Advertenties


BDP-sensor vervangen

Gestart door zapp, 5 maart 2017, 18:31:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

Wat een gedoe om zo'n simpele BDP-sensor te vervangen. Ik kan er niet goed bij, moet alles op de tast doen, of met een spiegeltje. 8)7

Op een Engels Megane-forum wordt geadviseerd om de accu en het accu-platform weg te halen. Daar zit ook de UCH aan vast. Kan ik die zomaar losklikken en weghalen zonder gevolgen voor de elektronica (instellingen enzo).

Het gaat om een Megane2 met een 1,6 16v benzinemotor (2006)


mark29

#1
Dat werkt wel het handigste ja.
Accu aan de kant. Accubodem zeg maar aan de kant.
Rekeneenheid inspuiting klik je zo los. Dan heb je een stuk meer zicht en ruimte om netjes te solderen.

mark29

Uch zit in de auto onder het stuur, als je die wilt loshalen zit je er een meter naast ben ik bang.
Beetje onderdelen kennis is wel handig als je zelf een auto wilt maken.

Tedo

Er zit toch ook een rekeneenheid onder de motorkap bij de accu? Denk dat hij die bedoelt.

zapp

Ja die bedoel ik  Y
Ik begrijp dat ik die kan weghalen zonder vervelende gevolgen.

mark29

De upc naast het schutbord laat je zitten.
De uch zit in de auto binnen onder stuur dus niet van toepassing.
Wat direct naast de accu zit en vast zit met de accubak is dus de rekeneenheid inspuiting.

zapp

Ok. Die rekeneenheid inspuiting haal ik dus weg.
Nieuw bdp-sensor erin.
Draadjes solderen.
Alles weer inbouwen.
En rijden maarrr  !-!

mark

En het juiste draadje weer met het juiste draadje vast solderen, anders loopt de motor niet meer.  ;)

zapp

Jaa, daar zeg je wat.
Hebben de oude en de nieuwe draden dezelfde kleuren of is er een andere manier om uit te zoeken welke draden ik aan elkaar ga solderen? :?

mark

De 2 stekkers naast elkaar houden. Dan eerst 1 draad doorknippen en solderen.  Zo kun je dat nooit fout doen.  ;)
#tipvandedag  :P

zapp

#10
Dank jullie wel allemaal.
Het gaat zeker lukken  !-!

Update: Het is gelukt  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev