Advertenties


Aanschaf Megane Cabriolet bjr. 2000

Gestart door FrankenChantal, 14 december 2010, 13:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankenChantal

Hallo,

Ik ben een Megane Cabriolet op het oog uit 2000.
het betreft een 2.0 liter Privilege uitvoering met electrisch dak en airco en lederen bekleding etc.
De auto heeft aantoonbaar 105.000 km gereden en ziet er goed uit.
Hij staat te koop bij een bovag dealer voor € 4.950,00 met 6 maanden garantie en boekjes erbij
en distrubutieriem is vervangen.

Is dit een redelijke vraagprijs denken jullie?
Zijn er nog specifieke punten van aandacht voor dit type?

Voorheen had ik een VW Golf 1 cabriolet, dus heb wel wat ervaring , maar wil nu overstappen naar een Renault.  8)

Hoor graag tips etc., bedankt alvast!

Rick Santbergen

De prijs vind ik redelijk klinken, het wordt mij echter niet duidelijk welke 2.0 liter blok erin ligt.
Als dit een 2.0 16v IDE motor is, zou ik opzoek gaan naar een andere cabrio.
Als je IDE intikt op de zoekfunctie van dit forum, snap je wel waarom.

Remy P

Denk ook dat dit een redelijke prijs is.
Ter vergelijking: heb eenzelfde cabrio (alleen andere uitvoering), uit 2000, 101.000 km toen ik hem kocht, 1.6 16v...€3600,- (oorspronkelijk voor 3900, maar ik heb er nog wat af kunnen halen)
Jou prijs ligt waarschijnlijk hoger vanwege het elektrische dak, lederen bekleding en airco (wat die van mij dus niet heeft).

Stefan

Zal inderdaad een IDE uitvoering zijn, want de "normale" 2.0-16v kwam pas weer in 2002..

Indien het een IDE is; lekker laten staan... --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Volgens mij kwam die al in 2001 Stefan, maar dat is bijzaak.

Als het een IDE is, is hij nog geen 2.000 waard.

Colin

Eind 2001 maar hou het maar op 2002 dan weet je het zo goed als zeker
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Stefan

Die van FrankenChantal is dus in ieder geval een IDE Y ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma


FrankenChantal

Bedankt voor de reacties.. laten staan dus..?
Ik lees alle negatieve berichten over de IDE motor en ook iets over bepaalde modificaties die gedaan kunnen
zijn mbt deze motorproblemen.
Wat wordt daar onder verstaan?
Als de injectoren al zijn vervangen, is dat dan voorlopig afdoende?

Rick Santbergen

Ik heb geen IDE of gereden, maar wat ik begrepen heb van het forum blijven deze motors problemen geven.
Ik zou op zoek gaan naar een vergelijkbare cabrio met een andere motor (geen IDE)
Dan zit je veel veiliger en gaat je in de toekomst geld besparen.

FrankenChantal

Ja, lijkt me beter om een andere Megane te zoeken..
Het kenteken was trouwens 95-FX-BB en als ik op de site hsbase kijk is het inderdaad een IDE motor..
We kregen ook behoorlijk wat terug voor onze VW Golf IV Variant; voorteken misschien omdat ie er snel van af wilde..

Bedankt voor alle reacties!

FrankenChantal

Weet iemand in welke serie de IDE motoren geleverd werden, alleen de 2.0?

Rick Santbergen

Vanaf maart 1999 tot juni 2001 is iedere 2.0 motor in de megane als IDE geleverd.
Buiten de 2.0 zijn er geen IDE motoren geleverd.

Joost-cabrio

ik rij zelf ook een cabrio van 2000 met een 2.0 16v ide motor, moet zeggen weinig problemen met de auto heb hem al 6 jaar.

maar omdat ik nu door de dealer fout een nieuwe motor er in krijg wordt het wel een nieuwere type motor dus de ide gaat er uit en komt er een motor van 2002 in.

ik weet wel dat ide zeer gevoelig is maar met verstand er mee rijden dat wil zeggen op z'n tijd gas geven en veel gas, want als de motor vol troep loopt ben je te laat bij dit type.
verder heb ik er nog nooit spijt van gehad.

suc6

mvg joost

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev