Advertenties


versterker

Gestart door rv, 27 november 2009, 15:18:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rv

weet iemand of je een versterker kan aansluiten op de radio van een Dynamique uitvoering.
En hoe krijg je eventueel de radio er uit zonder de boel te slopen.
R V

rv

Is er niemand die bij Renault werkt die hier een antwoord op heeft, de auto is waarschijnlijk vrijdag klaar dus wil ik het een en ander veranderen. want de standaard radio vindt ik maar een slecht geluid geven dat heb ik wel gemerkt met de demo waar ik nu mee ben.
R V

matthew

Zal vast wel kunnen,kon bij vorige model ook.

En met gewoon radio pennen haal je de radiolos zonder te breken.

nijntje

je kan altijd werken met een hi/low converter.
Hiervoor pak je de speaker bedrading. Deze wordt dan omgezet naar RCA zodat je die weer in je versterker kan pluggen.

http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=7762&hoofdgroep=7&subgroep=141

PatrickN

Citaat van: rv op 11 januari 2010, 17:15:53
Is er niemand die bij Renault werkt die hier een antwoord op heeft, de auto is waarschijnlijk vrijdag klaar dus wil ik het een en ander veranderen. want de standaard radio vindt ik maar een slecht geluid geven dat heb ik wel gemerkt met de demo waar ik nu mee ben.

Heb je de radio al gedemonteerd? Zo ja, kan je de versterker middels tulp-pluggen aansluiten?
Ben erg benieuwd.

Fallout

Citaat van: PatrickN op 16 januari 2010, 19:11:40
Citaat van: rv op 11 januari 2010, 17:15:53
Is er niemand die bij Renault werkt die hier een antwoord op heeft, de auto is waarschijnlijk vrijdag klaar dus wil ik het een en ander veranderen. want de standaard radio vindt ik maar een slecht geluid geven dat heb ik wel gemerkt met de demo waar ik nu mee ben.

Heb je de radio al gedemonteerd? Zo ja, kan je de versterker middels tulp-pluggen aansluiten?
Ben erg benieuwd.
het zou mij verwonderen moest een oem radio voorzien zijn van rca aansluitingen.

maar wat zijn jullie bevindingen van die originele radio.
ik kan er geen cd op afspelen zonder dat hij overslaat.
zelfs al test gedaan met nieuw-uit-doos cd. en nog slaat hij op bepaalde momenten.

rv

De radio krijg je er niet zo uit ik denk dat je halve dashboard moet slopen. Maar er zal toch wel een renault monteur zijn die weet hoe het moet en die zal ook wel weten wat voor aansluitingen er achter op de radio zitten.
Mijn vorige auto was een Ford Focus ik ik was lid van de Focus club maar daar was altijd wel een monteur die oplossing wist voor zulk soort problemen, maar bij deze club is dit wel een stuk minder merk ik wel.
Maar ik wacht wel af allen de standaard radio enkel zonder versterker en zonde extra boxen dat is niet genoeg, dus wil ik het wel snel veranderen.
En dan gaan we langzaam verder met de auto aan te kleden, uitlaat, Led dagrijverlichting en nog meer dingen maar eerst de radio en zo.
R V

SDM

Citaat van: Fallout op 16 januari 2010, 20:36:55
het zou mij verwonderen moest een oem radio voorzien zijn van rca aansluitingen.

maar wat zijn jullie bevindingen van die originele radio.
ik kan er geen cd op afspelen zonder dat hij overslaat.
zelfs al test gedaan met nieuw-uit-doos cd. en nog slaat hij op bepaalde momenten.

Heb denk ik nu bijna 12.000 Km in mijn Megane Coupe gereden en veel MP3 CD's en normale cd's geluisterd, er is er nog niet één overgeslagen.
In mijn coupe zit trouwens wel de arkamys 3d sound bladiebla versie. Het geluid wat er uit komt is niet bepaald goed maargoed ik wil dus ook mijn boxen veranderen.

Fallout

Citaat van: SDM op 18 januari 2010, 22:20:19
Citaat van: Fallout op 16 januari 2010, 20:36:55
het zou mij verwonderen moest een oem radio voorzien zijn van rca aansluitingen.

maar wat zijn jullie bevindingen van die originele radio.
ik kan er geen cd op afspelen zonder dat hij overslaat.
zelfs al test gedaan met nieuw-uit-doos cd. en nog slaat hij op bepaalde momenten.

Heb denk ik nu bijna 12.000 Km in mijn Megane Coupe gereden en veel MP3 CD's en normale cd's geluisterd, er is er nog niet één overgeslagen.
In mijn coupe zit trouwens wel de arkamys 3d sound bladiebla versie. Het geluid wat er uit komt is niet bepaald goed maargoed ik wil dus ook mijn boxen veranderen.

bij de arkamys komt een andere radio dan de originele

rv

de radio gedemonteerd maar er zitten geen versterker uitgangen achter. De arkamys maakt gebruik van Blaupunkt radio's wel zuinig van Blaupunkt dat er geen uitgangen voor een versterker achter zitten.
Ga nu maar met een kastje werken voor het aansluiten via de luidspreker draden. Dan andere boxen in de deuren en achterin en de hoeden plank veranderen voor een paar beste bas boxen in het mooie galm hout.
R V

tielensjordy


heb zopas een installatie op mijn megane coupe III aangesloten,

De radio eruitkrijgen was niet simpel, tot bij de renault dealer gwst, zij deden dit niet  !-!, bang dat ze iets kapot zouden doen aan het dashboard, auto5 geraadpleegd deze heeft een stukje van men dashboard losgkregen, dat genoeg was om de radio eruit te krijgen, Vervolgens een kasje gehaald met rca uitgangen, want dit was niet aanwezig op de radio, wel een remote voorzien op de radio.
Foto's ben ik vergeten te maken en het dashboard open doen zie ik niemeer zitte, niet simpel hoor !!!

maar het gaat dus wel

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev