Advertenties


Demontage middenconsole

Gestart door Dirk Kuipers, 8 december 2010, 20:36:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Demontage middenconsole  
   
Voordat je iets aan je auto kunt doen zal er vaak eerst het een en ander verwijderd moeten.

Hieronder vind je enkele handige aanwijzingen hoe je de middenconsole van je auto vakkundig demonteert. Voor het weer in elkaar zetten gebruik je dezelfde handleiding, maar in de omgekeerde volgorde en tegenovergestelde handelingen.

1. Eerst asbak weghalen en dan de 2 torxschroefjes die dan zichtbaar worden weghalen.
2. Nu kun je de houder van de asbak weghalen en dan kun je de console met de ventilatieschakelaars naar voren trekken (niet te ver anders kunnen de staalkabeltjes losraken van de schakelaars).
3. Op de console van de ventilatieschakelaars zitten onderaan weer 2 torxschroefjes die de kap (die je wild spuiten) vasthouden, wanneer je die losmaakt heb je onderaan nog een lipje die je ff los moet klikken.
4. Haal de radio er uit met de slede. Als je nu in de radiogat kijkt dan heb je boven en onder 2 lipjes die dat gedeelte vasthoud.
5. Maak nu het bovenste gedeelte (op het dashboard) los. dmv de torxschroefjes onder de luidsprekerkapjes los te halen en dan het hele geheel naar boven te drukken.
6. Verwijder nu alle luchtroosters dmv een schoevendraaier (voorzichtig want beschadigingen zie je na het spuiten weer)
7. Haal nu de kap om het stuur weg dmv de 3 torxschroefjes onderaan weg te halen en dan kun je de onderste kap weghalen.
De bovenste kap zit nog vast met 2 schroefje die je kunt ziet als je lang het stuur kijkt.
8. Om het gedeelte waar de luchtroosters in zitten te verwijderen moet je af en toe veel kracht zetten.
Bij mij (Thijs_th) zat niks vastgeklikt maar vast gesmolten, het waren gewoon pinnetjes die vast gesmolten waren.
Hij zit op een aantal punten vast. Ik ben begonnen bij de gevarenknipperlicht-schakelaar, met een paar vingers in het gat en dan met wat kracht naar voren trekken.
Na het spuiten van het geheel met 2 comp. lijm weer vast gemaakt en dmv plakband heb ik alles strak op mekaar kunnen drukken totdat het gedroogd was..


Geschreven door: Thijs_th

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev