Advertenties


Uitschakelen startonderbreker

Gestart door EyesOnly, 28 februari 2005, 16:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Mijn eerste meg deed het en ook de coupe die ik nu heb deed dat wel.
Dat vond ik ook altijd het grootste nadeel van die startonderbreker.. Sta je even stil moet je weer mikken met de sleutel.

richardb

Citaat van: Robin. op  3 januari 2010, 14:31:34
Dat gebeurt dus niet bij iedere auto :P Mijn meg uit 1997 deed dat wel (met deur open na 1 minuut onderbreker er weer op) maar de meg van een maat van me ( 1996 ) deed dat niet, die bleef er gewoon af..

dat verschilt naar mijn weten of je megane uit belgie komt of niet. die gaan sneller terug op de onderbreker aan.

sjerrie

Zou iemand mij hiervoor genoemde schema's misschien kunnen mailen ?

its_us@razcall.com

Groetjes
~Just got Maggied~

Roy16v



dat verschilt naar mijn weten of je megane uit belgie komt of niet. die gaan sneller terug op de onderbreker aan.
[/quote] hoe kan je dat zien?

fitz

Kun je niet van buiten af zien, denk ik... die info staat wel in het werkplaatshandboek van renault, tenminste, daar heb ik het gelezen

maXcomX

#35
De onderbrekers zijn wel degelijk uit te schakelen.
Zie http://www.tek-tronics.co.uk/product_info.php?products_id=80
Onderaan de pagina kun je de manual (pdf) downloaden, waarin je kan lezen hoe de simulator aangesloten moet worden.
kwestie van draadje doorknippen en verbinden aan de ECU dataline en een voeding +12 en massa.. voila! En dat voor 45 Euro ex verzendkosten. (er zijn 2 modellen leverbaar zie http://www.tek-tronics.co.uk/index.php?cPath=34)

Roy16v

lees dat je er wel een ecu decoder voor nodig hebt,waar haal ik zon stukje software?

sjerrie

Hoi,

Volgens mijn vriend kun je de kabel naar het startrelais direct vanaf het contact slot laten lopen naar het relais.
Zo omzeil je de Ecu maar laat je het vervolgens wel intact voor service en uitlezen. De startblokkering is eigenlijk een relais wat ervoor zorgt dat je geen spanning kan krijgen op de startmotor. Hij kan een melding geven dat de startmotor niet goed is maar dat is te verwaarlozen. Verder de bedrading van de brandstofpomp zou op deze manier ook omzeilt kunnen worden.
Volgende week gaat hij hiermee aan de slag en als het gelukt is zal hij het doorgeven met tekening en welke draden je doorknippen cq verleggen.
Op deze manier is het ook gelukt op nieuwe audi's, 1 bmw en 2 mercedessen, dus waarom niet bij Renault.

Ps duidelijke schema's of werkplaatsboeken kunnen hier ook bij helpen dus als iemand iets heeft wat zou helpen ??

Groetjes !
~Just got Maggied~

maXcomX

Je hebt alleen een decoder nodig, als je de noodcode niet hebt en je sleutels niet meer correct werken. Maar elke dealer kan die wel voor je opvragen/uitlezen. Mijn dealer deed dat gratis. Je hebt die code namelijk nodig als je sleutels het niet meer doen. Ten tweede, als je sleutels nog wel werken, dan heb je zelfs die code niet nodig, want die wordt eenmalig door de simulator ingelezen en vastgehouden, daarna kun je gewoon met een zenderloze sleutel starten, ook als de accuspanning eraf is geweest.
De staronderbreker is niet te omzeilen via een aftakking naar het brandstofpomp relais oid. De ECU schakelt namelijk niet alleen de brandstoftoevoer af, maar ook de ontsteking en de inspuiting. Dit gebeurd intern in de ECU. Maw. als de ECU geen datasignaal krijgt van de UHC, dan kan kan er simpelweg niet gereden worden.

sjerrie

Ik zat eens te denken om het schema eens uit te pluizen.
Ik wil de uch laten denken dat er spanning staat vanaf het contactslot dus net als de sleutel wordt omgedraaid. Het enige is dat ik er wat hulp voor nodig indien er genoeg animo is.
Het tweede is dat je altijd je werkende sleutel bij hebt indien je accupolen eraf moeten heb je de sleutel nodig om alsnog de onderbreker eraf te halen.

Indien je dus eenmalig de sob eraf heb gehaald, dan met een schakelaar de spanning op het uch deel zetten, de uch ziet dat er spanning opstaat en zal de sob niet aanzetten zolang hierop spanning aanwezig is.
In theorie zal de sob eraf blijven tot je de schakelaar omzet of de accu eraf gaat.

Zou dit kunnen werken of zullen er andere problemen opduiken ?
~Just got Maggied~

mkool

je kunt ook gewoon je ecu laten chippen.

dit kan althans bij een f7r

Roy16v

de onsteking word toch onderbroken?
dit word via de odp sensor geregeld via de computer,
is dit niet voor de gek te houden?

sjerrie

@mkool, is de sob er dan af ? Dacht dat de uch niet gechipt kon worden omdat ze niet in de computer konden komen.
@Roy, het zijn 2 dingen die wegvallen, ontsteking en brandstofpomp. Als we dat nu kunnen foppen dan is het opgelost lijkt mij.
Ik weet dat jacques iemand had die het eruit kon programmeren, als jacques dit leest zou ik graag meer info willen hebben hierover.

Ik zoek meer een oplossing die universeel is. Plug en play is net zo makkelijk. Of dat iemand iets kan maken wat de functie van de ab over kan nemen.
Helaas heb ik daar geen tijd voor maar het is gemaakt door mensen en het kan er dus uitgehaald of aangepast worden door mensen. Die croissantjes met het kan niet altijd.... ;-)
~Just got Maggied~

Roy16v

precies kan ik niet is dood en wil ik niet ligt er naast haha.
brandstof pomp is wel makkelijk te omzijlen,zo je zo voeding kunnen geven via acc stand.
alleen onsteking is dus verwerkt in die fijne comp en das grootste probleem.

weet je wat ik nu zo gek vind,heb afgelopen tijd 4 coupes bij huis gehad,
hierbij een overzicht van de onderbrkers:

1.68v, kan hele dag staan,sleutel er in staren.
1.68v, 1,30 min onderbreker er op
2.08v, sleutel binnen 10 sec omdraaien anders staat ie dr op
2.0 16v na 30 sec

van de 2.0 16v knipperden eerst ook de alarm lichten,opeens niet meer maar relais tikkert wel.
van de 2.0 8v knipperen ze opeens spontaan.

weet iemand hoe ik dat wer voorelkaar krijg?

Jacques

quote: Ik weet dat jacques iemand had die het eruit kon programmeren, als jacques dit leest zou ik graag meer info willen hebben hierover.

Sjerrie, wat voor een megane heb jij.
Ja, ik heb een ECU van een F7R en hij moet nog in een megane 2.0 16V getest worden. Ik ben zelf nog mijn motorblok aan het opbouwen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev