Advertenties


Vervangen carminat cd navigatie niet zo makkelijk

Gestart door Richard43, 20 november 2016, 11:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard43

Ben bezig met uitzoeken om mijn navigatie te vervangen door een andere.

Had een Android navigatie besteld via aliex in China.

Nu blijkt dat deze niet aangesloten kan worden  8)7

Wie heeft een Megane met originele Carminat cd navigatie omgebouwd naar Android/Windows ce?

Blijkt dat een standaard radio wel om te bouwen is.

Zou ik alleen kabels kunnen vervangen om hem toch aan te sluiten?

Wie kan mij helpen?  !-!

Gr Richard

Felix

Plaats eens een foto van je carminat. Er zijn nogal wat verschillende versies geweest namelijk, is bij elke versie weer anders.

Richard43

#2
 

Ik hoop dat het gelukt is met de foto.

Gr Richard

Richard43

#3
Nu heb ik een andere Navigatie binnen gekregen vanuit China.

Nu blijkt dat deze dus ook niet aangesloten kan worden of wel ? wie heeft er eventueel een aansluitschema van een Chinese Navigatie?

Wie heeft een Carminat Navigatie en heeft deze een Quadlock aansluiting ?

Wie kan me helpen ?

Richard43

Citaat van: Felix op 20 november 2016, 19:00:44
Plaats eens een foto van je carminat. Er zijn nogal wat verschillende versies geweest namelijk, is bij elke versie weer anders.

Hoi Felix,

Het is al even geleden dat je mij vroeg om een foto te plaatsen van mijn navigatie en dat heb ik toen meteen gedaan.

Ik zie nu in een ander topic dat jij eventueel schema's hebt van de Megane III en ik nogal wat vragen heb die jij misschien kan beantwoorden.

Ik ben van plan om mijn projectje binnenkort weer op te pakken(beter weer) en kan ik eventueel kabels omwisselen van een ander type megane III ?

Of is hij toch aan te sluiten zonder quadlockstekker ?

Gr Richard

Felix

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden. Hoe nieuwer hoe lastiger helaas :neen:
Kan je ook een foto van de radio unit plaatsen?

Richard43

[/img]
Citaat van: Felix op 11 mei 2017, 20:53:53
Ik zal eens kijken wat ik kan vinden. Hoe nieuwer hoe lastiger helaas :neen:
Kan je ook een foto van de radio unit plaatsen?

http://i32.photobucket.com/albums/d50/RichardS43/IMG_20161114_161507-1_zpsgys9jiab.jpg

Meteen foto lukt niet 8)7

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

MeganeScenic1.9dCi

off topic.. Had je het koud?? kachel op 25 graden  :D :ot:
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Timeless

#9
Wellicht dat mijn topic je op weg kan helpen: link?
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan niet vinden waar je verteld om wat voor Android radio het gaat.
Want zeggen als "ik heb een Android radio gekocht" is hetzelfde als "Mijn auto wil niet starten, de auto is blauw. Wat is er kapot?". Veel verteld het ons niet.

Ik was zelf in het bezit van het Monochrome LCD scherm zonder navigatie, hierlangs zaten dus LEDs voor Airbag(aan/uit/test)/gordel(vast/los). Klopt het dat deze niet aanwezig zijn in de Carminat navigatie? Want die zitten vaak wel op de Android LCD's maar de Carminat heeft die signalen niet op de LCD stekker zitten. Bij nader inzien lijken deze wel aanwezig te zijn, waarschijnlijk dat deze status dan van de CAN-BUS wordt gehaald i.p.v. de dedicated LED signaal draden, geen idee waarom dit verschilt met de niet-carminat schermpjes...
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Fluppie

#10
Citaat van: MeganeScenic1.9dCi op 12 mei 2017, 10:52:15
off topic.. Had je het koud?? kachel op 25 graden  :D :ot:
[/quo
Vreemd verschil tussen de originele en de China-town is 21 graden zie foto 

Richard43

Ja het is niet echt duidelijk  :sleepey:

Ik heb een Megane 1.5 dci met de eerste carminat cdnavigatie die niet meer geupdatet wordt vanaf 2013 ;(

Dus moest er iets anders komen.

Het is een Witson W2-D6515 Windows 6.0ce radio geworden.

http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101933069



Dit is volgens mij dezelfde als Timeless heeft maar dan de windowsuitvoering.

Zal van het weekend foto's te maken van de aansluitingen in de auto.

Kijken of ik daarna nog iets nodig heb om de radio werkend te krijgen.


Timeless

#12
De kabels lijken inderdaad hetzelfde. Ik moest mijn kabel harnas bijwerken omdat ik de verkeerde plug erop gezet had gekregen. Het lijkt erop dat jij dat probleem niet hebt.

Wel is het even goed om te kijken welke draden er precies op de LCD connector in jou auto aanwezig zijn. Het kan zijn dat niet alle signalen aanwezig zijn, in dat geval wordt het installeren wel vermoeilijkt. (zie dit bericht)

Ik vraag mij af waar je je nieuwe LCD op moet aansluiten? bij mij zit er een aansluiting op de radio. Het lijkt erop dat bij jou de kabels voor het nieuwe LCD vast aan de radio zitten?

PS. vergeet niet de schroeven in de radio te verwijderen waarbij staat (remove screw) anders gaat je DVD drive kapot.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

Richard43

Klopt ja kabel komt rechtstreeks van de Radio.

Schroeven had ik weer terug gezet na het testen laatste X(toch bedankt  !-! )

Heb nu ook weer zin om iets te doen nu het weer beter wordt.

Wel fijn dat jij zo'n meedenkende dealer hebt.

Die ik hier in de buurt heb die denken alleen maar commercieel  ;(




Timeless

Op de LCD (van de auto) connector na zal er waarschijnlijk geen probleen zijn om de radio in te bouwen. Ben benieuwd welke LCD connector jij aantreft.

Even als tip, verwijder sws het middelste ventilatie rooster. Hierdoor krijg je volledig zicht op het radio vak. En via het dashboardkastje (na het verwijderen van de lichtkap) kun je makkelijk de kabels naar boven begeleiden.

Ik heb inderdaad geluk dat er zo'n goeie dealer bij mij in de buurt zit.
"The greatest good you can do for another, is not to share your own riches, but to reveal to him, his own."
- Benjamin Disraeli -

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev