Advertenties


Boordcomputer uitleg

Gestart door Harry, 11 mei 2010, 21:23:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Hoi allemaal, ik heb een megane RXE 1.6 16v nog maar pas zou iemand mij in eenvoudige woorden kunnen uitleggen als ik op de ruitenwisserstengeluiteinde duw van de computer wat dat allemaal betekend de dagteller enz. ik heb namelijk geen gebruikershandleiding meegekregen als ik ga tanken dan wil ik graag het verbruik controleren en weet niet wat de dagteller is zodat ik hem op nul kan duwen

BVD

groetjes, Harry :?

Rick Santbergen

#1
De volgende gegevens krijg je te zien met de boordcomputer, in de volgorde dat ik ze aangeef:
- km stand
- dagteller
- Benzine verbuik van dagteller
- vebruik gemiddeld over dagteller
- vebruik momenteel
- Kilometers tot volgende tankbeurt
- dagteller 2
- snelheid gemiddeld over dagteller


Kan zijn dat de volgorde niet helemaal klopt, maar dit is uit mijn hoofd. De dagteller resetten kan dus gewoon door naar de dagteller te gaan en het reset knopje in je display in te drukken.

Beantwoord dit je vraag?  :?

Harry

Hallo wrecked bedankt voor de uitleg het is mij nu duidelijk !-!

Dante

Nou zou mijn Megane Break RXI 1.6-16v dat ook moeten hebben, maar er is iets mis. Het hele display werkt, de olie melding & totale Km stand, maar de dagteller komt niet tevoorschijn. Als ik de boordcomputerknop indruk gebeurt er ook niets. Zit er dan ergens een contact los (En zo ja, waar?) of moet de hele hendel vervangen worden (Zo ja, hoe?).
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

matthew

Ja dan is de knop op de rw hendel stuk en deze zou je dan moeten vervangen.
De kappen om het stuurkolom eraf(3 stuks) en dan kun je er al bij.

Een nieuwe schakelaar kost meer dan 100 euro.

hengelst

Zou de meg 1 phase 2 RXE DTI 98 pk van mijn vrouw deze functie ook moeten hebben?

Gr. Harry
Renault Megane 1 phase2 DTI
Citroen Xantia Break HDI
ex Master T35D camper

matthew

Een rxe is best een luxe uitvoering dus ik verwacht eigenlijk van wel.

Dit kun je testen door de auto te starten en als je dan op het knopje drukt in je tellerklok en springt dan gelijk naar dagteller dan niet,reageerd deze niet dan heb je wel een boordcomputer erop zitten en is het knopje in de tellerklok alleen om alles te resetten.

Dante

#7
Citaat van: matthew op 25 juni 2011, 00:18:35
Ja dan is de knop op de rw hendel stuk en deze zou je dan moeten vervangen.
De kappen om het stuurkolom eraf(3 stuks) en dan kun je er al bij.

Een nieuwe schakelaar kost meer dan 100 euro.
Bedankt. Ik ga eens op zoek naar zo'n hendel... En klopt. 130 ex. bij de Renault dealer hier in de buurt. 35 bij de sloop... ;)
Overigens, is er iets van een PDF te vinden hoe ik het dashboard uit elkaar krijg. Volgens mij moet ik de lampen van de ventilatie vervangen...
[EDIT] Nevermind, de FAQ over het dashboard is gevonden !-!

Citaat van: hengelst op 25 juni 2011, 11:24:26
Zou de meg 1 phase 2 RXE DTI 98 pk van mijn vrouw deze functie ook moeten hebben?

Gr. Harry
Ik geloof van wel. Ik heb hier bij de sloop wat interieur dingen weggehaald van een RXE Break. Die hendel had de knop ook. Kon 'm alleen niet meer testen.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

hengelst

Als ik op de knop bij de dagteller druk springt deze op 0 dus geen bc neem ik aan.
Zou te maken kunnen hebben met dat het een dti is.
Verder idd lekker luxe, ik nouja mijn vriendin mist alleen haar armsteun.
voor de rest weinig opties om te missen.
Renault Megane 1 phase2 DTI
Citroen Xantia Break HDI
ex Master T35D camper

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev