Advertenties


Klokje dashboard

Gestart door Henry Bakker, 17 september 2004, 18:02:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henry Bakker

In het dashboard van mijn Megane Coup? zit een klokje. Heel erg leuk, maar het zou nog leuker zijn als ik de tijd ook kon aflezen.

Het is op het moment heel slecht af te lezen; je moet er haast letterlijk met je ogen bovenop gaan zitten. En dat lijkt me niet echt de bedoeling...

Nu vroeg ik mij af: is hier een oplossing voor? Werkt zo'n klokje op een batterijtje ofzo? Het gaat om een Renault Megane Coup? uit 1996.   

Ferdi

ik heb het ook eens gehad toen ik mijn auto aan het schoonmaken was ging er met een vochtig doekje langs en ik kon ook niet de tijd lezen, ik heb het klokje eruit gehaald en droog gemaakt... bij mijn was het iets met vocht.. dus... in ieder geval succes  :D

Henry Bakker

Hoe kun je dat ding het beste eruit halen dan?

YS

bovenkant dashbord er eerst af en dan heb je een unit waar de klok en de radio display in zit.
Die los schoeven dan de kabels aan de achterkant eruit trekken(moet wel iets indrukken om het eruit te trekken).
Nu kan je het lampje evt vervangen of de klok los schoeven of de achtergrond verlichting verranderen van kleur(standaard oranje) in bv? ;D? Blauw.
hoop dat het eenbeetje duidelijk is ::)
Suc6 verder
:D

Stefan

Inderdaad, bovenkant van dash loshalen en dan zie de de unit voor het klokje enz.
Lampje vervangen en tada....
Je kan het dan gelijk veranderen in blauw ofzo, zoals YS zegt als je daar dan toch bezig bent.... :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Henry Bakker

Dan wordt het inderdaad blauw! Ik ga morgen gelijk aan de slag. Bedankt voor de info en de tips!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ThE-BaKeR

Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar heb het wel even bekeken. Mijn vraag is nu: hoe verwijder ik het bovenste gedeelte van het dashboard? Waar zitten de schroefjes of.....?

berry_p

de schroefjes zitten onder de tweeter kapjes, en die klik je er zo uit.
als je daaronder de schroefjes eruit draaid zit het dashbord alleen nog maar geklikt, beetje lomp doen want hij zit nog aardig vast.

ThE-BaKeR

En die kapjes van de tweeters, die kan ik zo "optillen" als het ware? Of moet er een platbek-schroevendraaier aan te pas komen?

YS

als je de deur open doet kan je aan de zijkant van die kapjes erbij en die druk je omhoog.
als het niet lukt.......pak dan een schoevendraaier ;)

ThE-BaKeR

Thanx! Heb ik morgen wat te doen. Moet straks nog even werken...  :-\

ThE-BaKeR

Nou, ik ben zonet even aan de gang geweest en hij doet het weer hoor!  :D Lampje was inderdaad kapot, dus ik heb even bij de garage hiero in de straat een nieuwe gehaald. Die kostte maarliefst ?1,09! Was weer een rib uit mijn lijf...  ;D

Citaat van: YS op 19 september 2004, 17:00:12
bovenkant dashbord er eerst af en dan heb je een unit waar de klok en de radio display in zit.
Die los schoeven dan de kabels aan de achterkant eruit trekken(moet wel iets indrukken om het eruit te trekken).
Nu kan je het lampje evt vervangen of de klok los schoeven of de achtergrond verlichting verranderen van kleur(standaard oranje) in bv  ;D  Blauw.
hoop dat het eenbeetje duidelijk is ::)
Suc6 verder
:D
Hoe kan ik de achtergrondkleur veranderen dan?  ???

Aschwin Elout

Citaat van: ThE-BaKeR op  5 oktober 2004, 17:08:03
Nou, ik ben zonet even aan de gang geweest en hij doet het weer hoor!? :D Lampje was inderdaad kapot, dus ik heb even bij de garage hiero in de straat een nieuwe gehaald. Die kostte maarliefst ?1,09! Was weer een rib uit mijn lijf...? ;D

Citaat van: YS op 19 september 2004, 17:00:12
bovenkant dashbord er eerst af en dan heb je een unit waar de klok en de radio display in zit.
Die los schoeven dan de kabels aan de achterkant eruit trekken(moet wel iets indrukken om het eruit te trekken).
Nu kan je het lampje evt vervangen of de klok los schoeven of de achtergrond verlichting verranderen van kleur(standaard oranje) in bv? ;D? Blauw.
hoop dat het eenbeetje duidelijk is ::)
Suc6 verder
:D
Hoe kan ik de achtergrondkleur veranderen dan?? ???

Datzelfde lampje dat je erin hebt gezet blauw schilderen met lampen verf of gewoon een blauw lampje inzetten :)
Natuurlijk kan het in elke kleur blauw groen geel paars roze oranje black-light :D

YS

Citaat van: YS op 19 september 2004, 17:00:12
bovenkant dashbord er eerst af en dan heb je een unit waar de klok en de radio display in zit.
Die los schoeven dan de kabels aan de achterkant eruit trekken(moet wel iets indrukken om het eruit te trekken).
Nu kan je het lampje evt vervangen of de klok los schoeven of de achtergrond verlichting verranderen van kleur(standaard oranje) in bv ?;D ?Blauw.
hoop dat het eenbeetje duidelijk is ::)
Suc6 verder
:D
als je die klok los haalt, dan zie een oranje (plastic plaatje), die moet je dus eruit halen en vervangen met een ander kleur(net zo dun) plastic en zo doe je dat met het display ernaast

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev