Advertenties


Komend project Megane Coupe

Gestart door bennievandooren, 6 september 2005, 09:47:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birt

heb hem rondom 3,5 verlaagd. drempels totaal geen probleem.
Alleen is mijn uitlaat (voor de derde keer) naar beneden gezakt en ligt hij weer heerlijk op de achteras te bonken. Nu issie nog in het midden bij de demper nog een cm of 6 a 7 van de grond. hij heeft tot nu toe een drempel geraakt. en dat was een 30km drempel van het korte hoge formaat.
Het enige probleem dat ik nu heb is dat mijn trekhaak op de grondkomt aan de achterkant als ik over een drempel ga.. nu gaat de kogel er nog wel vanaf en dan ben ik van dat probleem af, maar als ik hem gebruitk heb ik wel een probleem.
dus denk dattie maar weer een cm omhoog moet van achter. misschien wel 2. vind eigenlijk dat het wiel er ook net teveel in de wielkast valt aan de achterkant.

ff offtopic vraag: weet iemand toevallig wat het aantal cm's is tussen dorpel bij het voor en achterwiel? onverlaagd dus. bvd.

BirT
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

bennievandooren

Kep weer een vraagje! Kep laatst met Niels gekletst (had bijna z'n cabrio gekocht maar uiteindelijk toch niet gedaan :() en die raad mij de 2.0 16v zowiezo af qua onderhoud! Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, dus eigelijk is mijn vraag: wat is het onderhoudsverschil tussen de 1.6E, 2.0E en de 2.0 16v (Het wordt denk ik zowiezo een fase 1), het scheelt natuurlijk met wat voor een auto je koopt maar er zit toch wel veel verschil in denk ik, ben vooral benieuwd met het verschil van de 1.6 en de 2.0!!

Alvast bedankt!!

Bennie

Wouter

Ik rij een 2.0 16v en ja het onderhoud zal iets duurder zijn omdat alles zwaarder belast wordt enzo maar het valt mij alles mee. 1 x per jaar een beurt + apk (15.000 km per jaar) en als je er een btje zuinig mee omgaat en een goede 16v kan vinden is dit cker een aanrader: Je krijgt er heel veel plezier voor terug; 150 pk en een lekkr sturend bakkie zorgen voor een hoop lol! :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Birt

Onderhoud is meetals duurder bij een wat zwaardere gemotoriseerd voertuig uit dezelfde klasse.
En ja onderhoud in het algemeen. Ligt er helemaal aan offie altijd alle beurten netjes heeft gehad. En vaak als een auto van eigenaar wisselt gaan er wel een rij onderdelen stuk omdat er nu anders in gereden wordt. Vooral remblokken/schijven, accu en uitlaat zijn vaak aan de beurt dan. +/- een jaar duurd dat meestal. vooral als de auto rond de 6 a 7 jaar is en ronde 100d of 120d km zit. let bv ook op distributie vervanging enz.....

succes
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev