Advertenties

Komend project Megane Coupe

Gestart door bennievandooren, 6 september 2005, 09:47:20

Vorige topic - Volgende topic

bennievandooren

Hallo! Ik ben van plan om binnenkort (binnen nu en februari) een Megane Coupe te kopen! Daarom wil ik mezelf alvast voorbereiden op het een en ander... Ik wil het liefst een zo'n standaard mogelijke Megane kopen en vanuit daar wil ik m goed verlagen met 17 inch velgen eronder... Ik heb al gelezen als ik m lager dan 35 mm wil verlagen dat er nieuwe schokbrekers onder moeten. Nu ben ik benieuwd of 35 mm echt goed laag is of gewoon aardig (ik wil best rustig over een drempel heen rijden haha)! Wat zijn jullie ervaringen hiervan en hoe is de combinatie met de velgen want dit gaat volgens mij ook nog een heel gezoek worden om velgen uit te kiezen die mooi zijn en ook nog passen!

Dus kort maar krachtig, ik wil m'n auto goed laag hebben met 17 inch eronder (klinkt allemaal heel amateuristisch maar moet nog beginnen he :))

Voor nu alvast bedankt!

Groeten van Bennie

Stefan

17inch en 3,5cm verlagen gaat prima
Tis maar net wat je "goed laag" vindt natuurlijk

Dit is 17inch en 3,5cm verlaagd (aan de voorkant, achterkant moet nog een beetje zakken)

Het kan uiteraard nog een stuk lager, maar dan ga je wel al richting omrollen etc.
En is het handig om nog lager te gaan?
Op de voorbeeldfoto zit ik er zelf nog niet in en/of een bijrijder, dan zakt hij dusw ook nog een stuk ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

steven

Pas maar op Bennie!

Daarmee begint het tuningvirus, ha ha ha.

Ik dacht ook aan andere velgen en verlagen,maar dan kom je op deze site en zie je al die mooie megane's.
En dan denk je DAT WIL IK OOK.

De soortvelg die je kiest is je eigen smaak,op deze site staan genoeg foto's van auto's met hele mooie velgen.
Het passen van de velg is niet zoon probleem,aangezien veel merken de juiste maat velg hebben die onder een megane past.

Het is goed dat je je eigen alvast voorbereid op het kopen van een megane coupe,zodat je weet waarop je moet letten bij de aan koop.

Voordat je een auto koopt,denk goed na over de aankoop en let niet op de verkoopspraatjes van de verkoper.
En let op de distrubutiriem!

Tip: kijk eens op autotrack.nl

Voor de rest: veel succes met het zoeken naar een mooie megane coupe.

Groet Steven.

bennievandooren

Ja, ik heb al ooit een Clio-virus opgelopen haha! Dus ik weet wat het is  O0! Alles op z'n tijd he :) Alvast bedankt voor de reacties! Bennie

coupe-monte-carlo

ik heb hem 4 cm verlaagd, en nu al spijt dat ik niet verder ben gegaan, ik kijk er nog zowat onderdoor, dus mijn advies, ga voor schroefvering, en zet hem op 7 cm lager ofzo , dit is dacht ik wel te doen met 17 inch  ;)

Timo Zuiderduin

kom je zeker weten geen drempel meer over als je ook nog een lage voorbumper hebt!!

bas1984

ben ik ook wel benieuwd na na 17 inch + verlagen omdat ik dat ook wil gaan doen.....

vind 3.5 cm best netjes uitzien..... want kheb tegen die tijd ook nog een lip onder me voorbumper.... en veel lager zal wel nie erg praktisch zijn denk ik

coupe-monte-carlo

18 inch met 4 cm voor verlaagd achter niet verlaagd

mijn voorbumper staat iets van 13cm van de grond nu nog, met 18 inch en cm verlaagd voor, ( oftewel, nog best veel)

bas1984

als mijn lip eronder zit met 15 inch wielen en nie verlaagd zit ik 15 cm van de grond  ::)

Marco K

Ik heb hem voor 3 cm verlaagd, en dat gaat probleemloos i.c.m. 17" wielen met 205/40/17 banden. Ik ben echter nog niet met de duimstok voor de wagen gaan liggen om mijn grondspeling te checken.  ;)

Let er wel op dat je velgen neemt met een ET waarde van 35. Neem je wielen met een hogere ET waarde, dan 'vallen' ze meer naar binnen. Hierdoor moet je eigenlijk weer met spoorverbreders gaan werken om de dikke look weer terug te krijgen. :D

ppveenstra

houd er ook vooral rekening mee dat wanneer je de wagen verlaagd, je eerst jezelf even afvraagt of je hem rondom ook gaat voorzien van spoilers e.d..

Ik heb de mijne standaard verlaagd maar door de bodykit ligt hij vrij laag, wat bij schoonouders resulteerde in een oprit die ik op een zaterdagmiddag heb moeten omleggen.. wel leuk dat je het erf op komt bij je vriendin..

Nog een algemeen een tipje: niet te snel over de drempels..

mijn wagen is door de inbouw achterin iets omhoog gegaan aan de voorzijde, daarom kies ik binnenkort voor een schroefset..
Hiermee kun je lager gaan..

Ach laag staat mooi, maar of het echt practisch is, soms wordt ik helemaal gek als ik op een hobbelige weg rijdt..

Maar ja het hoort erbij zullen we maar zeggen..

Marco K

Citaat van: ppveenstra op  6 september 2005, 18:54:50
mijn wagen is door de inbouw achterin iets omhoog gegaan aan de voorzijde, daarom kies ik binnenkort voor een schroefset..
Hiermee kun je lager gaan..

Ach laag staat mooi, maar of het echt practisch is, soms wordt ik helemaal gek als ik op een hobbelige weg rijdt..

Je kunt misschien ook de torsie achter iets omhoog stellen? Dan hoef je geen dure schroefset aan te schaffen en te monteren, kun je toch een wigvorm verkrijgen, en behoud je toch een redelijke bodemspeling en comfort.

Niels Nederlof

Vroeger was alles beter: Toen mijn cabrio nog in showstaat was reed ik dagelijks met een bodemspeling van 7,5 a 8cm. ik moet zeggen dat het eigenlijk best meeviel. Oke, je kan niet overal komen, maar het staat wel super. Nu is hij 35 mm verlaagd, en dat voelt voor mij als zijnde standaard, ik kan echt overal overheen en hoef echt niet meer extreem op te letten.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Stefan

Citaat van: bas1984 op  6 september 2005, 17:35:51
vind 3.5 cm best netjes uitzien..... want kheb tegen die tijd ook nog een lip onder me voorbumper.... en veel lager zal wel nie erg praktisch zijn denk ik

nee, niet praktisch, wel mooi ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ppveenstra

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev