Advertenties


a

Gestart door Gragono, 7 september 2013, 11:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gragono

a
a

BadEend

#1
De DF code is een specifieke renault foutcode. Die had je bij de dealer ook moeten krijgen.

DF065 =  massaprobleem hydr.pomp ABS
http://cs.renault-club.cz/graphics/manuals/91/MR352AVANTIME3.PDF (Pagina 30 staat de foutcode met bijbehorende oplossingen)

De DTC code zoals die door jou is gegeven bestaat niet.
Heb je de foutcodes laten wissen zodat je kan zien of ze weer terugkomen?

Ik zou als ik jou was nog een keer bij Renault laten uitlezen maar dan moet je vragen naar DF foutcodes met alle bijbehorende informatie.



Gragono

a
#2
a

sijm138 (jesse)

@badeend.
DTC codes bestaan wel deglijke.
dit is een nieuwe vorm van fot codes aan geven bij renault van de nieuwere auto's.
die staan er allemaal in als DTC's df codes zijn al wat ouder.

hoe oud is de auto misschien valt het onder garantie.
en wat je ook kan doen is nog langs andere Renault garage rijden en nog keer laten uitlezen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Gragono

a
#4
a

BadEend

#5
DTC codes bestaan ook wel, maar die gragono geeft niet. DTC codes zijn EOBD codes en die heb je zowel universeel als fabrikant specifiek.
Deze code moet beginnen met een letter en daarachter staan dan 4 cijfers.
Renault gebruikt nog steeds DF codes, ook bij de nieuwe auto's. Deze code bevat meestal meer informatie als een DTC code.

Gragono

a
#6
a

J to the H (Jeroen)


Gragono

a
#8
a

BadEend

#9
Als je zoekt op DTC of P en daarachter 4 cijfers van die codes vind je meer informatie. (de laatste 2 cijfers zijn merk specifiek blijkbaar)
Zijn alle 4 de bobines vervangen? (vanwege de meldingen misfire cilinder 1 en 3)

De circuit drukvulling melding kan duiden op een kapotte turbodruksensor, een lekke turboslang of een niet goed werkende regelklep van de turbo.
De circuit achterste lambdasonde melding duid op een probleem met de lambdasonde die achter de katalysator zit.
De circuit verschuiver nokkenas kan duiden op een niet goed werkende nokkenaspositiesensor.

Omdat de problemen rijdend optreden is het beste als er mee gereden word met de uitleesapparatuur eraan. Dan kunnen ze zien hoe de waardes van de verschillende sensoren zijn als het probleem optreed.


Gragono

a
#10
a

BadEend

#11
Bij de DF codes hoort nog meer informatie, dit zijn de codes die horen bij de Renault Clip. (zijn specifiek voor Renault en geven dus meer info dan de DTC codes) Die extra informatie krijg je niet als je uitleest met universele apparatuur.

En een goed autobedrijf kijkt verder dan alleen de foutcodes.
In mijn vorige post staan wat eventueel de oorzaken kunnen zijn van de verschillende foutcodes.

De 2 laatste cijfers van de DTC foutcode geven de foutsoort aan. (vandaar de 6 posities)
De storing functie snelheidsregelaar/begrenzer heeft te maken met de cruise control.

matthew

Dtc codes worden op de nieuwere autos vanaf meg3 gegeven standaard.

Echter de dealer heeft al verder gezocht en komt op een turbo uit.
De dealer moet via de dtc code een storingzoekprogramma volgen. Dit is een lijst die er gelijk bij staat als je op de storing drukt.
Er vanuit gaande dat de dealer dat heeft gedaan en de conclusie turbo stuk is, tja dan is het jammer voor jou.
Je zou dus bij je dealer na kunnen vragen hoe ze daar op uitgekomen zijn.

BadEend

#13
Zoals het verhaal hier verteld word klinkt het niet alsof de dealer er ook echt van overtuigd is dat het de turbo betreft.
Dus lijkt me verstandig om te vragen of ze kunnen garanderen dat het ook echt daaraan ligt en al het andere al uitgesloten is.
Zal niet de eerste keer zijn dat er een verkeerde diagnose word gesteld die afgewenteld word op de klant.

@Matthew
Waarom gebruiken ze vanaf de Megane 3 DTC codes i.p.v. DF codes?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev