Advertenties


Uitschakelen startonderbreker

Gestart door EyesOnly, 28 februari 2005, 16:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Citaat van: willemhs op  6 augustus 2005, 14:37:52
Citaat van: Meganez op 28 februari 2005, 23:21:43
Voor als je de electrische schema's nog steeds niet gevonden had....

(Rechtsklik op de plaatjes, sla ze op als... en bekijke ze met een gewoon fotoprogramma om de ware grote van de plaatjes te zien)

Hier het electroschema (high res)
Hier info over het schema,
en nog meer info

Als dit niet genoeg is heb ik eventueel nog meer electrische schema's van 't renaultje

Citaat van: Meganez op  1 maart 2005, 00:01:03
De elektrische schema's van de Renault Megane. Alle uitvoeringen. Volgens mij niet erg uitgebreid, maar toch iets.

Hier deel 1
en deel 2
en deel 3
en deel 4
en deel 5
en deel 6

En de informatie die erbij hoort deel 1 en deel 2


link's werken niet meer. heeft iemand deze schema's toevallig opgeslagen?
mijn auto reageert namelijk niet meer op de afstandsbediening en staat nog op de startonderbreker, ik kan niet meer starten.
ik ben redelijk technisch, misschien kan ik met de schema's de startonderbreker omzijlen.
dus heb je nog schema's, mail ze aub naar willemhs@hotmail.com

Ik heb de bestanden weg gehaald ivm ruimte gebrek op mijn web-space van school. Ik zal ze ff naar je mailen  :D

Thijs_th

#16
Citeermooi zo,aangezien der een leuke audio wijziging komt in de coupe,moet het beestje ook beveiligt worden
en ik wil niet sukkelen met een IR afst.bed. en FM afst. bed.

gewoon lekker met FM straks,tenminste,als het gevonden kan worden?

maar met IR kun je niet per ongeluk de auto openen in je broekzak? ;D

en er is ook een alarm van TEX, die op de orginele afst.b kan werken

Timo Zuiderduin

ik heb Texalarm klasse 3 maar wel een aparte remote!!

nico

Ik heb GT alarm, op de orginele afstandbediening. :D

Cos

Zou iemand mij de elektrische schema's van megane coupe willen mailen aub?

mijn emailadres is: lcedzes@hotmail.com

alvast bedankt

Coos

Thijs_th

zet maar weer links op de forum (misschien wel iets voor de FAQ)? ? ? ?:D

willemhs

Citaat van: Cos op 12 augustus 2005, 17:06:12
Zou iemand mij de elektrische schema's van megane coupe willen mailen aub?

mijn emailadres is: lcedzes@hotmail.com

alvast bedankt

Coos

geen dank

k kom er zelf overigends geen wijs uit wat de startonderbreker nou verbreekt, oftewel wat we moeten doorverbinden

Martin1982

Hier ook nog interesse in de schema's (dreamworx_martin@hotmail.com)

richardb

ik ben er ook mee bezig om de onderbreker te omzeilen maar ik wil nog wat info.. misschien dat jullie kunnen helpen.

hoe werkt de onderbreker precies? sleutel geeft code, deze wordt onvangen door een module in de auto. deze geeft de code door aan de ecu of zegt hij "juiste code" door een 12v door de geven aan de ecu??

begrijp ik het zo goed of zit het anders?


Dirk Kuipers

volgens mij zit die module op je contactslot.

Er is inderdaad een module die iets doorgeeft aan de computer. Ik heb een andere computer in mijn megane gekregen waardoor ik die startonderbreker ook niet meer heb. Wel zit die module nog in mijn auto waardoor het lampje in mijn dashboard nog blijft knipperen en het net lijkt of de startonderbreker nog actief is. Dat is hij eigenlijk ook volgens die module omdat hij hem niet meer vinden kan bij de computer.. Oplossing voor mij is het lampje er nog even uittrekken, dan ben ik er vanaf.

De startonderbreker kun je er ook met een code afkrijgen. Die moet je via je sleutel invoeren geloof ik.
Alleen is de onderbreker weer actief als je accu eraf geweest is. In sommige gevallen niet, ik ken(de) een megane die hier geen last van had.

Wat de module precies doorgeeft weet ik niet.

richardb

ik heb ff een werkplaasthandboek doorgespit.. de sleutel geeft een code aan de decoder. wanneer deze de code accepteerd stuurd deze een code signaal naar de ecu.

het is dus niet een kwestie van een plusje of een massa aanleggen.

Robin

Dat is nog niet eens een heel gek idee :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

richardb

Citaat van: -KJ- op  2 januari 2010, 23:53:59
Kleine work-around: de infraroodontvanger van de auto wegwerken achter het dashboard in de buurt van het contactslot; de drukknop van de sleutel aansluiten op het extra kanaal van de FM-afstandsbediening van het alarm; de kop van de sleutel naast de infraroodontvanger wegwerken.
Als je nu op de alarm-afstandsbediening drukt, zendt de originele sleutel een signaal naar de originele ontvanger en gaan de deuren open en de blokkering eraf. Met de reservesleutel kun je dan gewoon starten.

zal goed werken, maar dan heb je wel de sleutels nodig.
(ik heb een F7R motor met bak kabelboom en ecu. die komt in me clio 16v)

Dirk Kuipers

En stel, ik zet mijn auto op een meeting, sta daar 5 minuten stil en wil daarna starten.. Dan zit die startonderbreker er gewoon weer op toch?

Robin

Dat gebeurt dus niet bij iedere auto :P Mijn meg uit 1997 deed dat wel (met deur open na 1 minuut onderbreker er weer op) maar de meg van een maat van me ( 1996 ) deed dat niet, die bleef er gewoon af..
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev