Advertenties


poetsen

Gestart door wino, 24 augustus 2010, 00:20:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wino

Ik heb recentelijk een  zwarte megane PhII gekocht maar glimt niet meer zo mooi.
Heeft iemand tips en hoe krijg ik de zwarte kunststofdelen weer mooi.

Colin

Ga even naar een autospeciaal zaak. Laat je daar advisere. Toevallig staat er ook een artikel in het blad auto en tuning over poetsen. Meguiers heeft ook een poets programma. Succes
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Stefan

Je hebt gewoon speciale poetsmiddeltjes voor de zwarte kunststof delen van je auto.
Die goedkope meuk werkt meestal niet zo denderend of maar heel even.
Je hoort de gekste verhalen van mensen hoe ze het zwarte kunststof mooi houden.
Ik heb het bij mijn auto wel eens heel lichtjes met bandenzwart ingesmeert, dat werkte prima.
Het wordt alleen wel een beetje vettig natuurlijk, dus niet echt iets voor bijvoorbeeld handgrepen ofzo.
Maar omdat het vettig is, blijft het wel lekker lang zitten.
WD40 erop wil ook wel eens goed helpen, maar ook weer niet te veel.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

renault@soest

je kan je auto ook laten poetsen,ben je zo,n 50 a 60 euro kwijt,maar dan is de auto meestal weer als nieuw!
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

DHL

Ik deed het zelf nog nooit maar zwarte kunststofonderdelen krijg je als nieuw door te verwarmen met een verfstripper. Net lang genoeg tot de kleur weer mooi is.

Rogier

het antwoord van dhl heeft heb ik eerder gelezen hier.

Stefan

yep Y
Klinkt gevaarlijk, iemand moet het eens testen en voor en na foto's maken...... -- o-)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

theniels

met die polijst machine`s mag je ook flink uitkijken het schijnt dat je met een roterende polijst machine (gewoon rond draaiend dus) je lak als het ware kunt laten verbranden als je het toerental te hoog hebt of te lang op dezelfde plek blijft en ze zeggen dat dit met een excentrische machine niet te kunnen gebeuren. dit heb ik dan weer op het Meguiars forum gelezen (en ja ik schrok er ook van dat zelfs dat er al was) :q

en daar heb ik ook begrepen dat een hoop `professionele` poetsers zijn die de lak ook flink verbranden en dit valt pas op als je auto in de zon staat.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

theniels

het is natuurlijk maar net hoe je er mee overweg wilt gaan hea !-!

Koentje

Even een vraagje van mij.
Watvoor poets middel gebruiken jullie voor de velgen?
Ik krijg de remvloeistof enzo er niet af.

Benjamin Renon

#11
Remstof bedoel je denk ik? Je zult ze nooit helemaal schoon krijgen, maar een goede borstel, autoshampoo (bijv een all purpose cleaner) en veel geduld doet al veel. Daarna regelmatig bijhouden. Je zou ze daarna nog in een wheelwax/sealer kunnen zetten. Dat maakt het schoonmaken ietsjes makkelijker.

(In Engeland gebruiken ze vrij veel Autoglym wheelcleaner of Autoglym Engine and Machine cleaner.... dus zal ook wel oké zijn.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

theniels

gele dasty ontvetter van de wibra(uit men hoofd 2 euro per fles) ook altijd gebruikt voor men brommertje. erop sprayen even wachten en met een beetje water afspuiten werkt perfect.

Rick Santbergen

Velgen onderhouden is een kwestie van op tijd wassen. Heb mijn velgen altijd met alleen water gewassen.
Heb ze ondertussen al 4 jaar en krijg ze nog steeds vrijwel helemaal schoon.

renault@soest

die dasty werkt erg goed,de bandenboer hier in de buurt verkoopt ook dasty maar plakt er een eigen sticker op en verkoop de flessen voor 5 euro ps...
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev