Advertenties


Maat velgen afwijkend van de boekjes

Gestart door AKI, 7 februari 2010, 14:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AKI

Goedemiddag,

Ben nieuw op dit forum omdat ik sinds kort eigenaar ben van een Megane Grand Tour 2.0 DCI 150pk Tech Line uit 2006, en nu val ik maar meteen met een vraag in huis:

Ik heb de auto aangeschaft met originele aluminium Renault velgen 16 inch met 205/55R16 winterbanden. Omdat de lente er weer aan komt ben ik alvast op zoek naar een setje aluminium velgen met zomerbanden. Nu zou mijn auto volgens de boekjes een steek van 4x100 hebben. Ook volgens het FAQ hier op de site zou alleen de RS uitvoering 5x108 afwijkend als steek hebben. De ET waarde die ik tegenkom varieert per bron van 43 tot 50, dus wat daar de juiste waarde is ben ik ook nog niet achter.

Echter toen ik een afdekkapje demonteerde kwam ik er achter dat ik geen 4 maar 5 gaats velgen heb. Heb één velg gedemonteerd om uit te sluiten dat er een adapter achter zat, wat dus niet het geval is. Kan iemand mij vertellen wat de juiste waarden van de velgen bij mijn auto zijn? Heb ik nu 5x108 met ET 49?

Voor de volledigheid even foto van mijn auto met de huidige velgen:

eliatuning

alvast welkom op het forum

rij zelf ook met een grandtour 1.5dci van 2007
bij mij is de steek 4x100.zou mij eigenlijk verbazen dat dat ook bij de 2.0 dci is
dacht dat steek 5x108 alleen bij de RS uitvoering is
ik ga mij nu velgen plaatsen met steek 4x100, et-waarde 35
rather low and slow than high and fast

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev