Advertenties


1.6 16v prestaties

Gestart door sunshine, 19 maart 2010, 20:21:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sunshine

Ik heb een 1.6 16v coupe op gas.
Ik rijd nu nog op benzine ivm het inrijden bijna 400km
De auto begint inmiddels op gang te komen, alleen zijn topsnelheid blijft echt steken op 170kmh (3x geprobeerd ik kon het niet laten), hij komt met moeite over de 160 heen
Volgens de specs gaat hij 195, dat is nogal een verschill ..
Iemand hier aanwezig die al meer kms erop heeft zitten en hier meer over kan vertellen? :)
ik vind persoonlijk de 6 bak goed rijden, korte versnellingen op elkaar en snel schakelbaar waardoor het nog lijkt of je vermogen hebt je moet wel in de 4000toeren zitten en het geluid is dan best race-achtig :)

matthew

#1
De auto moet wel de 190 al kunnen halen hoor.

Het is inderdaad een toerenmotor.

Dus even goed warm rijden(niet boven 3500 toeren komen de eerste 15min)en dan langzaam verder in toeren doortrekken en dan tot het uiterste doortrekken.


Idd binnen 400 km 3x 170 is geen inrijden.

Doe mij stukje tekst rond de 1000km.

sunshine

wat maakt dat uit dan tegen de 400km? als de auto helemaal warm is rustig naar zijn top, natuurlijk niet in zijn eerste kilometers in het auto leven
mijn vorige auto had ik in vergelijking mishandeld met inrijden en daar heb ik nooit een kwaaltje mee gehad

maargoed inmiddels al veel kilometers erop zitten en optrekken gaat wel netjes en soepel ,, ben benieuwd of hij enigzins in de buurt van de 190 gaat komen, aangezien ik regelmatig op rustige tijden lange afstanden rijd en dan de cruise control een stuk boven de 120 heb staan is het stukje optrekken vanaf de 120 ook wel belangrijk

sunshine

oke dat wist ik wel maar niet dat het slim is dan de olie ook te vervangen plus het filter, goed om te weten  !-!
hij moet volgende week toch langs de dealer omdat mijn uitlaat bij aflevering beschadigd was en ook mijn oliesensor vanaf de aflevering kapot is
vraag ik gelijk wel om nieuwe olie en een filtertje
ook rijd ik nog niet op gas tot 2000km, althans dat is wat de dealer adviseerde

BadEend

Echt inrijden is niet meer nodig dit is al gebeurd in de fabriek.
Sowieso altijd eerst goed warm rijden voor je flink gaat doorrijden.
En de eerste 500 km ofzo goed varieren in snelheid.

sunshine

renault heeft sneaky in de officiele specificaties de topsnelheid van de megane coupe 3 1.6 verlaagd van 195 kmh naar 190kmh

sunshine

na een jaar, 35000km verder is mijn ervaring dat de auto erg traag is
ik ben dan ook wel een snelwegrijder, en schakel met regelmaat terug naar zijn 5 om vanaf de 120 door te trekken richting de 160 ..
wellicht door de lpg inbouw zal hij vast trager dan een normale benzine 110pk zijn, maar elke willekeurige auto in deze klasse trekt nog sneller op .. moet zelf ook altijd in de hoge toeren zitten om fatsoenlijk door te trekken vanaf elke snelheid

voor mij geen auto meer in deze klasse onder de 180 pk ..

matthew

Het klopt ook dat een 1.6 erg traag is in de meg3.

De basis is hetzelfde als in de meg 1 maar daar is deze motor wel snel.(auto lichter).

Ik zou al minimaal voor 1.4tce 130pk gaan.
Wel of geen gas maakt dus niks uit,auto is gewoon niet snel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev