Advertenties


geen vermogen

Gestart door Paul501, 22 juli 2016, 08:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul501

Ik richt mij maar een tot de echte Megane-kenners.. Het gaat over een 1.4 16v benzine uit 2005. We hebben een veel voorkomend probleem, als ik al de forums moet geloven, maar waarvan de uiteindelijke oplossing nooit vermeld wordt. Vandaar deze nieuwe poging. We hebben een Megane die prima start, mooi regelmatig loopt, maar absoluut geen trek-vermogen heeft. We zijn niet de eerste die onze tanden erin zetten, er is al wat aan afgebeunt. Vandaar veel nutteloze meldingen met uitlezen. Na het wissen, komt er geen meer terug. Inmiddels hebben we er al een andere motor ingezet. Maar dit verbeterd het optrekken wel wat, maar nog lang niet wat het zijn moet, De injectoren, bobines, sensoren op de motor kunnen we dus uitsluiten. Alleen het gasklephuis hebben we van de oude motor overgezet. De uitlaat zit niet verstopt. De bedrading van de gasklep zit juist op de ecu. de distributie ligt goed op tijd. Geen vacuum lek bij inlaatspruitstuk. Als je optrekt en je geeft veel gas, hoor je inlaat duidelijk zuigen, maar trekt op als een versleten grasmaaier, niet stotteren of zo, mooi regelmatig. Heeft iemand dit ooit op kunnen lossen? Alvast dank voor het meedenken..

mark


Tedo

Hij zegt van niet. Heb je de ECU (computer) ook overgezet van de oude motor, of hoort die bij de donormotor?

A110

Ik zat ook gelijk aan een verstopte uitlaat/katalysator te denken, maar je schreef dat dat niet het geval kon zijn.
Luchtfilterhuis of aanvoerleiding niet verstopt?
Ik zou eens benzinedruk proberen te meten en kijken wat er gebeurt als je volgas gaat rijden. Brandstofpompen gaan nog weleens kapot.
En anders toch misschien een probleem met de ECU.

Heb je het gasklephuis wel opnieuw ingeleerd?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Paul501

Ik heb de uitlaat van het spruitstuk los gehad, en proefrit gemaakt. Al eerder meegemaakt dat het de oorzaak was, maar deze keer niet... De ECU is nog van de vorige motor, ik denk dat we anders de sleutel e.d opnieuw in moeten leren. Ik begin langzaam de ECU toch wel te verdenken, simpel door wegstrepen alle andere mogelijke oorzaken. Tja, benzine pomp.., als ik de leiding los maak en ik start de motor, komt er een zeer harde straal naar buiten. lijkt dus ook prima. Gasklephuis is nog van de vorige motor, dus ook nog beetje verdacht.., aansluitingen op ECU kloppen. (ooit aan gerommeld, vandaar dat kleurcodes van de bedrading niet helemaal kloppen.) Hoe kan ik het gasklephuis opnieuw inleren??

mark

Met een bosch kast of een renault clip.

A110

Citaat van: Paul501 op 24 juli 2016, 15:50:26
Tja, benzine pomp.., als ik de leiding los maak en ik start de motor, komt er een zeer harde straal naar buiten. lijkt dus ook prima.??

Dat zegt niks. Als de pomp nog 2 bar levert komt dat heus met een harde straal uit de leiding. Maar voor vermogen vraag van de motor is dat te weinig. De brandstofdruk moet normaal gesproken tussen de 3 en 3,5 bar zijn.
Bij ons in de werkplaats is de regel "meten is weten, gissen is missen".

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Paul501

We hebben de Megane maar weer eens binnengezet. Inderdaad goede tip, die brandstofdruk.. Meter schiet meteen 3,5 bar. houdt zijn druk ook mooi vast... weer naar buiten... Bijna ten einde raad.

Paul501

We hebben het gasklephuis en de ECU overgezet van de vorige motor, hebben we wellicht het probleem hier mee overgezet??

zapp

Ik zou zeggen dat een 1,4 motor relatief licht is voor een Megane, en dat het dus klopt dat hij (te) weinig vermogen heeft.
Als je er dan toch een nieuwe motor in zet, pak dan een 1,6 of (nog beter) een 2,0. Dan heb je power  Y

Paul501

Zou kunnen natuurlijk, maar e
het vermogen is echt veel te laag, zelfs voor een 1.4.. als we inmiddels alles wegstrepen, blijft eigenlijk alleen de ECU over. maar blijft toch onwaarschijnlijk natuurlijk..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev