Advertenties

[2007, Clubmeeting] 13, 14 en 15 juli RMC-Ringweekend in Altenahr (D)

Gestart door Dirk Kuipers, 9 januari 2011, 13:23:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

[2007, Clubmeeting] 13, 14 en 15 juli RMC-Ringweekend in Altenahr (D)

Voor het eerst in de clubhistorie, een weekend naar het buitenland. En niet zomaar een weekend, een weekendje naar het automekka: DE RING, ook wel de Groene Hel of Nürburgring genoemd. Via ringworld.nl had onze Reinier een fantastische camping gevonden, http://www.viktoria-station.de/ een aanrader voor een ieder; net een hotel maar je slaapt in een tentje.

Op vrijdag kwam al een groot deel van de eerste groep via een (wat lastige maar mooie toertocht), ikzelf zat in de 2e groep welke op zaterdagmorgen aan kwamen. De 2.0 16v had er zin in, dus wij stonden voor 11 uur al onze tent op te zetten tussen het RMC tentenkamp. Met de andere campingbezoekers, met name van ringworld.nl was al leuk contact gelegd. Leuke gasten met dezelfde passies als ons: Auto's! Maar met name hard rijden met auto's op de Ring!

Na een overheerlijke echte Duitse lunch met veel worst, met dank aan Veronique voor de grillplaten en de dames voor het koken, gingen we zaterdag in de loop van de middag met een groep richting de Ring om het museum te bezoeken aan het nieuwe F1 circuit. Vervolgens gingen we richting de 'oude' baan, daar waar iedereen dus vrij op mag rijden. Dit spektakel was ongekend, wat een kapitaal en wat een DIK materiaal. Van de Carrera GT tot de nieuwste Ferrari, alles was binnen 500m LIVE aanwezig en te horen...........

Na een dik uur was de pret voorbij, omdat de baan werd gesloten wegens een ongeluk en dat was niet de laatste keer dit weekend overigens.......Op de terugweg richting campingrestaurant trof ons het noodlot, Remko de W zijn auto kreeg pech aan zijn multiriem. In de middle of nowhere, dus er was even paniek, hoe gaan we dit aanpakken? Gelukkig bleef iedereen netjes totdat er een oplossing kwam, welke kwam vanuit de campingeigenaar Christoffe en Patrick van ringworld.nl. Na het nuttigen van de maaltijd (vrij laat) op de camping, gingen Jan, Reinier en Remko samen met de voorgenoemde 2 de achtergelaten coupé ophalen met de autotrailer. Deze autotrailer mocht geleend worden door Remko om zo zijn auto thuis te krijgen, fantastisch dat er nog zulke mensen zijn!!

´s Avonds was het nog tot een uurtje of half 2 erg gezellig op de camping, maar toen was het schluss en tijd voor de slaapzak........

Op zondag hebben we uitgebreid ontbeten, de tenten konden mooi blijven staan dus zo gingen we op naar de Ring. Hier hebben we een mooie stek gezocht in de schaduw want met 35 graden was het erg warm. We hebben veel gezien, maar er waren ook veel stops door ongelukken, voor ons zelfs met een motorrijder want het blijft een uitdagende baan. Van ons groepje hebben Jeroen, Kenny, Nick en Jochem ook zelf op de baan gereden. Zij zijn zeker een ervaring rijker!

Om 5 uur namen we een laatste afzakkertje op de camping namens de club, vervolgens werden de tenten ingeladen en reed iedereen weer richting huis naar een fantastisch geslaagd weekend!!

Reinier, nogmaals dank voor de organisatie en iedereen bedankt voor de gezelligheid! Ik denk dat we voor volgend jaar dit weekend maar weer moeten vastzetten, want er is nog veel meer te beleven op en rondom de Ring!