Advertenties

Verlagen van een megane coupe

Gestart door Rogier, 18 september 2004, 14:31:50

Vorige topic - Volgende topic

Rogier

Ik heb een megane coup? 1.6-16v uit okt-99, maar wil de auto een paar cm verlagen, maar nu kan je bij andere merken de auto een paar cm verlagen, zonder de schokdempers te vervangen.

Nu is mijn vraag hoeveel cm kan ik hem verlagen zonder nieuwe schokbrekers aan te hoeven schaffen.

Jeroen

Geraldo

Ik heb zo hier en daar gebeld om de verlaging van mijn megane cabrio uit 2001 met zo'n 3 cm uit te laten voeren, maar er is tot nu toe geen adres geweest die mij een offerte wil geven. De torsiestang achter kan zodanig vast zitten dat zoiets behoorlijk arbeidsintensief kan zijn. Weet iemand een ervaren garage voor dit soort klussen? Alvast bedankt.

Jeroen

Yup,

MCC Sport in Veghel.
Als je lid was geweest van de club dan had je voor ? 220,- incl. BTW je cabrio kunnen laten verlagen

Intrax verlagingset incl. montage, verstellen torsiestangen*, controleren/afstellen sporing
* Op voorwaarde dat de torsiestangen niet vastgeroest zijn.

De kans bestaat inderdaad dat de torsiestangen vastzitten, regelmatig inspuiten met WD40 wil wel eens helpen.

William

Mijn coupe is ook verlaagd (2.0l) Mijn achterkant zou vandaag verlaagd worden, voorkant was dinsdag al gebeurd, maar bleek dat de torsie assen helemaal vast zaten en met geen mogelijkheid los wilde. Ze hebben de as eronder vandaan gehaald en toen ze de torsie as konden verstellen bleek dat er rubbers in zitten die kapot waren. Deze rubbers blijken zo speciaal te zijn dat maar 1 renault dealer  die ze gebeld hadden, er 1 had liggen(en ze hebben er veel gebeld) dus de andere moet uit frankrijk komen en dat duurt wel een 5 dagen. Dus het verlagen is voor mij iets duurder uitgepakt als waar we op gerekent hadden, en nu kan ik zondag ook niet naar Assen en daar baal ik van.

Erwin Adams

Heey mensen, ik heb een ph 1 coupe uit '96 en wil deze natuurlijk ook gaan verlagen. Nu heb ik natuurlijk al gelezen dat dat t/m 3cm niet zoveel problemen oplevert maar hoe zit het met die torsiestangen? want daar snap ik niet zoveel van. kan iemand me daar ff wat over vertellen? Wat moet er precies gebeuren met die torsiestangen om de coupe te verlagen? (ben zelf niet zo technisch maar heb gelukkig goede kennissen met een mooie werkplaats en wil het daarom toch zelf gaan doen met hem). Alvast bedankt
groeten erwin ???

Erik22

Hee!

Nu we het toch over verlagen hebben. Ik laat mijn megane aan de voorkant 3,5 cm verlagen met verlagingsveren, achterkant doe ik voorlopig niet aangezien ik nog weleens met een aanhanger rij. Klopt het ook dat je de auto opnieuw moet uitlijnen als je hem verlaagd? Mij werd verteld dat de wielen een andere hoek kregen als de auto verlaagd werd en dus gecorrigeerd moest worden. Verder kostte het verlagen van de voorkant 150 euro (veren, montage, uitlijnen) is dat een goede deal?

groeten erik

peterachterop

@ william wat is er zondag in assen (races)?

Ik wil bij stroeve verlagingsveren halen maar kun je dan bij een garage aankloppen of zei die veren er voor jou eronder zetten?

Ferdi

Citaat van: Erik22 op 28 december 2004, 19:54:23
Hee!

Nu we het toch over verlagen hebben. Ik laat mijn megane aan de voorkant 3,5 cm verlagen met verlagingsveren, achterkant doe ik voorlopig niet aangezien ik nog weleens met een aanhanger rij. Klopt het ook dat je de auto opnieuw moet uitlijnen als je hem verlaagd? Mij werd verteld dat de wielen een andere hoek kregen als de auto verlaagd werd en dus gecorrigeerd moest worden. Verder kostte het verlagen van de voorkant 150 euro (veren, montage, uitlijnen) is dat een goede deal?

groeten erik

Jep als je je auto verlaagd moet deze idd weer uitgelijnd worden  ;)

Erik22

Hee bedankt voor je reactie.. en is 150 euro een redelijke prijs voor de veren, montage en uitlijnen??

groeten,

erik

rombartus

denk dat je het beste naar een bandenboer kunt gaan voor montage van je veren

Koen

Lezers,

Wie raad welke verlagingsveren aan voor de voorkant van m'n 2.0? Wil 3 a 3,5 cm zakken. Heb hier en daar al ff gezocht en alleen al op de autostyle site zit er zo'n 125 euro verschil in prijs. Goedkoopste iets van 75, anderen ruim 200. Welk merk is t juiste volgens jullie ervaringen?
Bedankt alvast
Groeten Koen

Michel Veltman

ik zou iig niet besparen op verlagingsveren..je wil tenslotte nog wel een goede wegligging behouden en niet als een slappe hap (;)) oer de weg gaan....
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Koen

Neej dat was zeker niet de bedoeling  :D dus voordat ik denk mooi goedkoop af te zijn en er later achterkom dat ik nog een keer en een setje veren kan halen en nog een keer t werk moet verrichten dacht ik ff informeren hier! Dus als je een tip voor me hebt welke goed zijn kan ik daar ff op zoeken!
Thanks!

Michel Veltman

sja de bekende merken zijn goed

denk aan Intrax, Koni etc..(zo zijn er ongetwijfeld nog meer bekende merken...)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev