Advertenties


Extra opties achteraf te monteren nieuwe Renault Megane

Gestart door densoft, 26 maart 2018, 11:52:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

densoft

Weet iemand of er achteraf een aantal opties te activeren/bestellen zijn voor een Renault Megane?
We hebben op het moment een nieuwe (voorraadmodel) Bose Megane gezien met standaard Easy Life. Nu willen we daar o.a. verwarmde voorstoelen erbij. Zijn deze alleen vanaf de fabriek te bestellen/installeren, of kunnen ze dit ook achteraf toepassen op de voorraad modellen (origineel)? Misschien dat iemand een lijstje heeft wat achteraf of later te monteren valt. Dan wel origineel.

Felix

In principe is alles achteraf te monteren. Het kan alleen nogal duur worden.

Zou je bijvoorbeeld in het geval van mijn Megane II ook stoelverwarming willen inbouwen, dan zal je een groot deel van de kabelboom achter het dashboard moeten vervangen. Kostbaar dus.
Achteraf inbouwen met een universeel setje is dan goedkoper. Of zelf bouwen met wat relais en matjes, nog mooier.

Als je mazzel hebt is de bekabeling voor stoelverwarming al aanwezig en is de stoel niet uitgerust. Die situaties komen bij de Megane II ook wel eens voor. Je zal dus toch enig uitzoekwerk moeten verrichten denk ik.

Abdelitto

Achteraf is inderdaad duur en soms niet heel compleet.

Bij mijn Megane was er een fout geweest dat er geen Reserveband set bij zat. Maar een pompsetje wat niet de bedoeling was. Achteraf mocht ik naar de dealer om zo'n set te mogen bestellen en laten inbouwen (nou meer inleggen ipv inbouwen). Kwam de monteur met een losse band in zijn hand en een krik+moersleutel. Ik van is dit alles? hij van ja wat verwacht je dan nog meer. Ik van: nou die schuim waar die dingen in horen te komen, nu komt die krik en moersleutel los in de band ??? Nou blijkt achteraf dat het niet kan, alleen van fabrieks af aan. Dus die krik en moersleutel ingewikkeld in oud stuk katoen stof, wel balen maar goed.

Zo zijn er wel meer dingen ben ik bang.

hemi24

Kan niet, bestaat niet!
Alles heeft een nummer (en een prijs...), dus ook de kunststof delen waar de krik en moersleutel in opgeborgen worden.

Dat de dealer te lui of te onwetend is om dit te kunnen bestellen, is een slecht excuus!!!

Ze kunnen altijd een set uitwisselen met een voorraad auto...

Abdelitto

Citaat van: hemi24 op 26 maart 2018, 21:45:00
Kan niet, bestaat niet!
Alles heeft een nummer (en een prijs...), dus ook de kunststof delen waar de krik en moersleutel in opgeborgen worden.

Dat de dealer te lui of te onwetend is om dit te kunnen bestellen, is een slecht excuus!!!

Ze kunnen altijd een set uitwisselen met een voorraad auto...

Dat had ik voorgesteld. Ik had toen een ander Renault Dealer gebeld (moesten wel in de computer kijken en belletjes plegen) maar kwamen met hetzelfde resultaat. Ik vind het ook niet kunnen maar ja.

mark29

Maar al die voorraad autos hebben geen krikset meer.....

henkwijers@hotmail.com

Als ik U een advies mag geven, kijk verder naar andere voorraad Megane,s die wel kompleet zijn met alles er op en aan.

Dat is veel goedkoper dan alles los er in te laten zetten  denk alleen al aan de  uurlonen die er in gaan zitten.

Ik heb zelf een megane 3 cc dynamic  daar zit ook alles op en aan. stond ook in voorraad   goed rondneuzen  op internet.
.
Met veel korting gekocht.

Succes.
Henk.

hko


Abdelitto

@Mark29 Ja maar ze mogen het niet van andere Megane's die op voorraad zijn die set van afpakken. Zou wel raar zijn.

@hko, ja dat is het gewoon. Zijn dat te bestellen? dan laat ik het wel spelen via mijn werkgever en leasemaatschappij.

mark29

Ja stel jouw auto die besteld is staat daar, en die word kaal geplukt? Dat wilt toch niemand.

knight-rider

Een auto die besteld is niet nee, maar met een auto die ze op stock staan hebben en die dus geen eigenaar heeft kan het natuurlijk wel.
Meer nog, bij de meeste merken word dat gewoon zo gedaan.

Abdelitto

Maar stel knight-rider, ik stap de Renault dealer binnen en zie dat mooie Megane Bose edition of GT en wil dat aanschaffen, maar zit geen krikset bij? pakken ze dat weer van een ander auto? Dus dat blijft doorgaan totdat maar hopelijk een koper daar niet naar kijkt of vraagt?

Dan heb ik pech gehad, nu is het ook wel opgelost alleen zit de krik en moersleutel losjes bij.

hko

Citaat van: Abdelitto op 27 maart 2018, 20:54:51
@hko, ja dat is het gewoon. Zijn dat te bestellen? dan laat ik het wel spelen via mijn werkgever en leasemaatschappij.

Voor zover ik weet kan je de nummers in de tekening gewoon bestellen bij de dealer.
Op die manier heb ik ook een aantal onderdelen besteld.

Abdelitto

hko: bedankt, ik ga gelijk een mail sturen naar de dealer bij wie ik het heb laten bestellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev