Advertenties


Carminat probleem

Gestart door Joske, 17 september 2017, 10:22:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Goedemorgen, hier sinds kort een nieuw lid...

Direct al een vraagje;

Mn TomTom Carminat werkt prima, sinds enkele weken de nieuwste sd erin en alles top.
Gisteren opeens na een lange rit iets vaags..

Het display geeft bovenin het scherm twee horizontale (witte) strepen. Vrij irritant.
Het is altijd in beeld, dus ook als de radio uitstaat en de tijd in beeld staat.

Is dit een beginnend iets waarbij mn hele display eraan gaat of is het op te lossen?
Heb al wel de kaart verwijderd en de auto na 30 sec weer gestart (zou eea resetten?) ...ook de fabrieksinstellingen al 2x gekozen.

Lijkt echt iets te zijn als slecht contactje ofzo? (Zal de zekering eens verwijderen)

Hoor graag advies.

Thanx!

Joske

Al veel geprobeerd..zekering eruit, accupool los, scherm ontkoppeld. Ga kijken voor een ander scherm.

Gr

gjcvro

Zonder plaatje natuurlijk moeilijk beoordelen, maar als het echt 2 (dunne) strepen zijn heb je wel veel kans dat het het scherm is dat stuk is.

Joske

Thanx vd reactie!
Denk ik inderdaad ook, ga op zoek naar een 2e hands. Gr

Felix

Ik heb nog ergens zo'n schermpje liggen. Ik zal thuis eens kijken wat het onderdeelnummer is. Wellicht dat hij in je Megane past.

mark29

Anders ac tronics via jouw garage contacten.

Felix

Misschien is een nieuw LCD ook wel gewoon te koop via internet.
Betekend wel dat je die hele unit even moet openschroeven.

Joske

#7
@Felix

Ik hou me aanbevolen!! Anders ff PB?

Volgens mij is het onderdeelnummer 259150931R als ik zo op google kijk

Zijn wat demontagebedrijven die ze aanbieden...maar via ebay.com prijstechnisch het beste

duckie1098

zou het (een beetje simpel)mogelijk zijn om een tomtom carminat met sd kaart in een renault megane coupe 2009 te monteren in plaats van de carminat met cd?

groetsels,

Ben

Joske

#9
Geen idee! Heb er wel nog 1 liggen nu met dat 'defect' en nieuwste kaart

Heb zelf een 'nieuwe' die van origine uit een electrische Renault komt. Werkt prima. 1 nadeel; hij geeft bij een nieuwe route aan dat de autoaccu.s onvoldoende zijn voor de rit :)
Die melding kan je uitvinken, hoop niet dat hij dat omnde zoveel kilometer blijft zeggen...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev