Advertenties


openlucht filter in Megane 2.0 16v 2003

Gestart door meganemaarssen, 4 september 2009, 11:36:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meganemaarssen

weet er iemand of er een openlucht filter of een cda systeem in een megane kan?
Dit omdat de Megane heel veel met de computer gestuurd wordt, en ik geen zin in storingen heb.

ben nog namelijk niet zo bekend daarmee...


gr.
op naar een RS...Look dan....;)

matthew

Openluchtfilter kan er wel op hoor.

Michel dolman heeft ook een 2.0 meg van 2008 en een openluchtfilter van k en N

meganemaarssen

ik heb nu een openluchtfilter rechtstreeks op de motor gemonteerd.
De buis die van de motor naar het luchtfilterhuis heb ik er tussen uitgehaald.
Krijg alleen niet de luchtfilterhuis eraf, weet iemand hoe dit gaat. Het gezien dat hij met een rubbere klem aan de zijkant vast zit.Die heb ik los kunnen krijgen alleen zit hij ook beneden nog vast.

Geluid is tevens prima, en merk geen rare momenten met trekkracht. Soms kan het namenlijk zo zijn dat hij te veel of te weinig lucht krijgt.

op naar een RS...Look dan....;)

boertje (Sander)

Ik heb het luchtfilter juist wel op de buis gemonteerd en het huis weggehaald. Het filterhuis zit aan de achterkant ook nog vast en de resonatiekamer/buis oid heb ik doorgezaagd en zo weg kunnen halen. Kan evt. wel een foto maken.
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

meganemaarssen

als je dat kan doen graag..ben wel benieuwd!!
als ik namelijk weet hoe het filterhuis weg gehaald kan worden, plaats ik mijn CDA Airbox.
op naar een RS...Look dan....;)

boertje (Sander)

Ik probeer enkele foto's te plaatsen maar heb geen idee hoe ik dat doe.
Het leven is mooi je moet het zien!!!!

matthew

Je moet wel je accu demonteren om je luchtfilterhuis weg te kunnen halen.

Om foro's te plaatsen moet je gewoon een account op bv photobucket.com aanmaken en daar je foto uploaden en dan de onderste link van de foto plakken in een bericht en dan zie je de foto.

meganemaarssen

minder vermogen?
zie:
http://www.cartuning-guide.com/luchtfilter.html

volgens deskundige levert een "juiste" openluchtfilter meer koppel op..Geen PK'S wat mensen vaak zeggen.
doordat de motor meer+beter lucht binnen krijgt, gaat de verbranding ook sneller lopen..

op naar een RS...Look dan....;)

matthew

En dat kan wel met openfilter ook,maar dan moet je idd ook zorgen dat je niet te veel motorwarmte meepakt en dus een goede rijwind plek hebt voor het openluchtfilter.

Zie Nick Mattheaus (weleswaar een megane 1 maar hij heeft het goed gedaan)

boertje (Sander)

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

meganemaarssen

ik heb een CDA Airbox die ik op de plek van het luchtfilter huis wil zetten..
dat ik een "open"luchtfilter die welliswaar dicht zit maar met een propellor erin die lucht aan zuigt uit een verlengde buis die je bv in de grill moet plaatsen voor de koele lucht...

Inderdaad warme lucht zorgt ook voor "Valse" vermogen..
op naar een RS...Look dan....;)

Christian de Vriend

Op frensch car show in engeland heb ik het vaak gezien dat men het filter achter het schutbord monteerd,met de nodige lucht happers voor de koude lucht,sommige verplaatsen heel de accu,dat gaat natuurlijk erg ver,maar een simpele scheiding zal leiden tot een leuke winst.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev