Advertenties


Telefoon via computer

Gestart door Dirk Kuipers, 15 december 2006, 10:23:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Ik wil graag het volgende maken, alleen weet ik niet precies of dit wel mogelijk is, en hoe dit dan mogelijk zou moeten zijn. Misschien dat hier iemand is die er al eens mee bezig is geweest?

Ik wil graag dat mijn telefoon via bleutooth contact maakt met mijn Carputer, en dat als de telefoon gaat, mijn geluid van mijn computer omlaag gaat, en ik op mijn scherm zie wie er belt. Ik ook via mijn scherm kan opnemen, en dan het geluid via de boxen, en dus via de PC, hoor. Ook wil ik een microfoontje inbouwen zodat mijn computer als carkit functioneert.

Ik kan natuurlijk ook gewoon een losse carkit halen, alleen dan zou ik nog een extra line in op mijn radio moeten hebben denk ik? Ik heb maar één lijn in, en deze is voor de PC.

Heeft iemand misschien tips of er een bepaalde software is die dit kan?

Greencabrio

Hai Dirk,

je carkit werkt niet via de line in! Het werkt door middel van een mutebox. Deze koppel je aan de mute van je radio en steek je door middel van isostekkers tussen je radio en de speakers! Erg makkelijk te doen! De mutebox zorgt ervoor dat je radiogeluid uitgeschakelt en het geluid via je speakers komt. het kastje van je carkit is een stand alone unit dus in principe heb je zelfs geen radio nodig! Je carkit werkt immers ook zonder dat je de radio aanhebt. Lijkt me iig een makkelijkere oplossing! En je hebt ook allerlei BT carkits met schermpjes waarop je kan zien wie er belt!

Dirk Kuipers

Bedankt voor je antwoord. Dat wist ik niet.
Dan kan ik dus iig altijd een carkit gaan aansluiten.

Toch zou ik het liever via mijn computerscherm laten lopen.. :P Dat lijkt me namelijk enorm vet.

Dus eigenlijk blijft mijn vraag wel staan, alleen heb ik iig een oplossing als mijn idee niet kan. :)



Nils

Dirk,

Het idee is leuk. Alleen denk ik dat dit technisch niet haalbaar zal gaan zijn.

Ik zit in de verkoop van (Bluetooth)carkits en kan niet 1,2,3 een oplossing bedenken.

Mocht je er toch nog achter komen, dan ben ik erg benieuwd.

Succes!

Groet,
Nils

Dirk Kuipers

Hmm... Volgens mij moet het namelijk wel haalbaar zijn, alleen zal dit wel even goed geprogrammeerd moeten worden.

Je kunt met bleutooth connecten met een PC, en soms zit er bij een telefoon ook al wel software dat je bv kunt smsén via je pc als je connectie hebt met je telefoon. Enzevoort.

Alleen weet ik dus niet of er al eens iemand is geweest die hier de moeite voor heeft genomen. Ik ga nog wel eens wat beter zoeken via google, maar kon gister namelijk nog niet zoveel oplossingen vinden.

Ik wacht hier eerst nog even af op een paar gouden tips! :P

gast

Dit is 100% haalbaar.

maar ga eens naar www.   carputerforum.    nl

daar staan al je antwoorden inclusief links naar software voor je shell etc etc

Dirk Kuipers

hey cool! Is er al een speciaal forum voor carputers! :D hahaha

Ik zal eens even kijken. Bedankt!

GVR


Dirk Kuipers

Zeker mooi! ;) Op dat forum kun je er verschillende dingen over vinden.. Dat het mogelijk is, is mij nu wel duidelijk. :)

Ik denk alleen toch dat ik er een aparte carkit bij koop, omdat ik voor kleine afstanden niet mijn PC aan heb staan, maar wel wil dat mijn carkit het dan doet.. :)

Nopi

Ook www.mp3car.com is een goede site over CarPC's. Ik ben zelf ook al een tijdje bezig met een CPC projectje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev