Advertenties


Verlagen, wat is toegestaan in Nederland

Gestart door riCChard, 24 maart 2005, 13:24:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel Veltman

ahh achter gaat ie dan 1klik omlaag idd...het is ook achter waar ik tevreden mee ben..nu voor nog :) ;D
maar zal je cker top staan :D :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

wil iig zo laag mogelijk, ook voor, maar het moet wel een beetje rijdbaar blijven :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ppveenstra

Binnenkort maken mijn verlagingsveren plaats voor een koni schroefsetje  :)

Michel Cijs

Citaat van: ppveenstra op 25 maart 2005, 14:48:04
Binnenkort maken mijn verlagingsveren plaats voor een koni schroefsetje :)

De koni sportset??

das toch ook een vaste verlaging (wel iets lager dan veren) met daarop aangepaste dempers??

Jeroen

Ricchard, neem ff contact op met MCC voor een prijs.
De aanbiedingen op hun pagina zijn voor de M?gane 1.
Jouw M?gane 2 heeft voor en acter gewone veren.

riCChard

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2005, 17:40:29
Ricchard, neem ff contact op met MCC voor een prijs.
De aanbiedingen op hun pagina zijn voor de M?gane 1.
Jouw M?gane 2 heeft voor en acter gewone veren.

Bedankt voor je TIP. :D
Ik wens je een druk paasweekend toe :D

Jacob

@ Richard,

Ik heb onlangs de schroeverenset besteld bij MCC (zal 14 april gemonteerd worden).

Je moet qua kosten dan ongeveer op ? 1.350 rekenen (incl.montage/uitlijnen/btw).

Laterzz


ids

Citaat van: wess op 25 maart 2005, 20:00:22
lekker prijzig :D

Het zal wel een kw versie 2 zijn dan, ik heb die ook opgevraagd bij Frank en kwam ook zo rond die prijs. Zou niet weten wat er lekker prijzig aan is dan want dat is de normale catalogusprijs als ik het zo zag.

Michel Cijs

is niet duur als je bedenkt dat een schroefset kw 1 voor de phase 1 al op 850 euro zit excl montage

maar geld is het wel  :o

Tony

#25
Een tip voordat je gaat verlagen:
De nieuwste computergestuurde uitlijnapparatuur werkt met bepaalde marges. Daar kwam ik achter toen ik mijn coupe wilde uitlijnen.
Je moet hiervoor 3 maten weten nl hoogte neus, voorste drempelhoogte en torsiestanghuis hoogte (centrum). Bij mijn rmc 340-140-220 mm
Zorg dat je bij het verlagen deze matenverhouding aanhoudt, anders is het een klus om de uitlijningscomputer in te stellen omdat je auto dan buiten de specificaties valt.
Dus bij verlagen van voorveren met 35 mm dan gaat de torsievering ook met 35 mm omlaag, maar de neus gaat dan omhoog. Ik geloof dat deze marge ongeveer 11 mm is.

Bedenk wel dat je laagste punt (plaatwerknaad van de kokerbalk) niet lager moet zijn dan 140 mm. Rijkswaterstaat heeft namelijk deze hoogte als standaard aangehouden mbt. wegoneffenheden voor een wielbasis tot 2,4 meter (een coupe is 2.467 meter).
Zo hou je de boedel heel.  :D

Lager dan dat, zou ik zeker niet gaan; is ook lastig met banden wisselen en het op de brug rijden.
Niet elke garage heeft een verzonken brug, zeker niet in het buitenland. >:(
Voor je wegligging hoef het ook niet te doen, want dat maakt niets uit..
Een ander punt is de belasting van de rubberdelen. Hoe lager je vering hoe stugger alles wordt. Hou er rekening mee dat fuseekogels - niet echt een sterk punt bij Renault - en lagers - idem - nogal eerder slijten. :-[


Jacob

het is inderdaad de prijs voor een KW variant 2.

Blijft zeker wel veel geld, maar ik als de verhalen zo hoor is dat het zeker waard  ;D

Jeroen

Vraag maar aan Erk v/d Velde.
Hij heeft met mij meegereden naar Friesland en verbaasde zich over het comfort van mijn auto :D

riCChard

Citaat van: Jacob op 25 maart 2005, 19:02:21
@ Richard,

Ik heb onlangs de schroeverenset besteld bij MCC (zal 14 april gemonteerd worden).

Je moet qua kosten dan ongeveer op ? 1.350 rekenen (incl.montage/uitlijnen/btw).

Laterzz

Bedankt :D, ik zal ook ff met MCC contact opnemen.
Nog ff ?t belastingvoordeeltje afwachten :) ;D :)
Dan voel je het niet zo in de knip

riCChard

Citaat van: Tony op 26 maart 2005, 04:43:15
Een tip voordat je gaat verlagen:
De nieuwste computergestuurde uitlijnapparatuur werkt met bepaalde marges. Daar kwam ik achter toen ik mijn coupe wilde uitlijnen.
Je moet hiervoor 3 maten weten nl hoogte neus, voorste drempelhoogte en torsiestanghuis hoogte (centrum). Bij mijn rmc 340-140-220 mm
Zorg dat je bij het verlagen deze matenverhouding aanhoudt, anders is het een klus om de uitlijningscomputer in te stellen omdat je auto dan buiten de specificaties valt.
Dus bij verlagen van voorveren met 35 mm dan gaat de torsievering ook met 35 mm omlaag, maar de neus gaat dan omhoog. Ik geloof dat deze marge ongeveer 11 mm is.

Bedenk wel dat je laagste punt (plaatwerknaad van de kokerbalk) niet lager moet zijn dan 140 mm. Rijkswaterstaat heeft namelijk deze hoogte als standaard aangehouden mbt. wegoneffenheden voor een wielbasis tot 2,4 meter (een coupe is 2.467 meter).
Zo hou je de boedel heel. :D

Lager dan dat, zou ik zeker niet gaan; is ook lastig met banden wisselen en het op de brug rijden.
Niet elke garage heeft een verzonken brug, zeker niet in het buitenland. >:(
Voor je wegligging hoef het ook niet te doen, want dat maakt niets uit..
Een ander punt is de belasting van de rubberdelen. Hoe lager je vering hoe stugger alles wordt. Hou er rekening mee dat fuseekogels - niet echt een sterk punt bij Renault - en lagers - idem - nogal eerder slijten. :-[



Bedankt voor je info 8) 8)
Er zullen voor de Megane 2 CC net andere afmetingen zijn denk ik ???
Maar kan hier zeker wat mee.
Wat is het toch weer handig zo?n lidmaatschap van de Megane Club :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev