versterker kan leveren op welk vermogen.
De eerste genoemde speakers spelen namelijk op 2ohm, je versterker levert dan 150Wrms.
De GZ speakers zijn 4ohm en krijgen dan 100Wrms van je versterker.

Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar je kan het beste proberen om naar de verschillende speakers te luisteren. Elke speaker/merk/serie heeft weer zijn eigen klank eigenschappen. De ene speaker zal beter presteren in het laag, de andere beter in het hoog.
Welke speaker het beste bij jou past blijft dus echt een kwestie van luisteren en uitproberen. Vanaf een plaatje is het altijd maar gokken.
Hoe een speaker uiteindelijk klinkt in je auto wordt voor het grootste deel bepaald door de manier van inbouw.
In een goed gedempte deur en een degelijke montage op een stalen of MDF ring klinkt het beter dan gemonteerd op een plastic deurpaneel.

De kentekenplaat houder kan op bovengenoemde manier trillingsvrij gemaakt worden.
Verder zou je vanaf de binnenkant van je kofferbak ook dempingsmatten plakken. Dit zorgt ook voor vermindering van trilling in de klep.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev